Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på teknodesign.no

muffins

Medlem
Hei og hopp!

Har utviklet en blogg kalt teknodesign, og vil gjerne høre hva dere synes :)

Her vil jeg skrive om alt innenfor teknologi, design og webutvikling.

Tilbakemeldinger på design/layout, funksjoner, bugs osv hadde vært supert.

Thanks på forhånd!

Teknodesign.no

muffins
 

Gaasehud

Medlem
Synes navnet var kult, og godt funnet på -- dekker emner og er kort og enkelt å huske. :)

Designet synes jeg også var bra, litt som twitter? ;)

To småting har jeg dog:
- savner er litt mer luft. Særlig oppe mellom logo og meny. Blir litt trangt, når første overskrift kommer helt oppi disse to.
- denne setn. på "om teknodesign" er vel litt rar; Jeg elsker godt design -- enten elsker du det, eller så liker du det godt. Elsker godt høres litt merkelig ut, spør du meg.
- rss-logoen i nebbet på fuglen sender meg til hovedsiden, kan ikke denne sende meg til feeden som linken ved siden av?

Lykke til med bloggen! :)
 
Sist redigert:

muffins

Medlem
Takk for tilbakemeldinger mattisaas!

Synes navnet var kult, og godt funnet på -- dekker emner og er kort og enkelt å huske. :)

Designet synes jeg også var bra, litt som twitter? ;)

Når du sier det, så er det kanskje noen likheter ja, hehe.

- savner er litt mer luft. Særlig oppe mellom logo og meny. Blir litt trangt, når første overskrift kommer helt oppi disse to.

Skal prøve ut litt endringer der ja. Så mer luft mellom logo og meny, ikke mellom meny og første overskrift alstå?

- denne setn. på "om teknodesign" er vel litt rar; Jeg elsker godt design -- enten elsker du det, eller så liker du det godt. Elsker godt høres litt merkelig ut, spør du meg.

Hehe, er enig i at den setningen var litt rar ja. Rettskriving er ikke helt min sterkeste side. Endret nå :)

- rss-logoen i nebbet på fuglen sender meg til hovedsiden, kan ikke denne sende meg til feeden som linken ved siden av?

Liten bug som sneik seg inn der ja. Trodde jeg hadde fått fikset alle linkene, men måtte være noe jeg hadde oversett, hehe.

Lykke til med bloggen! :)

Tusen hjertelig!
 

Gaasehud

Medlem
Bare hyggelig. :) Det med luften var egentlig bare at det blå i logoen går "litt inn i" den blå menyen. Men er jo bare småpirk, se hva du synes selv. :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Fin side. Eneste jeg reagerer på er:
- overskriftene er litt for store. Ble litt voldsomt.
- overskriftene bør ikke være blå. Det ble litt for blått føler jeg. Hva med å gjøre overskriftene grå?

Men postene du skrev var det jo ingenting å si på. Spesielt denne: Ukens webdesign: Bloggdesigns! | Teknodesign var jo av høy, høy kvalitet:)
 

muffins

Medlem
Takk skal du ha Peter.

Skal eksperimentere litt senere ikveld. Men mener å huske at generelt så er folk vant til at linker er blå, og man vil få høyere ctr på evt annonser på siden?

Ikke at dette har mye å si dog, må se hva som blir best for øyet :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Men mener å huske at generelt så er folk vant til at linker er blå(...)

Ja, i brødteksten er det vanlig å ha blå linker. Men, overskrifter er vanligvis ikke blå. Se på VGNett som et eksempel. Eller db, aftenposten, dagsavisen, etc.

Tror grå på passer best. Prøv med #333333, #434343, #666666 eller noe sånt.
 

picxx

Well-Known Member
Toppen assosierer jeg automatisk med twitter.
Resten ser jo flott ut, og goodie artikler :)
 

muffins

Medlem
Supert at dere tar dere tid til å komme med tilbakemeldinger, setter pris på det :)

Har endret litt på fargevalg nå, er enig i at det passet bedre å ha en grå farge på overskrifter.

Noe mer å utsette på? Alle tanker som kommer inn i hodet av ting som ikke passer inn, ting som mangler osv. Ingen ting er for dumme, bare å fyre løs.
 

Gaasehud

Medlem
Ja, mulig muffins bruker adsense-søket. Men jeg ville heller ha brukt WP sin funksjon fordi det ser langt penere ut med søke inni temaet, og annonser har du jo på siden uansett (?)
 

picxx

Well-Known Member
Ja, mulig muffins bruker adsense-søket. Men jeg ville heller ha brukt WP sin funksjon fordi det ser langt penere ut med søke inni temaet, og annonser har du jo på siden uansett (?)

Er godt mulig å integrere adsense søket inn i selve temaet.
Mulig muffins bare ikke har kommet dit enda ;)

edit: med adsense har man også mulighet til å legge til opp til 20 andre sider i søket, så bare den funksjonen vil faktisk rettferdiggjøre å bruke det.
 

muffins

Medlem
Det at jeg har valgt Google søk er jo litt det picxx sier, at man kan tjene noen kroner på det. Et annet pluss er at jeg generelt liker hvordan google søker igjennom sider. Når jeg tenker meg om så har jeg vel egentlig ikke prøvd ut WP sin innebygde, så godt mulig at den er good. Må testes ut litt mer ;)

Men får se om jeg endrer til WP sitt søk, det vil jo passe en del bedre inn på bloggen.
 
Topp