Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nettside

zenhagen

Medlem
Enig med Tonny og gå over tekstene. Denne teksten under vanlige spørsmål slet jeg med å lese:

Lungo
Lungo, som er Italiensk for lang, har blitt identisk for en espresso som er laget av ca. dobbelt så mye vann.
Selv om du får mer kaffe på denne måten, kan du tenke om det du ønsker å lage det på denne måten.

Enkelt sagt får du når du brygger kaffe først de sure, så de søte, og til slutt de bitre toner i kaffen.
Jo lenger du presser vann gjennom kaffen, jo mer bitre kaffen blir. Til slutt blir også kaffen vannet ut.
Ikke anta at en lungo er bedre fordi det er mer. Kanskje ønsker du heller en Caffè Americano – der du tilsetter varmt vann til din espresso.

En vanlig espresso består av 25-30 ml og en lungo gjerne det dobbelte, men noen ganger også mer.
 

Tussete

Medlem
Noe ved siden gir den et useriøst preg. Øverst står det: Kapsler til nespresso kompatilble maskiner. Blir ikke det feil? Kapsler kompatibel til nesspresso-maskiner blir vel rettere?
Hele den kompatibel-greia virker kanskje litt kunstig. Ville vel endret fokus. Her får du rimlig Italiendsk høykvalitetskaffe i kapsler som passer til din nespresso-maskin. Eller noe i den dur. Tror teksten på siden er for "stiv" og derfor fremstår som kunstig.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Takk for fode tips!
Jep, språket skurrer til tider selv om jeg var overrasket at det var så dårlig da jeg leste lungo-artikkelen igjen.. pfff!!!
Skrev den om nå ihvertfall. Får se i morgen om det ble bedre ;)

Jeg går for underskriften 'Italiensk høykvalitetskaffe til din Nespresso-maskin' foreløpig.
 
Sist redigert:

Netrom82

New Member
Hvorfor er siden så bred, når innholdet ikke er det? Jeg tror den siden hadde sett mye bedre ut om du hadde gjort header og footer mye smalere, slik at det passer bedre med bredden på innholdet. Det er jo veldig lite innhold på siden, og da virker siden veldig tom når den er så bred. Kanskje kunne du rammet det hele inn også, med en litt mørkere bakgrunnsfarge enn hvit på området utenfor rammen. Hva med en "Om oss"-knapp i headeren? Hva med en tekst vedr. frakt i header, eller synlig på siden? "Fast fraktpris kr 99, rask levering" eller noe. Jeg ville dessuten hatt en link "Les mer om Pera espressokapsler", der jeg hadde smurt tjukt på om hvor fantastisk de italienske kapslene er.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Hei Pong :)

Har sett litt rundt på siden og liker det jeg ser :)
Siden er enkel, oversiktelig og funksjoner ser bra ut.

Meeeen, som noen nevnte tidligere i tråden, så er det en del "feil", stavefeil og feilskrivelser her å der...
Under menyen "Kontakt" ligger disse :
"Personvern", "Angrerett" og "Salgsbetingelser"

Trode jeg skulle finne litt kontakt-informasjon via den linken ;)

Om jeg ikke velger antall på kaffe-kapsler og klikker på bestill knappen får jeg opp en JavaScript alert..
hva om jeg har javascript deaktivert?

Jeg deaktiverte av javascript i nettleseren og fikk ingen alert ;)

Skal du bruke JavaScript så burde du virkelig brukte "<noscript>", så jeg som besøker får beskjed om at javascript må være aktivert for å få med meg alle funksjoner..

smalt sammen et eksempel på dette med noscript kjapt nå..

Se her : http://techmind.no/diverse/noscript.php

se i kildekoden så ser du hvordan jeg har stylet dette med CSS ;)

og videre om jeg ikke fyller i noen felter på bestillingsskjemaet får jeg opp en div med info om at noe gikk galt..

Synes ikke du skal blande disse..
Gå for javascript alert'n eller feilmeldig i den div'n..
Blir for mye av det gode å det kræsjer..


Fant denne på "Personværn"-siden og, forresten ;)

å handle på vår nettsiden.

Se litt mer på siden din i morgen Mister, for nå har jeg andre ting som venter ( Greit å lese litt på WF i pauser )

/sjefskoder
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Takk igjen for flere tips og ting jeg ikke registrerte.

Interessant er det med at kontakt-info'en ikke kunne finnes - top level meny-elementet ("Kontakt") kan faktisk klikkes på. Men det er altså ikke intuitivt for flere, så har lagt til et ekstra meny-element i under-menyet. Godt å huske på i andre sammenheng!! Såpass viktig at jeg spanderer to uttrykstegn.

Når det gjelder noscript...
https://gds.blog.gov.uk/2013/10/21/how-many-people-are-missing-out-on-javascript-enhancement/
Jeg får gjøre noe med det, men har litt andre prioriteringer akkurat nå.
Alert-boksen er ihvertfall borte og er nå blitt div.

Frakt og 'mer om pera' skal jeg definitivt gjøre - blir nok ila neste uke.
 
Fin og enkel side. Liker bestilling-skjemaet på forsiden godt.

Du har noen FAQ i footeren... og en "les mer" knapp til hvert spørsmål. Et tips er at "les mer" knappen tar besøkende til akkurat det spørsmålet de nettopp ønsker å lese mer om, så de ikke havner på toppen av siden.
Ikke noe problem nå med så få spørsmål, men når det begynner å dra seg på bør du gjøre det :)
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Topp