Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nettbutikk

Kameraten

New Member
Hei alle sammen!

Har de siste månedene fått startet opp triathlonutstyr.no og ønsker at nettbutikken skal være tipp topp når sesongen snart kjøres i gang.

Nettsiden er bygd med Wordpress og med Woocommerce-løsning.

Hadde vært supert om dere kyndige på dette forumet kunne kommet med forslag til endringer, og eventuelt nevne ting som er bra/dårlig. Alle tilbakemeldinger settes stor pris på!

Marius
 

I_ndex

Member
I sin helhet synes jeg nettsiden er godt strukturert og har gode produktsider. Jeg ville nok droppet gradienten bak menyen for å få hele siden til å være flat. Ville nok også lagt til en Facebook like knapp slik at du får bygget opp en base med følgere.

Synes forøvrig at hvitfargen i de oransje knappene kommer litt uheldig ut, da jeg sliter med å se teksten skikkelig på min skjerm. En adresse i footeren kan også være tillitsbyggende tror jeg.
 

Kameraten

New Member
Gjort noen av endringene du nevnte. Tok også med organisasjonsnummer.

Ved menyen skal jeg også få på plass en søkefunksjon. Denne må implementeres i header, men ikke løst dette enda. Den vil da havne til høyre for produktkategoriene. Kanskje noen her inne har noen tips om hvordan jeg får til dette i WP?
 

T SL

Active Member
Ser bra ut overall, men jeg liker ikke hvordan grafikken er satt opp på toppen. Du har en hvir linje som bryter opp noen av bildene, men bare på den ene siden. Top-baren er for høy, ville fjernet den øverste delen, og ville lagt leverandørene under grafikken over produktene, siden de virker litt out of place mellom menyen og splash-grafikken.
 

I_ndex

Member
Gjort noen av endringene du nevnte. Tok også med organisasjonsnummer.

Ved menyen skal jeg også få på plass en søkefunksjon. Denne må implementeres i header, men ikke løst dette enda. Den vil da havne til høyre for produktkategoriene. Kanskje noen her inne har noen tips om hvordan jeg får til dette i WP?
Synes menyen ble mye enklere å lese, i tillegg mye mer "freshere". Forresten nå som jeg sitter på desktoppen, så føler jeg at enkelte av elementene på forsiden er noe store. Kan hende at det er lurt å gjøre gridden litt smalere, for jeg sliter litt med å lande øynene på siden.
 

Kim Steinhaug

New Member
Hva er greia med at folk skal drive butikk på internett men ikke være tilgjengelig på telefon? Syntes dere skal legge opp tydlig telefonnummer på siden - dette er faktisk noe som forbrukere setter pris på!

Det er tross alt litt hyggelig - men en butikk man får tak i personellet på... Ellers så skal det mye til for ikke å se bra ut når man kan svømme i WP maler - men basic business info syntes jeg hører hjemme i en butikk. Dere vil også få problemer (skal iallefall ha det etter reglene!) med å legge inn norske betalingsløsninger som nets eller klarna. Disse krever lett tilgjengelig kontakt-/firmainformasjon og angrerett-/returinformasjon.

Angrefrist og returret var ellers lett å finne i bunnen, flott! Allt i allt en lekker butikk som bare mangler tydelig telefonnummer! Jeg er iallefall veldig glad i firma som man kan ringe til om man må uten å leke detektiv i norid og brreg.
 
Sist redigert av en moderator:

Altberger

Medlem
Fint lagt opp butikk men jeg liker at bruk av venstre og høyre side er likt nedover hele siten.

Om du ser helt nederst så er avslutningen (menyen nederst) venstrejustert og går på en måten utenfor rammen. Man må være litt pixelnerd for å få et godt uttrykk - wrapping is everything var det en som sa :)

Ellers er det fine farger men kanskje avslutte med sort bakgrunn og hvite ikoner helt nederst i footer? - Da blir det mere likt som i toppen hvor det starter med sort bakgrunn. Fint oppbygd budskap men kanskje litt mere symetri?
 

Kameraten

New Member
Heisann, veldig enig i hva du nevner. Har prøvd meg fram med Chrome og ser mye bedre ut. Har lagt ved fil.
Er dessverre endel begrensninger på themet til å gjøre slike endringer. Er lite kyndig på CSS, så da blir det å prøve å finne riktige koder.

Noen enkel måte og kopiere endringer gjort via Chrome til WP? Blir ofte mye testing av ulike koder før jeg treffer den rette.
 

Vedlegg

  • triathlonutstyr-no-fixed.png
    triathlonutstyr-no-fixed.png
    29,2 KB · Sett: 6

xdex

Medlem
Skriver noen korte og enkle tilbakemeldinger,
  • Hvorfor har leverandørene fått premium plassen øverst? Er dette betalt? Da er det forståelig, ellers, nei takk. Dersom dere fører flere gode merker, trenger man ikke vise til dette på noen måte, med mindre det er en form for sortering etc. Gå inn på hvilken som helst butikk, så ser du at dette ikke er særlig prioritert, muligens noen merker nederst eventuelt.
  • Sikker betaling bør ha langt mer informasjon. Du viser ett bilde, men ikke noen forklaring. Folk flest aner ikke hva stripe, eller 256 bit kryptering betyr.
  • En hvit linje helt på bunnen av siden, hvorfor? Ser ikke akkurat så veldig flott ut.
  • Hvorfor slutter plutselig linjene på høyre og venstre side? Ville det ikke vært naturlig at disse var med hele veien ned?
  • Utrolig mye tom plass på venstre siden, etter menyen. Kanskje menyen burde vært med hele veien ned?
  • Hamburger knappen (meny-knappen) åpner ett felt på høyre side, som plutselig gir en handlekurv.. Valg av feil ikon? Det forteller meg i hvert fall ikke at her er din handlekurv.
  • På mobil sier nettsiden "Menu" og ikke "Meny"
  • Føler teksten på logoen er noe uskarp?
  • Under "Om oss" ville jeg gjerne lagt inn informasjon om butikken, telefonnummer etc. Det er naturlig å finne denne informasjonen her inne. På mobil blir denne siden veldig rar, møter en selfie og må gå "laaangt" ned for å finne noe som er relevant.
  • Må det virkelig haste for at vi skal få lovt å ringe? "Vi hjelper deg gjerne pr telefon og svarer på dine spørsmål dersom du syntes det er lettere" ville vært noe som var mer naturlig.
  • Kontaktsiden mangler oversettelser, eksempelvis: PLEASE FILL IN THE REQUIRED FIELD.
  • SHARE THIS PRODUCT mangler oversettelser på produktsider.

Syntes det er ganske mye du kan ta tak i, spesielt på forsiden. Andre knapper (farger?) etc, noe som er litt mer spenstig og velfungerende. Se gjerne på andre nettbutikker og se hvordan de setter opp tilbudsvarer, nyheter etc.
 

Stoppet

Banned
  • Hvorfor har leverandørene fått premium plassen øverst? Er dette betalt? Da er det forståelig, ellers, nei takk. Dersom dere fører flere gode merker, trenger man ikke vise til dette på noen måte, med mindre det er en form for sortering etc. Gå inn på hvilken som helst butikk, så ser du at dette ikke er særlig prioritert, muligens noen merker nederst eventuelt.

Ikke helt enig.
Ta en tur i gatene (ikke på internett) så ser du at alle butikker som selger kvalitetsvarer/merkevarer har dette påført butikkvinduet eller døren. Når noen kaster et første blikk og du vil selge til noen som skal ha merkevarer, så må du vise at du har dem. Er du Rolex forhandler så sier du ifra. Nå vet jeg selvfølgelig ikke om dette er tilfellet for denne butikken da, altså om det er en butikk med merkevarer/kvalitetsvarer. Men hvis så er tilfellet, så ville jeg hatt det i øyet til den som ser.
 

xdex

Medlem
Ikke helt enig.
Ta en tur i gatene (ikke på internett) så ser du at alle butikker som selger kvalitetsvarer/merkevarer har dette påført butikkvinduet eller døren. Når noen kaster et første blikk og du vil selge til noen som skal ha merkevarer, så må du vise at du har dem. Er du Rolex forhandler så sier du ifra. Nå vet jeg selvfølgelig ikke om dette er tilfellet for denne butikken da, altså om det er en butikk med merkevarer/kvalitetsvarer. Men hvis så er tilfellet, så ville jeg hatt det i øyet til den som ser.

Ta meg en tur på gaten? Det skal jeg selvfølgelig gjøre, men dette handler om en nettbutikk. Det er stor forskjell, på mange gode og vonde måter. Så jeg tror nesten vi skal forholde oss til internettet her, inntil han evt. åpner en fysisk butikk og ønsker en tilbakemelding på denne. Butikker som fronter Rolex, gjør det ofte fordi dem er sertifiserte til å gjøre dette, at dem sitter med spisskompetanse eller har eget verksted for dette. Igjen, så blir dette "sponsing" (kall det hva du vil), men det vil i 95% av tilfellene være rolex selv, som stiller opp med plakater, merkelapper etc. Akkurat som i butikken, det er ikke kjedene som punger ut for all reklamen og plakatene/konkurransene som henger rundt. Det er også veldig vanlig og få hyller/stativer til spesifikke varer, mot at du fronter varene på oppgitt måte (fra produsent).

Syntes heller du skal fokusere på det som er reelt her, altså nettbutikken. Toppen er godt eksponert, og noe av det første du ser. Nå har den altså bare en effekt, og vise godt kjente kunder, at du fronter X merket, uten at du kan trykke på det, navigere til det, eller bruke det til noe fornuftig. Det vil være langt bedre og fortelle kunden om tilbud, for å skape salg. Er trådstarter usikker, kjør en splitt-testing mot 5000 kunder, så ser du raskt hvor pengene kommer fra.

Hvis du mener jeg er helt på bærtur, nevn gjerne noen kjente nettbutikker som viser til slik som du prøver å forklare, selv om du snakker om noe helt annet enn en nettbutikk.
 
Sist redigert:

Stoppet

Banned
Meget godt mulig at du har helt rett @xdex
Jeg har ingen utdannelse innen markedsføring. Jeg tenkte litt mer ut i fra min egen situasjon når jeg handler. Det er nå etter hvert så mange "kinabutikker" på nett, at jeg synes det er greit å få litt informasjon om kvalitet når jeg leter etter noe.
 

Nordino

Medlem
Hei Kameraten

Jeg er litt på farta og har ikke sett kommentarene over, så det er mulig at dette allerede er adressert.

Min dom: Her må mye forbedres om du skal tas seriøst!
  • Altfor rotete hovedside
  • Bildene på toppen er altfor store
  • Det mangler en klar plan over hvor du ønsker at brukeren skal klikke. Litt "all over the place", spør du meg
  • Bedre å legge disse merkelogoene på bunn
  • Bruk mer tid på produktbildene. Bildene er OK, men ikke særlig profesjonelle
Jeg ville investert i et nytt WP-theme og en ny setup av denne siden. Du kan finne mange løsninger som ser mye mer profesjonelt ut enn dette designet uten at det trenger å koste særlig mye.

Liker at du har artikler, terminliste, lead magnet osv. Konseptet virker også spennende uten at jeg vet hvor mye konkurranse det er i denne voksende industrien.

Lykke til!
 
Topp