Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på min side

StephanRS

Medlem
Føler at jeg går litt langt når jeg legger ut siden her, når jeg ser nivået som er her fra før.

Har aldri laget noe slikt før, er helt nybegynner og knoter med frontpage og har lært det jeg kan selv. Er typen som ikke har peiling på hva php, sql, ssev ggr, hehe, og allt annet "fagspråk".

Alt som er gjort er under et strengt budsjett... som en selvfølge etter økonomien å dømme.

Jaja, om noen har noe å si så nøl ikke, men ikke bruk stygge ord :rolleyes:

CICADASLUKEN
 

testdriver

Ha det bra..
Jeg tror en god font kunne løftet inntrykket en del. Jeg ville også vurdert å kuttet ned på tekstmengden i første avsnitt.

Caps Lock og rød skrift er vanligvis ikke noe folk er så begeistret over.
 

StephanRS

Medlem
Den fonten skriver bare store bokstaver... Noen som har en font å anbefale? Har prøvd litt forskjellige, men de jeg synes er fine ser så useriøs ut på en måte...
 

Wilma

Medlem
Bruk en annen font, tahoma og verdana er mine favoritter.

Fjern midtstilling av tekst, det er slitsomt, for man må "lete" etter start på neste linje.

Få mer kontrast på navigasjonslinker, svaksynte og fargeblinde kan få problemer. (8% av menn er fargeblinde)

Bruk en annen farge enn rødt på viktige ting, det ser advarende ut. Bruk heller orange.

Inntektstips (så bare forsiden din): Plasser annonsene rundt i innholdet.
 

to-ov

Medlem
header/Logoen og knappene i menyen oppe er ufattelig pixlete, dette bør gjøres noe med.

Trenger du samme meny både oppe i header og til venstre? Jeg ville kuttet ut en av de og hatt "Hjem" først eller øverst rekkefølgemessig avhengig av hvilken meny du velger.
Det jeg mener er vanlig når du har to menyer er at du feks har en meny i header og en submeny til venstre feks. Slik at når du trykker på "leverandørens tips" oppe får du hovedside tips opp og menyen til venstre viser tips1 tips2 osv.

For å være nybegynner er ikke dette det verste jeg har sett og du lærer nok mye av de tilbakemeldingene du får av folk her i forumet
 

StephanRS

Medlem
Det som er værst er at det tar så lang tid å fikse på småting når man egentlig ikke har peiling... hehe, slitsomt. Men ser det er mange flinke folk her som er villig til å dele litt på kunnskapen :)
 

zapotek

Medlem
De tre viktigste endringene du kan gjøre her er:

* Større font (skift også fra Copperplate Gothic Light som du bruker til feks. Verdana)
* Ingen rød tekst
* Venstrestilt tekst

Slik teksten er nå så mister du potensielle lesere med en gang de kommer inn på siden.
 

Tonny Kluften

Administrator
Du trenger ikke dobbel meny, det er ikke hensiktsmessig. Du kan beholde den på toppen med bilder, men da du bruke alt tag i bildene slik at Google skjønner hva som skjer.
Så kan du strø på med gode fiskevideoer fra youtube nedover på venstresiden.
Og menybildene må være av bedre kvalitet, nå er de elendige.

Ikke strek under setninger.

Ang. leverandørens tips. Oversett det til norsk og skriv det inn. Da gidder folk å lese det samtidig som Google får mat.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det aller første som slår meg også er teksten. Det er en slitsom font du har valgt og når det er i rødt, kun store bokstaver (vet det er fonten som er sånn) og understreket så blir man fort "sliten" av å lese.

Ser at du har lagt link til all teksten i starten og ikke bare under "Trykk her for å komme til bestillingssiden", det hadde nok holdt å bare ha link her og da får du også fjernet understrekingen i samme slengen.

Lekte meg litt og fikk dette resultatet. Jeg syntes i alle fall at det er en start også burde du også formatere teksten litt anderledes, dele det opp litt mer.

Les videre under bildet.

9qixqc.png


Du burde også ta en kikk på grammatikken, da du har noen glipper her og der, og det bidrar ikke akkurat positivt til de som leser. ;)

Når det gjelder byggingen av siden vil jeg på det sterkeste anbefale deg å bruke et CMS-system dersom du syntes det tar mye tid og er vanskelig å kode det riktig slik som du sier i førsteposten. Det er kort fortalt et system hvor man laster ned gratis design, evt kjøper noen og hvor du da "kun" trenger å konsentrere deg om å fylle inn innhold. Det styres via et kontrollpanel hvor du har fulll kontroll. Det finnes også maaange plugins til de mest populære CMS`ene som Drupal, Wordpress og Joomla.

Jeg er rimelig amatør på dette selv, men tok meg tid til å lære meg Joomla og syntes selv at jeg begynner å beherske det ganske greit og det er nå stort sett veldig enkelt å jobbe med. Ikke har jeg tid eller kunnskap til å kode noe fra scratch så da var det mye lettere for meg å bruke en slik løsning. Det er massevis av profesjonelle nettsider som er lagt på disse plattformene.
 
Sist redigert:

StephanRS

Medlem
I svarte, noen som vet hvordan man gjør dette? I photoshop så går jeg rundt en spesiell ting på et bilde, så skal jeg ha det bildet uten at det blir en hvit firkant rundt som bakgrunn om dere skjønner. Feks avataren min, i photoshop, markerer langs kanten på sonic og fjerner bakgrunnen, men når jeg skal lime den inn en annen plass så blir bildet uansett firkantet med hvit bakrunn. :(
 

Dag Frogner

Supermedlem
I svarte, noen som vet hvordan man gjør dette? I photoshop så går jeg rundt en spesiell ting på et bilde, så skal jeg ha det bildet uten at det blir en hvit firkant rundt som bakgrunn om dere skjønner. Feks avataren min, i photoshop, markerer langs kanten på sonic og fjerner bakgrunnen, men når jeg skal lime den inn en annen plass så blir bildet uansett firkantet med hvit bakrunn. :(

Når du har fjernet bakgrunnen, så velger du "Save for web" i "File"-menyen og lagrer som .png

Da er bakgrunnen fjernet.

Her er Sonic uten bakgrunn:

x3zfrr.png
 
Topp