Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på mobiltilpasset nyhetsleser

Toak

Medlem
Hei!

På fredag var jeg en av de heldige som fikk has på en iPhone 4 (aldri hatt iPhone før) så ble fristet til å tilpasse et webprosjekt jeg holder på med til disse små mobile touch-skjermene.

Link til mobilversjon: FeedCorm(BETA) mobile (Om du har iPhone eller iPod touch og besøker feedcorm.com, blir du automatisk flyttet over på mobilversjonen)

Konseptet er en sosial nyhetsleser der du kan sette sammen RSS-strømmer, twitter-søk/personer og nyhetsstrømmer fra Facebook til én nyhetsstrøm, eller se de hver for seg. Har kommet ganske langt på modersiden ( FeedCorm - Nyhetene som opptar deg ), men mobilversjonen er bare en forhåndsdefinert nyhetsstrøm som viser det siste fra NRK nyheter, VG, Dagbladet, Aftenposten og Nettaviser som jeg satt opp nå i helgen. Etterhvert kan man selvsagt logge inn og endre alt man vil av nyhetsstrømmer og hva de inneholder. Kommer sikkert tilbake mot slutten av året når det meste forhåpentligvis er på plass. Er mye arbeid når man skal gjøre alt fra bunnen av!

Det jeg vil ha tilbakemelding på nå, er hvordan den mobile versjonen fungerer på ulike telefoner, og ikke minst hva dere syns om grensesnittet! Har foreløpig kun hatt mulighet til å teste den i Safari på iPhone 4, men håper dere med iPhone 3G, Android-telefoner eller andre kunne testet og sett hvordan den fungerte. Gjerne tatt et screenshot! :rolleyes:

Slik ser den ut på min iPhone 4:


I løpet av uken får jeg Mac, og håper da jeg får pakket den inn som en app til iPhone :)
 

Gaasehud

Medlem
Nice!

Funker brillefint her. Enkel, oversiktlig og har ingenting å utsette på designen, den ser kul og 2010 ut. Forsto jeg det riktig om at man ikke kan regge bruker og tilpasse hva man vil ha selv? "App'n" er komplett bortsett fra det at man kan bestemme selv, det er dét som mangler bare.

Tenkt til å ta betalt for appen i AppStore? Om den er gratis og du har problemer med å få kjørt den inn i AppStore (er jo litt styr med å bli bruker og slikt), så kan jQTouch være et alternativ. Det er en gøyal jQuery-sak som gjør at den fungerer som en vanlig app, uten Safari-stuffet rundt, bare ved at man legger den på hjem-skjermen. Se.no bruker denne. Test, så ser du hvordan det funker. Skjønt, jeg formoder at du skal ta betalt for den iom. at du ikke har reklame, og folk er sikkert villige til å betale for den.

Evt. kan det jo være en løsning å slippe en gratis-versjon slik nettsiden er nå og så kan man betale for å kunne registrere bruker/tilpasse nyhetsstrømmen selv.

Screenshot fra min eldgamle iPhone 3GS her.

PS: Hvis jeg hadde glemt hvorfor jeg har bestilt oppgradering fra 3GS til 4, så minnet screenshot-et ditt på én av grunnene. ;)
 

Toak

Medlem
Takker for den positive responsen!

Man kan regge bruker - jeg har laget systemet for det i hovedsiden - har bare ikke lagt det til i mobilversjonen enda. Tenker å lage to versjoner av Appen, en gratis-versjon og en betalversjon som koster noen kroner. Forskjellen blir nok at gratis-versjonen vil ha reklame og ikke ha like mange muligheter (som å logge på å lage egne nyhetsstrømmer)

Noen som vet hvordan det rent juridiske er rundt dette? At jeg lager en App som er sammensatt av andre sitt materiale (RSS-feedene til avisene) , og tar betalt for det? (Hvis jeg legger den ut i App Store og tar noen kroner for den)

Fikk Mac i dag, har lastet ned Xcode og iPhone SKD, og er i gang med å lære meg det mest grunnleggende, så jeg kan pakke inn nettsiden som en App :) Vet det finnes mange enkle løsninger rundt dette, men er uansett litt nyskjerrig på å lære litt basic programmering til Mac-plattformen :)
 

Keanu

Geek
Ser også bra og lik ut på HTC Hero (Android). Noen grunn til at du ikke flytter andre mobile enheter over på mobilversjonen? For eksempel alle med Opera Mini burde vært safe å sende til mobilversjon.

Blant endringer jeg kunne tenkt meg; lenke til nyheten i hele teksten, slik at man ikke trenger å treffe headingen for å hoppe videre for å lese hele nyheten.
 
Sist redigert:

Toak

Medlem
Keanu: Nei, er igrunn ikke det, skal legge til slik at alle mobile enheter automatisk får mobilversjonen. Skal også legge til hele tekst-elementet som lenke, et godt forslag!
 
Topp