Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på firmaside

picxx

Well-Known Member
Vet ikke med dere men jeg fikk fort følelsen av at dette er en svært billig bil. Jeg ville kanskje solgt bilen på premissene "spar penger, spar miljø". "Reva koster kun 2 kr per mil". Mulig jeg faktisk kunne tenkt meg en slik bil som konebil dersom prisen var lav nok.

Er ikke bil som selges, men kult med innblikk :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Vet ikke med dere men jeg fikk fort følelsen av at dette er en svært billig bil. Jeg ville kanskje solgt bilen på premissene "spar penger, spar miljø". "Reva koster kun 2 kr per mil". Mulig jeg faktisk kunne tenkt meg en slik bil som konebil dersom prisen var lav nok.

Det er en billig bil. Tror en helt ny modell koster rundt 90.000 kr. Billig å kjøpe, billig i drift. Det er helt sikkert det de skal spille på også. Jeg har ikke fått markedsplanene deres for 2009 enda, så det er desverre ikke noe jeg får gjort noe med enda.
 

Fredrik

Medlem
90,000 er selvfølgelig billig. Derimot er jeg interessert i et regnestykke på driftskostnader elbil vs. vanlig bil. Bensin koster fort 10 kr per mil (hvis du har en bil som drar lite men du kjører som en idiot). Hva koster en elbil? Ingenting? Den har såklart reperasjonskostnader osv som alle andre. Men hva med ellers?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er noe jeg skal bringe videre, HeltSikker (rart nick du har). Tenkte å foreslå at disse kostnadene sammenlignes opp mot en vanlig bil eller to, som brukes mer eller mindre like mye.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Som en sammenligningsbil kan du foreslå Toyota Aygo. Den koster minst av alle "normale" biler (130.000 ny), bruker 0,4 pr mil i bykjøring med 1 liters bensinmotor (langkjøring er "gratis"), den er registrert for 4, har 4 stjerner i NCAP, koster null å forsikre pga liten motoreffekt, osv. Jeg har en slik, kjøpt ny i 2007. Den slipper ut 109 g/co2 pr km, som er på nivå med hybridbiler som prius, og er en del under snittet for norske biler som ligger på rundt 160 g/co2 pr km.

Så Aygo er faktisk en sammenlignbar bil til revo. Den koster litt mer, men så kan den jo kjøres uten å lades hver 100 km. Så jeg er jo faktisk veldig interessert i hvor mye jeg kan spare på å bytte inn aygoen med en el-bil. Ikke for det, jeg skriver jo av alle bilavgifter på skatten uansett, men det er jo miljøtider og den greia der.

Et enkelt spørsmål som jeg ikke fant svar på på sidene dine: batteriene må byttes etter 3 år. Javel, hva koster dette? Det stod ikke. Eller: jeg fant det ikke.
 
Topp