Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på logo

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Etter 12 år i bransjen nesten uten å fornye oss har vi nå gått i gang med en oppussing.

Så her er utkastet vi har fått til etter 6 runder med små endringer.


Noen tilbakemeldinger?
 

Vedlegg

  • rev5b.jpg
    rev5b.jpg
    46,1 KB · Sett: 70

Sjefskoder

Sjefskoder
Hallojs!

Joda, fin den.. om du skal selge krystaller..

Den logoen sier meg ingenting om hva dere tilbyr for tjeneste og det kan jo forsåvidt være bra..
Se bare på nike og adidas, jeg ser ikke at de selger sportsrelaterte greier utifra den logoen, men jeg vet de gjør det for jeg har sett de logoene en zilliard ganger og kommer sikkert til å se de en zilliard ganger til før jeg dør..

Så har dere ikke planer om å reklamere veldig, veldig mye så ville jeg ha revurdert den logoen..

/S
 

Jan W.

Medlem
Likte logoen jeg. Personlig synes jeg ikke en logo trenger fortelle hva som tilbys av tjenester.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ser ut som Nato-stjernen i bakgrunnen :) Prøvd uten stjernen? Det vil jo gjøre logoen mer anvendelig også. Nordkapp ligger jo ganske nære Russland dersom vi legger godviljen til, og stjernen kan jo også symbolisere noe i forholdet mellom Finnmark og Russland?

Det er iallfall de tankene jeg får når jeg ser logoen, som ellers var helt OK.
 

Nutz

Med lem
Hva med en åttearmet gammeldags kompass-stjerne?
-Der N S Ø V er markert slik at det ikke er tvil om hva det er..
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Tusen takk så langt. Gode tilbakemeldinger.

Vi har hatt et par runder, og siden vi i dag har en kompassrose i logoen, så har vi valgt å beholde den. Jeg er enig i at logoen ikke skal selge eller fortelle noe alene, men i en kombinasjon kan den gjøre seg bra. Logoen er i første omgang laget med tanke på trykk og webside. Det er veldig sjelden at vi bruker bare logoen. Vi får ta et par runder til internt og se hva vi ender opp med. Selv er jeg veldig fornøyd sånn det er, men andres synspunkter er også viktig.

Ha en fortsatt god helg folkens!
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei Pong,

Enig med du. Vi beholdt kompassrosen siden vi har hatt den i 12 år. Derfor mente vi det var viktig å ikke ta den helt vekk. Dog la vi den i bakgrunnen for å få den litt mer "dus". Men sånn helt egentlig så er den bare en layer i Photoshop, så den kan slås av og på ved behov. Jeg ser at vi kanskje ikke bør ha kompassrosen på brevpapir og fakturaer, men at det kan være en grei effekt på hjemmesiden.

Nutz har også en idé med å lage en mer gammeldags kompassrose, men det tror jeg blir for mye støy igjen. *gruble*

Men tusen takk folkens!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Seriøst - IKKE legg stjernen i bakgrunnen på den måten... ikke på en logo. Å bruke den som et designelement svakt i bakgrunnen (tenk vannmerke) på brevpapir, visittkort, nettsiden osv kan funke bra, men det der ser bare klønete og uprofft ut.

Regel nr 1, 2 og 3 for gode logoer er: Gjør det enkelt

Jeg vil foreslå et eller annet i denne duren her:

NKN-Logo-forslag1.png


Er absolutt ikke 100% fornøyd med typografien, men noe i den duren tror jeg vil funke bra - noe som antyder teknologi på en forsiktig måte, uten å overdrive. Kanskje man også kan lage en eller annen form for hybrid mellom kompassrosen og noe som antyder "nettverk" i stedet for den rene kompassrosen, men da er det viktig å ikke gå i detalj-fella. Evt kan man også dele opp "nordkappnett", f.ex. med forskjellig farge på "nordkapp" og "nett", eller å sette det på to linjer. Hva dere driver med sier jo navnet veldig tydelig, så jeg ville ikke bekymret meg for mye om at symbolet ikke sier noe i den retningen, la heller symbolet spille på navnet, som nå, jeg tror det vil være mye bedre. Også ville jeg definitivt ha gått bort fra NATO-aktige-rosen dere har nå, og over til en mer normal kompassrose. NSØV-bokstaver ville jeg derimot holdt meg langt unna. Skal det være noe, så får det heller være litt ekstra finurligheter på "N-pilen" på rosen.
 
Sist redigert:

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Et tidligere utkast

Hei,

Tusen takk folkens. Jeg ser at dere jevnt over er enig om at kompassrosen i bakgrunnen ikke er noe smart. Her er et utkast hvor den ble lagt forran navnet. Ser dette bedre ut?

Atomet: Ser nå at Nato har veldig likt kompass, så mulig vi må justere litt på den ja. Tusen takk!
 

Vedlegg

  • rev3e.jpg
    rev3e.jpg
    50,5 KB · Sett: 25
Sist redigert:

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Keep it simple stupid =)

Hepp,

Her er hva jeg tror vi går for.

Kompasset blir en watermark og slogan legges til i tekst ved behov =)

Hva mener dere?
 

Vedlegg

  • rev6a.jpg
    rev6a.jpg
    40,3 KB · Sett: 28

allegretto

Medlem
Jeg synest den siste versjonen av logoen er bra!

Atomet sin er også bra, men blir for anonym - og den blir lett "glemt".. tror jeg.
 
Topp