Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på firmaside

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jobber med en kunde, nærmere sagt den norske importøren av el-bil merket Reva. Den nye siden som det jobbes med er tilgjengelig her, mens den nåværende ligger ute på domenet deres Reva.

Oppdraget til Dreyer Media har vært å lage å lage nettsider, flytte over innhold fra gammel nettside, samt slå sammen gammel blogg som for øyeblikket har ligget på en ekstern adresse hostet hos wordpress.com.

Målet var å lage en nettside som spiller på "green living", noe jeg selv føler vi har fått til. Jeg er da interessert i tilbakemeldinger på innhold. Jeg kan ikke ta kreditt for noe av innholdet på siden da jeg ikke har fått annet enn det som lå på den gamle siden, så har ikke gjort mye der enda - regner med å få tilbakemeldinger på Reva over nyttår.

Målene med siden, bortsett fra å selge Reva El-bil, er følgende:

  • Få folk til å bestille prøvekjøring og ta kontakt for å vise interesse
  • Få ut ordet om Reva og "Green living". Branding, kort sagt.
  • Få folk til å bestille en katalog om Reva.

Det har blitt laget en video som skal brukes til reklame, som vil erstatte videoen på forsiden som nå lenker til en playboy video på youtube (Det funket så mye bedre enn andre dummy videoer synes jeg).

Tilbakemeldinger ønskes på design, brukervennlighet, SEO, branding, strategi og alt. Noen som kanskje har noen bra tips til viral kampanje for el-bil eller kan vise til en utenlandsk en du synes var bra?

Lenke til kladd: Reva City Car (el-bil)
 

affi

Medlem
Veldig bra.

Mine punkter:
- Den grønne pilen som sikkert skal vise når man tar mouseover på hovedmeny-valgene vises ikke skikkelig (ihverfall ikke i Firefox)
- Siden selve bilen i utgangspunktet ser temmelig teit ut (jada, jeg er bare ærlig) så ville jeg brukt noe glass-shadow-greier på ihvertfall bildet på forsiden, noe alla det vi har laget i denne flash-widgeten til Magento:
Cell Phones - ProClean Black
- En bedre og mer tydelig/innbydende "Send"-knapp på Kontakt oss-siden
- Ikke så sterk grønnfarge i headingene (spesielt h2 og h3). Kanskje en litt annen fargetone på h3.

Ellers er det meste bra :) Hva tar du for en slik jobb?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Takk for tilbakemelding.

- Den grønne pila har visst forsvunnet, men kommer opp på bloggen (som egentlig er egen template). Det må selvfølgelig fikses.
- Forstår ikke helt hvordan glass-shadow-greia gjør bilen penere? Altså, ikke selve bilen, men fremvisningen for de som trodde jeg prøvde å være morsom.
- Kontaktskjemaet kommer jeg til å gjøre flere endringer på, men vil høre hva de har i tankene først. Håper på å få solgt inn litt A/B testing og splitte opp i flere skjemaer.
- Har tenkt det samme litt selv og skal gjøre litt mer testing på headingene.

At bilen ikke er noe særlig pen vet jeg jo igrunn. Hadde nok aldri ville kjøpt meg en el-bil selv, så lenge de ser slik ut og har en topphastinghet på 75km. Men konseptet er jo en flott ting da jeg er for alle ting som sparer miljøet.

Prisen er selvfølgelig ikke noe jeg legger ut her, men jeg er hverken dyr eller billig. Jeg vil påstå man får hva man betaler for og litt til! :)

Disclaimer: Kommer ikke til å ta fatt på endringene før jeg har fått mer informasjon om content delen fra Reva, men kom gjerne med tilbakemeldinger allikevel, så jeg får samlet opp litt.
 

bxc

Medlem
1. Hva i huleste er dette? Plasseringen om at dette er en bil ligger øverst til høyre, dette burde vært der "Hvorfor velge REVA" er.
2. Du burde gjøre listen på "om Reva" bedre og lese.
3. Greit nok man får tilbudet om å prøvekjøre bilen, men hva mer? Kan jeg kjøpe? Leie den?
4. "Bestill kjøretime"(øverst til høyre)? Er det en trafikkskole? Hvorfor ikke bruke prøvekjøring her også?
5. Hva koster dette?
6. Punktet "Modellutvalg" gir meg ingenting, ville heller prioritert "Miljøvennlig" før det punktet.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
1. God poeng, noe jeg selvfølgelig skal teste.
2. Svarer på slutten.
3. Svarer på slutten.
4. Haha, den hadde jeg ikke merket. Må nok endre den ja.
5. Svarer på slutten.
6. Point taken and noted.

Jeg har ikke fått så alt for mye informasjon om hva som skal være på siden av innhold enda og hva de skal gjøre i 2009 i forbindelse med produktet og markedsføring. Tror det blir nye priser, ny modell på bilene (derfor ikke så mange bilder på siden enda) og ny fokus. I første runde ble det avtalt at jeg skulle "lage et nytt nettsted og flytte over innhold". I mellomtiden har det blitt sagt at de vil pusse opp litt på innholdet også, uten at jeg har fått noe konkret. Ledelsen har vært på tur i India de siste ukene, så har ikke vært så mye kommunikasjon siden de kom hjem den 22 desember. Vi kommer ikke til å fortsette før like over nyttåret, men jeg er ivrig.

Uansett, takk for bra tilbakemelding. Flott at du kom med konkrete eksempler!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Veldig annerledes enn andre bilsider, som jo ligner mer på en annonse for "happy living". Du har valgt en look med mer informasjon, og det er jo bra. Men, du må prøve sette deg i kjøperens situasjon.

Tekstene på forsiden sier meg egentlig lite. ALLE vet at el-bil er mer miljøvennlig enn en bensinbil, så det er det egentlig unødvendig å påpeke på forsiden i det hele tatt. Forøvrig var teksten på forsiden så generell at du likegodt kunne sagt "Revo er bra", og ingenting mer.

Nei, jeg som kjøper lurer på slike ting:
1. hvordan funker elbil i det praktiske med lading og slikt
2. hvor får jeg kjøpt en
3. hva koster det

Av bilsider som du kanskje kan finne en viss inspirasjon fra må jeg si at Ssangyongs side er ganske "sexy":

SsangYong Norge - Kyron, Rexton, Actyon Sports og Rodius
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Enige i mange av poengene dine Peter, men ikke at samme type side som Ssangyongs sin hadde passet for Reva. Ssangyongs promoterer jo en fin bil på siden sin, noe Reva så absolutt ikke kan gjøre fordi bilen ikke akkurat er så fin å se på. Jeg vil aldri kjørt en slik bil, men så er jeg over middels interessert i biler. I starten av Januar planlegger jeg og dama å kjøpe inn en ny bil, og da blir det SUV!

Reva vil som sagt ikke promotere "hei, kom å se den fine bilen vår", men heller livsstilen rundt det å ha en slik bil - Green Living. Litt flere bilder og informasjon vil selvfølgelig komme, jeg må bare få tilsendt litt mer konkrete ting fra Reva først. De punktene du nevner du vil ha svar på at dog veldig interessante. De er alle svart på om man surfer rundt, men det burde kanskje ha vært gjort mer tydlig.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Ikke fin? Jeg synes den var ganske tøff jeg da.. Og vi som vurderer el-bil vet jo at disse er små og rare - og vi liker jo det! herre min hatt. Vis den fram mann.

Men seriøst, du er NØDT til å få fram med det samme hvordan denne funker i det daglige liv. Det er vel dette flest kjøpere lurer på. Hvordan er den å kjøre, hvordan funker batteriene, hvordan lades de, hvordan byttes de, hva koster det, osv. Kjør på denne infoen og drit i de miljøgreiene.

Dessuten ligger menypunktene øverst (hjem, om reva, osv) ca 20px for langt til høyre i forhold til det andre innholdet. Blir feil i forhold til orden på siden.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det blir ikke aktuelt å snu om på designet å starte på prosessen på nytt nå. Reva har gitt uttrykk for det jeg nevnte ovenfor å vil gå for Green living. Jeg vet de har gjort research på målgruppen sin og regner med dette er resultatet siden det er hva de ønsker.

Om man allerede er fan av disse bilene, så trenger man jo ikke imponeres siden man allerede er kunde eller så godt som. Da er du ikke målgruppen de ønsker å nå ut til. De ønsker å nå ut til de som ikke er helt "konvert" enda, som fortsatt vipper litt på planken.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Siden er grei den, men fargevalget på h2 headingene kan fort være litt vanskelige å lese mot hvit bakgrunn. Kanskje en litt mørkere nyanse?

Forsiden blir kanskje litt for "anonym"...... Det er ingenting som trekker min oppmerksomhet med en gang.... En liten animasjon e.l. på prøvekjør-knappen kanskje?
 

kongen

kongemedlem
Regner med det er designet og ikke teksten du er ute etter å få tilbakemelding om, og jeg savner en logo (med tanke på branding).

Designet er ellers ryddig og oversiktlig.

(Har du brukt wordpress?)
 

Fredrik

Medlem
Her kommer min helt ærlige mening.

Jeg likte ikke siden og ville heller ikke brukt lang tid på å lukke fanen. Hvorfor? 1 000 grunner men jeg har visse forventninger til bilsider og her er en helt tilfeldig som var bra (mener jeg). Ellers er jeg av samme formening som Peter: Hvordan er det med elbil vs vanlig bil? Samt hva er prisen? Er den billig?

Her er en tanke fra meg - Ettersom bilen ikke er så pen så hva med nærbilder fra deler på bilen eller bilen i et bymiljø som tar fokuset vekk fra bilen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Forøvrig, hvis det er sånn at du ønsker å ha en green-living greie gående, så er det jo mulig å ha bilde av en frisk (og pen) dame på en blomstereng med bilen stående sånn i bakgrunnen. Så det er mulig å forene look'en til eksempelvis Ssangyong eller volvo, samtidig som du ivaretar greenliving. Men du har vel låst deg på det oppsettet du har allerede, og jeg skjønner at du ikke gidder endre vesentlig på dette så langt i prosessen.

Dessuten er jeg i målgruppen. Jeg kjøpte bil for 2 år siden, og den skal byttes inn i en annen i løpet av minimum ett år. Og da har jeg vurdert el-bil pga miljø, men mer viktig; jeg gjør 99,99999% av min kjøring internt i tromsø og el-bil er visst mer rimelig i drift enn bensinbil. Men jeg vet jo ingenting om hvor jeg får kjøpt en slik, hvordan den funker i det daglige og pris på det hele. Mulig jeg ikke er i kjernemålgruppen (ung, kvinne, stemmer SV, jobber med noe kreativt, reiser en del til afrika, osv) men likevel.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Som sagt, mer informasjon om hvor langt man kan kjøre, pris, spesifikasjoner og alt mulig slikt regner jeg med vil komme, men for øyeblikket vet jeg ingenting om bilen selv så blir litt vanskelig å svare på. De kommer som sagt til å gi meg mer info over nyttåret. Det er allikevel bra dere gir tilbakemeldinger på det, slik at jeg får vite HVA dere lurer mest på.

Jeg har dog fått nok kommentarer på bilder nå. Jeg har 6 bilder av bilen, de ble tatt med hvit bakgrunn og alle av samme bil (og farge). Det er også uaktuelt å gjøre om layouten sin helthet, da det er akkurat dette de ønsket seg. Designet har vært inne for flere revisjoner og det er dette de er fornøyd med - noe vi også er. De vil ikke at det skal være en tradisjonell bilside, da det heller ikke er en tradisjonell bil.

Jeg har tenkt å foreslå at de skal legge ut endel videoer som viser forskjellige ting og tank, både bilen i bruk og hvordan den brukes (f.eks hvordan lade den opp). Hva tror dere om dette?

Når det gjelder at tekst er kjedelig presentert så er jeg klar over det, men jeg vil ikke legge noe nevnverdig arbeid i å forbedre den før jeg vet om det er noe de vil beholde eller bytte ut.

Msites Ltd, Vi kommer til å eksprimentere litt med headings og diverse andre CSS funksjoner mot slutten når vi får alt innhold. Prøvekjør nå knappen bør så absolutt ha en slags hover-funksjon ja, så det har du rett i!

kongen, De har ikke gitt oss noe logo enda, så lurer fort på om det ender med å bare ha den tekstbaserte som er der nå. Vi spurte fra starten av om de hadde noe logo vi kunne bygge rundt og svaret ble nei. Om de kommer med en logo med masse dilldall i nå kan det fort bli vanskelig å plassere den. Bloggen er bygget i Wordpress, men resten av siden er bygget på et CMS.

HeltSikker, som sagt så har jeg laget hva kunden ønsker - de ønsker ikke en vanlig bilside, siden de ikke har en vanlig bil. Vanlige bilder selger på at bilen ser bra ut, noe Reva ikke ønsker å fokusere på. De ønsker å fokusere på livsstilen rundt det å ha en Reva (noe det igjen vil bli lagt mer fokus på så snart de gir meg litt innhold).

Peterandrej, Som sagt så er det etter deres ønske. De ønsket ikke en vanlig bilside, noe som ble sagt fra starten av og dette er resultatet etter x antall revisjoner. Når det gjelder innhold i bilder er det ikke så mye jeg får gjort, siden jeg ikke kommer til å fly til Norge for å knipse bilder for Reva : ) Reva er i massevis av land, så de har sikkert noe proff materielle ligende de kan bruke fra andre land. Jeg er som sagt spent på hva de sender over! : )

Men takk for tilbakemeldinger så langt! : ) Hva annet tror dere Reva sin side bør inneholde for å øke salg?
 
Sist redigert:

Fredrik

Medlem
Vet ikke med dere men jeg fikk fort følelsen av at dette er en svært billig bil. Jeg ville kanskje solgt bilen på premissene "spar penger, spar miljø". "Reva koster kun 2 kr per mil". Mulig jeg faktisk kunne tenkt meg en slik bil som konebil dersom prisen var lav nok.
 
Topp