Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på Logo

annettelode

Medlem
Hei,

Jeg har smått begynt å lage litt logoer og kunne trengt din tilbakemelding.
Denne logoen er for ett nytt sjokolademerke.

chocolate.jpg
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg ville ihvertfall droppet den speilvendte effekten og alle grafikken rundt navnet. Syntes det er forstyrrende og det gir ikke logoen noe løft akkurat.

Et slagord hører vel strengt tatt heller ikke hjemme i en logo. :)

Prøv å gjør den mye enklere.
 

hansson

Langveisfarende
Dette er vel mer en etikett enn en logo. Som logo er den for kompleks, og slogan skal ikke være en del av logoen. Jeg synes ikke koblingen mellom de to skrifttypene er vellykket, det har nok med at den moderne fonttypen er litt banal. Skinnet i ovalen rundt logoen virker også litt banal. Sammenligna med SIRCON-logoen på annonsen rett under innlegget ditt, som er veldig bra, faller logoen din igjennom som noe amatørmessig. T-en er fin, det skal den ha :D
 

annettelode

Medlem
Logo

Jeg ville ihvertfall droppet den speilvendte effekten og alle grafikken rundt navnet. Syntes det er forstyrrende og det gir ikke logoen noe løft akkurat.

Et slagord hører vel strengt tatt heller ikke hjemme i en logo. :)

Prøv å gjør den mye enklere.

Tusen takk for tilbakemelding.Er på kun på uke 5 i Grafisk Design studiet hos Noroff så jeg fikk mindre kritikk her inne enn forventet.

Mitt problem er at jeg lager for mye stasj i logoene.Skal øve mer på å lære å lage de enklere :)
 

annettelode

Medlem
Logo

Dette er vel mer en etikett enn en logo. Som logo er den for kompleks, og slogan skal ikke være en del av logoen. Jeg synes ikke koblingen mellom de to skrifttypene er vellykket, det har nok med at den moderne fonttypen er litt banal. Skinnet i ovalen rundt logoen virker også litt banal. Sammenligna med SIRCON-logoen på annonsen rett under innlegget ditt, som er veldig bra, faller logoen din igjennom som noe amatørmessig. T-en er fin, det skal den ha :D

Det er jeg enig i.Har mye å lære så det skal bli bedre etter hvert.Hadde bare lyst å få litt feedback på min første logo:)
 

annettelode

Medlem
Noe av det som gjør en logo god, er å ha tenkt gjennom valgene man gjør, og å ha en grunn for dem. Så - fortell meg hvorfor du fex har vridd den første e'en sånn som du har gjort? Og hvis du ikke har en grunn, ikke dikt opp en ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei,

Det er gjordt på oppfordring fra en du ikke kjenner:)
 
Sist redigert av en moderator:

Olavxxx

Member
En annen ting med logoen her:
Den er veldig vanskelig å bruke til annet enn store trykk.
Hvordan skal du bruke den der på et visittkort eller på en webside?

Tenk profilhåndbok, hvis du har noe erfaring med dette (ser i signaturen din at du er webdesigner, da har du vel erfaring med profilhåndbok, universell utforming og en del annet, fargelære, m.m.)
 
Topp