Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på ny side

aknett

Medlem
Hei!

Vi har nettopp lansert denne siden og ønsker tilbakemeldinger på alt fra brukervennlighet til navigering til integrasjonen opp mot sosiale medier til SEO osv.

Vi har jobbet lenge med siden, så lenge at vi kan ha sett oss blinde på ting vi kan forbedre. Erfaringsmessig sitter det mange kloke hoder på dette forumet som helt sikkert har mye fornuftig å si/legge til!

Kanskje til og med noen av dere har mobiler dere vil sende inn, og dermed også kan gi en tilbakemelding på "offsite-delen" av konseptet?

Takker for alle konstruktive innspill!
 
Stilig side! Og på tide at dette kom til Norge. Stusser over at det ligger mobiler inne som man ikke får noe igjen for.
 

clinton4

Medlem
Flott konsept og nettside. Mulig jeg sender inn haugen av gamle telefoner, men jeg synes prisene var noe lave.
 

adeneo

Medlem
Synes det ser bra ut jeg, men det er noen småfeil som bør være enkle å fikse?

Dere inkluderer en noe utgått versjon av jQuery, som er greit nok, men dere bruker language="text/javascript", mens på alle de andre bruker dere type="text/javascript", og det er ti års tid siden det var greit å bruke language ?
På facebook scriptet mangler også type="text/javascript", så det bærer litt preg av copy/paste da det er påkrevd å angi script type i XHTML 1.0 doctype, og data attributter er heller ikke tillatt i den doctypen, så bytt til HTML 5 eller fjern ting som data-size="" (som sikkert ikke er like lett da den brukes av Google Plus) og legg til script type på alle script dersom dere beholder den doctypen.

Dere har et google plus bilde rett over +1 knappen som mangler en alt tag.
Det er fryktelig mange filer, jeg teller flere hundre eksterne ressurser, og på for eksempel "kom i gang" siden er hver enkelt logo et eget lite bilde i stedet for å bruke en sprite ?

Ellers ser det ut som dere allerede gjør det greit i sosiale medier, og dagens stalltips må vel være å slå på caching på serveren slik at vi slipper å laste alle filene på nytt hver gang, da det ser ut som de fleste scripts, stilark og bilder som lastes fra deres server ikke har angitt noen utløpsdato ?
 

aknett

Medlem
Stilig side! Og på tide at dette kom til Norge. Stusser over at det ligger mobiler inne som man ikke får noe igjen for.

Takk for det! Grunnen til at vi har mobiler vi ikke betaler for er todelt:

1) Vi tar imot alle mobiler, selv de som vi ikke tjener nok penger på videresalg til å forsvare postgang. Dette fordi vi ønsker en genuint miljøvennlig tjeneste som ikke kun er fokusert på bunnlinjen.

2) Det begrenser antallet support-henvendelser at alle klarer å finne mobilen sin, og vi trenger ikke å renske ut mobiler som har falt til 0 i verdi.
 

aknett

Medlem
Flott konsept og nettside. Mulig jeg sender inn haugen av gamle telefoner, men jeg synes prisene var noe lave.

I så fall får du gi oss en lyd på hvordan du opplever tjenesten! Prisene er satt så høyt som vi kan klare med noe som helst håp om å gå i pluss. Husk at postgang og svarsendinger slettes ikke er gratis i dette landet; er faktisk mer enn dobbelt så dyrt som i f.eks. Sverige.. Vi får se når evt. Bring endelig mister monopolet sitt.
 

aknett

Medlem
Synes det ser bra ut jeg, men det er noen småfeil som bør være enkle å fikse?

Dere inkluderer en noe utgått versjon av jQuery, som er greit nok, men dere bruker language="text/javascript", mens på alle de andre bruker dere type="text/javascript", og det er ti års tid siden det var greit å bruke language ?
På facebook scriptet mangler også type="text/javascript", så det bærer litt preg av copy/paste da det er påkrevd å angi script type i XHTML 1.0 doctype, og data attributter er heller ikke tillatt i den doctypen, så bytt til HTML 5 eller fjern ting som data-size="" (som sikkert ikke er like lett da den brukes av Google Plus) og legg til script type på alle script dersom dere beholder den doctypen.

Dere har et google plus bilde rett over +1 knappen som mangler en alt tag.
Det er fryktelig mange filer, jeg teller flere hundre eksterne ressurser, og på for eksempel "kom i gang" siden er hver enkelt logo et eget lite bilde i stedet for å bruke en sprite ?

Ellers ser det ut som dere allerede gjør det greit i sosiale medier, og dagens stalltips må vel være å slå på caching på serveren slik at vi slipper å laste alle filene på nytt hver gang, da det ser ut som de fleste scripts, stilark og bilder som lastes fra deres server ikke har angitt noen utløpsdato ?

Mange bra tips, adeneo! Nettopp denne typen ting vi håpte å få på bordet når vi lagde denne tråden. Som du ser, bærer de sosiale integrasjonene preg av copy-paste. Det er fordi jeg, som ikke er utvikleren i gjengen, har gjort et par raske jobber for å få lanseringen i land.

Spesielt bra tips på performance-siden. Både sprites og caching vil jo gjøre siden vår en del mer Google- og brukervennlig. Andre ting dere kan se, enten fra koden, eller brukeropplevelsen?
 

clawfing

Medlem
Tror prisene er for lave til at mengden orker å sende inn mobilene sine. Skjønner heller ikke hensikten med å ha modeller som dere betaler 0 kr for på nettsiden.
 

Wishb0ne

Medlem
En ting jeg stusser på :D Er det så miljøvennlig? Frakte en mobil land og strand i postbilen, er vel også brukt noe energi på å lage konvolutten, samt å frakte de til dere. Er nok smartest å selge den i nærområdet på finn.no om man skal være miljøvennlig.
 
1. Bra tjeneste - sikkert mange som sender mobiler gjenglemt i skuffer og skap
2. Flotte nettsider - Brukervennlig, tiltalende og seriøst
3. Pris? Tror jeg har sett en slik nettside i Danmark? Hvordan ligger dere prismessig i forhold til dem?
 

aknett

Medlem
En ting jeg stusser på :D Er det så miljøvennlig? Frakte en mobil land og strand i postbilen, er vel også brukt noe energi på å lage konvolutten, samt å frakte de til dere. Er nok smartest å selge den i nærområdet på finn.no om man skal være miljøvennlig.

Takk for tilbakemelding! Å selge en fungerende mobiltelefon på finn eller lokale annonsebilag etc. er selvsagt også et miljøvennlig valg:) Det som ikke er miljøvennlig er å kaste telefonen i søpla (noe dessverre 3% av Norges befolkning gjør) eller la telefonene ligge i skuffer og skap, uten at de hverken blir benyttet eller resirkulert. Problemet er også at jo eldre mobilene er, jo mer miljøskadelige er de, og det er ikke mange som får solgt gamle mobiler på finn selv om de fungerer aldri så godt. Mange synes kanskje også det er et tiltak å legge ut telefonen på finn, samtidig som det koster penger å lage en annonse. Andre synes kanskje det er skummelt å selge en telefon som har inneholdt/inneholder mye sensitiv data. I begge tilfeller er vår side et godt alternativ da vi er kostnadsfrie og enkle å bruke (du får en ferdigfrankert konvolutt i postkassen), og samtidig sikre (vi sletter alle data på alle mobilene vi får inn før de gjenbrukes eller resirkuleres).

1. Bra tjeneste - sikkert mange som sender mobiler gjenglemt i skuffer og skap
2. Flotte nettsider - Brukervennlig, tiltalende og seriøst
3. Pris? Tror jeg har sett en slik nettside i Danmark? Hvordan ligger dere prismessig i forhold til dem?

Takk for skryt! Jeg er ikke helt sikker på hvilken side i Danmark du sikter til, så det er vanskelig å uttale meg om prisene i forhold til denne. Det kan også være misvisende å sammenligne priser mellom land da postgang og andre kostnader kan være nokså ulike. Men vi håper og tror vi ville kommet godt ut av en slik sammenligning!
 
Topp