Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemeldinge til nettbutikk

pmb

Webutvikler
Heisann,

Behøver tips og tilbakemeldinger på nettbutikken Renholdsprodukter.no - Alt innenfor rengjøring. Jobber for tiden med SEO, og tar gjerne imot forslaga der og.

Kom gjerne med innspill på design, men kommer neppe til å endre noe annet enn nyttige justeringer :) Ønsker helst tips på hvorfor dere ville ha handlet/ikke handlet her.

Takk!
 

picxx

Well-Known Member
Jeg ville definitivt brukt forsiden til å presentere produkter du anbefaler, med link til bestillingsside istedet for "forsidebilde" :)

Må ellers si jeg ved første øyekast lurte litt på linken "finn oss", for jeg hadde jo allerede funnet nettbutikken når jeg klikket på linken din, men skjønte jo når jeg klikket at dette var den fysiske butikken det var snakk om.
Kunne vel godt også lagt inn en litt mer fyldig "om oss" side, kanskje med en presentasjon av i det minste eierne av bedriften, med bilde og gode greier.
Veeeeeldig dårlig med produktbeskrivelser, som jo da er søkemotormat.
 

pmb

Webutvikler
Jeg ville definitivt brukt forsiden til å presentere produkter du anbefaler, med link til bestillingsside istedet for "forsidebilde" :)
Jepp, helt enig. Der skal jeg få lagt inn noen produkter.

Kunne vel godt også lagt inn en litt mer fyldig "om oss" side, kanskje med en presentasjon av i det minste eierne av bedriften, med bilde og gode greier.
Også enig. Er vel rimelig tynt det som står der ja.

Veeeeeldig dårlig med produktbeskrivelser, som jo da er søkemotormat.
Sant, men usikker på hva jeg kan gjøre med det. Som du skjønner er det ikke mine/jeg som selger produktene, så da han som eier butikken ikke var gira på å skrive noe, ble det bare link til produktblad med informasjon. Gjør nok SEO-arbeidet ganske mye vanskeligere ja.

Takk for tilbakemeldinger :)
 

timepoint

Medlem
Kontrastfarger på nettsiden

Enig med foregående tips fra Picxx.

I tillegg vil jeg endret noe på fargene pga. Lesbarhet.. Spesielt i venstre meny er det dårlig kontrast. Mørke grått på lyse grått. Det samme gjelder nedre toppbanner.
Svart på hvitt. Eller ihvertfall Mørk grå på hvitt vil se bedre ut, og gjøre det letter å lese. Test, og se salget øke?

Du har sikkert noe CSS bak, så det enkleste er vel å justere den lyse grå bakgrunnen til enda lysere. Evt. gjør mørkegrå skrift til svart.
Bare noen tips....
 

NilsF

Medlem
Jeg synes at overskriften "Ute etter renholdsprodukter? Sjekk ut vår nettbutikk." er noe for defensiv. Kundene har allerede kommet inn på nettsiden renholdsprodukter.no, så ikke still unødvendige spørsmål. På for eksempel forsiden av komplett.no, finner du ikke en fet overskrift med spørsmål om du er ute etter å kjøpe datautstyr.

Vurder om hele overskriften kan fjernes, for så å gå rett på sak i teksten: "Renholdsprodukter.no har til enhver tid mer enn 400 produkter tilgjengelig for levering fra lager i Norge".

Forsiden har ledig plass, benytt den til å presentere noen av bestselgerne, som kan få de besøkende til å bli mer nysgjerrige. Ellers vil mange flykte fra siden i stedet for gidde å begynne med leting i menyen. Igjen, se hvordan komplett.no og andre nettbutikker presenterer seg.

Jeg synes at slagordet "Alt innenfor rengjøring" ikke er i samsvar med det som tilbys. Slagordet får kundene til å tenke på rengjøringstjenester, mens det som tilbys derimot er rengjøringsmateriell.

Personlig ville jeg ha foretrukket å legge inn foretaksnavnet i foten, i stedet for eller i tillegg til domenenavnet.
 
Sist redigert:
Topp