Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på lastebilbedrift-side

Jeg synes designet var fint. Oversiktlig og appelerende.
Men jeg ser ikke helt for meg at målgruppen har noe behov for å bli med i gruppen på facebook? Noen vil kanskje synes det er litt teit med facebook for alt jeg vet. (Som at visse kundegrupper responderer negativt på ordet "blogg". Gjerne de med mindre it kompetanse)

Så er jeg også enig i at det burde være noen bilder av de ansatte, og ikke bare av bilene.

Enig i punktene til Oddbjoro også. (Btw, det står landsdekkende på forsiden)

Det skal også sies at det sannsynligvis er den peneste nettsiden jeg har sett i denne bransjen. (Som i, den eneste som ikke ble klasket sammen på slutten av 90-tallet)

- Preben
 

sKrud

Meget sliten student
Dette var en bra transport/lastebilside.. Her kommer mine kjappe tilbakemeldinger (de fleste er nok allerede tatt..)

- Som sagt før, det er litt mye lastebiler her. Få inn bildere av ansatte, pakker, lasting av biler, rett og slett folk i arbeid. På siden hvor det er naturlig å ha en lastebil, på siden Transport, der mangler lastebilen....
- Bilpark: Hva med å flytte bilene opp over teksten? Å skrive litt teknisk om et par av bilene? Laste kapasitet etc.. (Denne lastebilene kjører av Ole. ) Kan gjøre det litt mer personlig..(?)
- Om oss: Bilde av oss..

På hovedsiden kunne du gjerne brukt icon/ illustasjoner i stedet for de tre ulike lastebilbildene.. Det holder i massevis med den flotte bilen i hoveddelen..

Du kunne kanskje lagt til egene sidebar på alle siden...Trenger ikke ha lik sidebar på alle sidene lengre..;) endres veldig enkelt med plugin.

En ting jeg ser på som en mangel på siden..Hvor kommer nyhetene? Det må være noe dere som selskap ønsker å poste fra tid til annen...

Språket skal jeg ikke si noe på, da jeg heller ikke har dette som min sterkeste side..

Men generelt synes jeg siden var veldig bra!

-morten
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Alt av bilder og litt mer i detalj om bilene vil komme. Jeg går ikke inn som offisiell medeier i denne bedriften før jeg er tilbake i Norge i januar og da vil jeg starte med å legge fokus på bedre kommunikasjon. Jeg synes ikke vi skal ha en kjedelig profil bare fordi alle andre i bransjen vår har det!

Morsomt at du nevner nyheter Morten. Jeg satt faktisk akkurat å stusset på dette. Dette er noe jeg planlegger å legge til på nyåret, men jeg har ikke helt bestemt meg for hva slags vinkel jeg skal "angripe" det fra. Her er noen av alternativene jeg har sett for meg når det kommer til innpakningen:

- En typisk blogg
- En typisk blogg, bare at vi kaller den nyheter for å ikke skremme bort noen (henviser til det Preben skriver over).
- En veldig simpel nyhetsside med minimalt av funksjoner.

Her er hva jeg ser for meg at det skal skrives om:
- Nye sjåfører, biler og utstyr.
- Nye kunder (i tilfellene hvor det er OK for kunden)
- "Fra veien" - Bilder og innlegg fra sjåførene selv (sjåførene trenger ikke nødvendigvis skrive selv, men må ta bildene selv).

Målet med bloggen vil være å posisjonere oss som en moderne og nytenkende bedrift innenfor en bransje hvor man helst ikke vil endre for mye. Det er også et mål å gjøre oss mer attraktive for sjåfører, da det i transportbransjen som i de fleste andre bransjer, er vanskelig å få tak i de beste ansatte. Aktiviteten på internett blant sjåfører er overraskende stor, så å bli den første bedriften i transport-B2B segmentet som posisjonerer seg på internett tror jeg kan gi gode resultater i lengden.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Der er jeg totalt enig med deg! Idiotene er oftest de som sitter på kontorene, og ikke forstår en dritt. Selvfølgelig er det unntak, men dette har jeg opplevd mange ganger.

Morsomt nok var dette et svar på en post der det ble skissert en ovenfra-og-ned holdning. Dette må vel være et eksempel på en nedenfra-og-opp holdning?

Som en som faktisk har studert logistikk (Jeg har 6 studiepoeng i faget. Ikke mye, men alle monner drar. Innrømmer dog at jeg tilstede på alle foredragene pga alle de fine damene i klassen.) så kan jeg si at logistikk helt riktig er et svært teoretisk anlagt emne der praksis ikke alltid skinner igjennom. Men denne holdningen at "de der inne på kontoret med utdanning og alt" er noen idioter ikke er spesielt ny. "Nesten" alle jeg kjenner - som mangler høyere utdanning - har denne holdningen. Det er de der inne på kontoret/i byråkratiet/i Oslo som ikke skjønner noe som helst fordi de bare drikker kaffe latte hele dagen og aldri har hatt skitt under neglene, mens "vi" ærlige arbeidere vet hva som skal til.

Personlig synes jeg denne holdningen er morsom. Og, synd om jeg må si det; helt feil i denne tråden. Fordi Kenneths kunder ER IKKE DISSE MED SKITT UNDER NEGLENE!! Han sier selv at majoriteten av kundene hans har høyere utdanning. Det ville overraske meg enormt om kundene hans sitter med denne "nedenfra-og-opp" holdningen som enkelte i denne tråden viser.

Derfor ville jeg, dersom jeg var kenneth, ikke lagt ut bilder av (skjeggete) sjåfører som heter Ole, rett og slett fordi dette ville gått HELT på tvers av kundegruppens preferanser. Jeg ville faktisk kjørt mer på dress, slips og business. Kanskje jeg til og med ville brukt faguttrykk fra Logistikkfaget, kun for å bygge opp om at dette er en kunnskapsbedrift med stil.
 

sKrud

Meget sliten student
Om det er neden-fra-og opp eller andre veien spiller liten roller..Folk som har disse typen holdninger er sjeldent mye å samle på.. Viser liten innsikt både den ene og den andre veien..

Selv har jeg endel års utdannelse, å ser mer og mer hvor viktig det er at kommunikasjonen går både opp og ned. Om dette ikke skjer får man ofte denne typen holdninger.

Hva med å bare la ballen ligge? Gir ikke noen mer av verdi til kenneth nå...

Derfor ville jeg, dersom jeg var kenneth, ikke lagt ut bilder av (skjeggete) sjåfører som heter Ole, rett og slett fordi dette ville gått HELT på tvers av kundegruppens preferanser. Jeg ville faktisk kjørt mer på dress, slips og business. Kanskje jeg til og med ville brukt faguttrykk fra Logistikkfaget, kun for å bygge opp om at dette er en kunnskapsbedrift med stil.

Får bare be "Ole" om å ta sjegget den dagen det er photoshoot..:D Er nok enig med deg her PA.. men tenkte mer på det som et eksempel på gjøre det hele litt mer personlig... Dette kan man gjøre på mange måter...
 

Msites Ltd

Livsnyter
Tror det er mye fordommer ute og går om lastebilsjåfører etc, og det er noen i tråden som viser at de ikke omgår lastebilsjåfører så mye....

Man har ikke liten IQ eller sosial intelligens selv om man går i tresko og kjører lastebil!

Dette var mitt siste ord i denne sammenhengen....
 

Erlend

Medlem
Morsomt nok var dette et svar på en post der det ble skissert en ovenfra-og-ned holdning. Dette må vel være et eksempel på en nedenfra-og-opp holdning?

Som en som faktisk har studert logistikk (Jeg har 6 studiepoeng i faget. Ikke mye, men alle monner drar. Innrømmer dog at jeg tilstede på alle foredragene pga alle de fine damene i klassen.) så kan jeg si at logistikk helt riktig er et svært teoretisk anlagt emne der praksis ikke alltid skinner igjennom. Men denne holdningen at "de der inne på kontoret med utdanning og alt" er noen idioter ikke er spesielt ny. "Nesten" alle jeg kjenner - som mangler høyere utdanning - har denne holdningen. Det er de der inne på kontoret/i byråkratiet/i Oslo som ikke skjønner noe som helst fordi de bare drikker kaffe latte hele dagen og aldri har hatt skitt under neglene, mens "vi" ærlige arbeidere vet hva som skal til.

Personlig synes jeg denne holdningen er morsom. Og, synd om jeg må si det; helt feil i denne tråden. Fordi Kenneths kunder ER IKKE DISSE MED SKITT UNDER NEGLENE!! Han sier selv at majoriteten av kundene hans har høyere utdanning. Det ville overraske meg enormt om kundene hans sitter med denne "nedenfra-og-opp" holdningen som enkelte i denne tråden viser.

Derfor ville jeg, dersom jeg var kenneth, ikke lagt ut bilder av (skjeggete) sjåfører som heter Ole, rett og slett fordi dette ville gått HELT på tvers av kundegruppens preferanser. Jeg ville faktisk kjørt mer på dress, slips og business. Kanskje jeg til og med ville brukt faguttrykk fra Logistikkfaget, kun for å bygge opp om at dette er en kunnskapsbedrift med stil.

Tror du misforsto meg litt. Jeg sier ikke at folk som tar utdanning er noen idioter. Jeg sier at jeg har opplevd mange kontorrotter, som ikke har peiling i det hele tatt! To forskjellige ting.
 
Topp