Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på to domener ønskes

holte

Medlem
Jeg har domenet epozt.no og lurer på om det duger som epost domene. Så vidt jeg kan forstå er uttalen den samme og folk flest vil nok forstå at det er et epost domene.

Noen meninger om det. Er det et bra epost domene eller er det helt fjærnt?


Jeg har også domenet mails.no og normalt utales det mail, men jeg er i tvil om det er et brukbart epostdomene. Her er noe av det jeg finner på nett:

Jeg vet at mails is a valid Scrabble word

mails - Plural form of mail.

the mails plural noun. the system used for sending letters, packages, etc. : a nation's postal system

packages sent through the mails

He was charged with using the mails to commit fraud. (meriam Webster)

In more general, commonly used, contexts, the plural form will also be mail.

However, in more specific contexts, the plural form can also be mails e.g. in reference to various types of mails or a collection of mails. (Wordhippo)

mer her https://www.thefreedictionary.com/mails

Men det finnes også folk som sier at det ikke kan brukes da mail både brukes i entall og flertallsform


Jeg er veldig i tvil da mine engelskkunnskaper er svært dårlige

noen meninger om dette?
 

Bjørnar

Gründer
Hva er det du ønsker å oppnå? Skal du lage en tjeneste for epost? Eller skal du ha det til deg selv og epost?

"Min adresse er blabla@epozt.no - med Z."

Jeg tenker vel i utgangspunktet at dette ikke er en super idè, men det er mulig jeg ikke forstår hva du vil.
 

holte

Medlem
Hvis jeg forholder meg til den første "epozt.no", så ønsker jeg å ha min egen epost fremfor å betale for en epostadresse på epost.no, noe jeg har gjort i flere år. I første omgang var epostadressene til epost.no gratis, men så har de tatt betalt og det bare øker i pris, og det er reklame på epostene.

Jeg ønsker derfor å ha mitt eget epost system og drifte det selv fra webhotellet mitt. Men det er ikke lett å finne gode ledige epost domener, og personlig synes jeg epozt.no "nesten" er like bra som epost.no.. Jeg trenger minst to forskjellige epostadresser. En privat og en til mitt enkelmannsforetak.

Men jeg lurer på om epozt.no med z fungerer bra. Er det et bra domenet for dette bruk, eller blir det helt fjærnt fordi det er en "z" og en ikke en "s"epost slik det vanligvis ville hete?

Kort sagt, eller spurt. Er epozt.no et bra domenet for mitt bruk?
 
Topp