Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på tetto.no

timepoint

Medlem
Interessant prosjekt.

Kult konsept.

Trenger kanskje en banner på toppen, som sier eks. "Legg ut gratis annonse i dag" - " fortell om din bedrift".

Og hva er Default kategori på forsiden? Evt. kan hver oppføring ha bilde, eller blir det mye kluss.

Ang. navnet TETTO - så ville jeg laget en en "fet logo" - tenk BurgerKing Font. med slogan under.

Blir artig å følge med videre.
 

Olavxxx

Member
Ytelsesmessig er selve koden grei, få blokkerende skript.
Webhotellet hadde høy responstid (1.8 sekunder).

Til mobil fungerer ikke siden så bra.
Anbefaler enten responsivt design (se gjerne på less+), eller jquery mobile.

Du kan gjerne lage .min utgaver av .css og .js-filene.
 

Tetto

Medlem
Kult konsept.

Trenger kanskje en banner på toppen, som sier eks. "Legg ut gratis annonse i dag" - " fortell om din bedrift".

Og hva er Default kategori på forsiden? Evt. kan hver oppføring ha bilde, eller blir det mye kluss.

Ang. navnet TETTO - så ville jeg laget en en "fet logo" - tenk BurgerKing Font. med slogan under.

Blir artig å følge med videre.

Takk for tilbakemelding.

Jeg kan være enig i det du sier om banner og logo. Jeg har prøvd litt forskjellig, men syntes det var vanskelig å lage noe som passet bra til siden, og endte derfor på en veldig enkel logo. Er egentlig ganske fornøyd med den, men det er en av tingene jeg vurderer å gjøre noe med i fremtiden.

Hva mener du default-kategori på forsiden?
 

Tetto

Medlem
Ytelsesmessig er selve koden grei, få blokkerende skript.
Webhotellet hadde høy responstid (1.8 sekunder).

Til mobil fungerer ikke siden så bra.
Anbefaler enten responsivt design (se gjerne på less+), eller jquery mobile.

Du kan gjerne lage .min utgaver av .css og .js-filene.

Tror ikke den er så mye tregere enn andre sider som har SQL-spørringer på førstesiden, og på de testene jeg har gjort har siden kommet godt ut. Fikk 1,45 sekunder på pingdom.com. Et søk på snekker på gulesider.no gir 4,18 sekunder.

Er klar over at den fungerer dårlig på mobil. Jobber med et responsivt design som skal være ferdig i løpet av uken.
 

Olavxxx

Member
Tror ikke den er så mye tregere enn andre sider som har SQL-spørringer på førstesiden, og på de testene jeg har gjort har siden kommet godt ut. Fikk 1,45 sekunder på pingdom.com. Et søk på snekker på gulesider.no gir 4,18 sekunder.

Er klar over at den fungerer dårlig på mobil. Jobber med et responsivt design som skal være ferdig i løpet av uken.
Det er webhotellet ditt som er tregt, ikke selve SQL-setningene.
 

zapotek

Medlem
Nettsiden er mer enn rask nok. Bruk energien til å skaffe trafikk - den essensielle faktoren som avgjør om dette blir en suksess eller en fiasko.
 

Olavxxx

Member
Nettsiden er mer enn rask nok. Bruk energien til å skaffe trafikk - den essensielle faktoren som avgjør om dette blir en suksess eller en fiasko.

Det ser ut som den er raskere i dag.
Man kan sjekke det med flere verktøy, men jeg pleier å bruke Google Pagespeed.
PageSpeed Insights

Google er jo tross alt en av de som vil gi deg mest trafikk inn og du rangeres dårligere om du har dårlig speed. Selve siden er som sagt ikke treg, men den forrige sjekken min gav 1.8 sekunder svartid fra selve serveren.

Det kan altså ha vert bare en midlertidlig hikke.. Men man bør følge med på trender i analytics. (se om det ofte er slike "spikes", Google vil i så fall rangere deg lavere ned i søketreff).

Google prøver å gi mest mulig "relevante" treff.

Ellers har jeg noen tips som du sikkert vet:
1. Når du googler det du pleier å google og de sidene du pleier å besøke, vil Google rangere dine treff høyere. Google har en statistikk over hva som googles, hva som besøkes, m.m. både fra lokasjon og fra området du befinner deg i (feks din bydel). Du kan i viss grad omgå dette, ved å bruke en inkognitofane (CTRL+SHIFT+N i Chrome), men du får ikke omgått områdestatistikken og vektingen deretter.
2. En del folk prøver å vise hvor godt treff de får i søkemotoren og så søker de etter sitt eget firmanavn eller egennavn på siden sin. Søker du etter dette, er det jo veldig få som har skrevet om emnet :) Men de som snubler inn på siden din, søker gjerne etter noe helt annet. Feks.: "nettkatalog". Det er jo slike søkeord du må prøve å konkurrere om og her blir det litt vanskelig. For å få dette til, må du ha "unikt" innhold. Det holder ikke å bare dumpe ut en liste over firmanavn. Din side tetto.no vil jo gi dette, da du åpner for at de kan skrive om sitt eget firma. (altså en positiv ting der!). Du kan jo også vurder eom det er andre registre og API-er du kan koble deg opp mot, for å gi "mer data" inn på siden din. Feks. kontekstuell data.
 

Tetto

Medlem
Skal det være en anbudstjeneste? Hva med alt det andre der, det er da ikke anbudstjenester?

Det er en anbuds- og annonsetjeneste. Bedrifter kan legge inn annonse og sjekke oppdragslisten. Privatpersoner kan legge inn oppdrag og sjekke annonsene. Målet er det skal være enkelt og raskt å bruke, slik at siden kan anvendes på mer en klassiske anbudstjenester. For eksempel restauranter, frisører tannleger osv.

Hva mener du med "alt det andre der"? Annonsene?
 

Tetto

Medlem
Ja, nettbutikker, hvorfor er de der?

Fordi det også er en annonsetjeneste. Jeg ser at det kanskje kan skape litt forvirring, men har ikke tenkt over det før du nevnte det? Tror du besøkende kan bli forvirret av dette, eller at det på noen annen måte senker nettstedets kvalitet?
 
Topp