Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på Haikesentralen.no

eblogg

New Member
Hei.

Jeg ønsker en konstruktiv tilbakemelding på siden min haikesentralen.no

Jeg lurer også på om noen vet eller har noen gode forslag til hvordan man kan få nye medlemmer til å registrere seg slik at siden får en funksjon. Jeg har inntrykk av at så lenge man ikke har noen medlemmer, vil heller ingen registrere seg som medlem. dette blir en ond sirkel.

Håper på mange tilbakemeldinger :)
 

Erlend

Medlem
Du kan jo få noen venner til å registrere seg i begynnelsen. Det skader ikke at du lager noen tråder selv heller. Facebook-annonsering kan du jo teste ut når du har fått litt aktivitet på siden.
 
Siden laster litt tregt hos meg.

Det at du har svært lite medlemmer er nok ikke alltid så enkelt å gjøre noe med, det å starte et forum er vanskelig.
Du burde få så mange av dine venner til å registrere deg, og prøve å bruke tjenesten. Om det så bare er internt for dere, da blir det i det minste litt trafikk på forumet og kanskje noen flere da vil begynne å registrere seg.
 

selbekk

Medlem
Mine tanker om hvordan konseptet ditt burde frontes:

- folk skriver inn "haikesentralen.no" fordi de har hørt om det fra f.eks. venner eller trykker på en link på facebook.
- folk forventer ikke en intro til siden (de skjønner hva du tilbyr)
- folk forventer et stort søkevindu som lar deg skrive inn hvor du er og hvor du skal
- folk forventer seff autocompletion på stedsnavn
- folk forventer å finne en liste med treff

That's it. Hvorfor ikke bare lage en service? Kan man ikke bare legge ut og søke etter haik? Hvorfor skal man lage en brukerkonto før man har prøvd første gang? Hvorfor skal man trenge å gjøre det i det hele tatt, om man ikke vil?

Håper du får til noe bra, Norge trenger noe slikt!
 

Camillafr

Medlem
Siden laster litt tregt her hos meg.

1) Hvorfor så mye luft over selve innholdet?
2) Hadde vært veldig greit å kunne se tilgjengelige folk å sitte på med på fremsiden.
3) Tror du burde jobbe litt mer med selve brukervennligheten. Viktigste er vel å få litt med tydelig frem hva siden faktisk er for noe.
 

eblogg

New Member
Mange gode forslag her og jeg takker for det :)

Jeg er litt låst til en mal og forslagene deres krever nok litt innsikt i programmering. Bruker Oxwall plattformen og her er det få muligheter.

Noen forslag til hvordan jeg kan få dette til uten å bruke en formue på programmerere?
 

madhatter

Medlem
For simpel. Når du først biter over et så stort konsept, bør du lage det interaktivt. Ha en stor søkeboks på forsiden, med autoutfylling av stedsnavn (se airbnb.com).

For at folk skal bruke den må du ha trafikk, så ville fått hejlp til å lansere den via pressemeldinger, betalt trafikk, bannerannonser etc. Den vil ikke ta av av seg selv.

Dette konseptet har vi i Spania, det heter BlaBlaCar. Her er den engelske siden deres: Easy car sharing with BlaBlaCar, the UK's leading low cost travel community | BlaBlaCar.com
 

eblogg

New Member
Hei.

Bla Bla Car virker akkurat som en bookingside for hoteller og dette var jo kjempebra. Hvordan kan jeg få dette til uten å ha greie på programering av nettsider.

Husk at haikesentralen er versjon 1,0 :)
 

knuttt

Medlem
Hei.

Bla Bla Car virker akkurat som en bookingside for hoteller og dette var jo kjempebra. Hvordan kan jeg få dette til uten å ha greie på programering av nettsider.

Husk at haikesentralen er versjon 1,0 :)

Lei inn en freelancer/utvikler. Kan du ikke gjøre jobben selv, må du få noen andre til å gjøre den. Så enkelt er det. Eventuelt kan du bruke WordPress eller andre plattformer og se om du finner noen utvidelser som passer til konseptet.
 
Topp