Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemeldinger

Rismoen

Medlem
Budskapet om at dere er spesialister på Andorid mini pc kommer godt frem. Men jeg er enig med Tussete at det kan virke litt useriøst. Det kommer dog helt an på hvem denne personen er.

Om kundene deres er av den yngre sorten som er vandt til emojis og memes er det greit. Men jeg vil tro at godt voksne folk som ikke henger på 4chan og artige.no hadde syntes banneren var merkelig.
 

Rismoen

Medlem
Ang. den annonsen - tror ikke du har lov til å bruke Obama sånn, sannsynligvis vil det jo ikke bli oppdaget og du vil aldri få noe problemer for det, men det kan jo allikevel være greit å være på den trygge siden.

Hvorfor skal det ikke være lov til å bruke Obama?

Bilder av personer som har aktuell og allmenn interesse, eller som deltar på offentlige arrangementer, kan gjengis uten samtykke.

Regler for publisering av bilder - Medie- og informasjonskunnskap 1 og 2 - NDLA
 

muffins

Medlem
Må si meg enig ang. annonsen. Jeg sitter igjen med en følelse av useriøsitet. Hvorfor skal en seriøs nettbutikk i det hele tatt måtte gjøre narr av andre konkurrenter på denne måten? Fokuser heller på hva dere gjør bra, kontra å rakke ned på andre.

Ville egentlig vurdert å fjerne hele denne slideren med disse annonsene. Designmessig er det per nå en stor smørje av forskjellige farger, fonts, pikselerte/strukkede bilder osv. Helt ærlig får jeg en følelse av at hele slideren er satt opp i hui og hast bare for å ha noe “fancy som beveger seg”.

Savner informasjon om betalingsmåter. For å i det hele tatt finne ut hvilke alternativer som finnes måtte jeg legge et produkt i handlekurven, gå videre til handlekurven og trykke på “Fortsett til kassen”. Nederst på denne siden er det litt info om betalingsmåter. Tungvint å måtte ta alle disse stegene kun for å finne ut hvilke alternativer som finnes. Husk på at mange har “fobi” for betaling på nett, og jeg vil tro at flere faller fra allerede her, når de ikke finner denne informasjonen. Hva med å implementere VISA/Mastercard/Klarna logoer et synlig sted på siden, i tillegg til å legge inn mer info rundt betaling på siden?

CTA-knapper:

Per nå må man holde musepekeren over produktbildet for å få opp “Legg i handlekurv” knappen (utenom på produktsiden). I og med at denne knappen er noe av det definitivt viktigste i en nettbutikk, så ville jeg sørget for å gi disse mye bedre synlighet. Større knapper, og med en annen farge som skiller seg mer ut. Plasseringsmessig ville jeg også plassert denne så langt opp som mulig på produktsiden.

Noen generelle forslag når det kommer til header:

Generelt kutte ned på høyden for å få viktige elementer så høyt opp som mulig. Veldig mye whitespace her uten nytteverdi. Kutte ut “Minix” og “Tronsmart” logo. Ser ikke helt poenget med å vise to merkevarer i header uansett?

Videre dele opp headeren i to deler, en med logo + linker til kundeservice, blogg, min konto, kontakt oss etc. Implementere et søkefelt i header (dette finnes ikke i det hele tatt nå).

Den andre delen kan bestå kun av kategorier (og muligens handlekurv knapp). Per nå må man holde musepekeren over “Nettbutikk”-elementet for å i det hele tatt få sett hvilke kategorier butikken har.

Ta en titt på hvordan komplett.no gjør det i header. Mye god inspirasjon å finne her. :)

Sidebar:

Vise "Produktkategorier" som en liste, kontra en dropdown-meny som det er nå. Det er jo ikke snakk om så mange kategorier uansett, så ville gitt disse bedre synlighet. Kanskje også kutte litt ned på de andre elementene.

“Følg oss på Facebook”-knappen ville jeg fjernet/byttet ut med en Like-box/knapp, hvor folk lettere kan like siden uten å forlate nettbutikken. Ser også at knappen per idag bare redirecter til forsiden av Facebook, og da blir ihvertfall poenget med denne knappen borte.

Footer:

Denne var veldig basic. Savner mer innhold her. Tilby brukere noe å klikke videre på, så de ikke forlater butikken når de har scrollet helt ned. Firma/kontaktinfo o.l burde også presenteres her for å øke seriøsiteten til butikken.
 

TorsteinO

Art Director & grunder

Det der handler om redaksjonell sammenheng, ikke reklame, det er et helt annet regelverk (stort sett strengere).

Se f.ex. Hannemyr.com: Lommejuss omkring digitale medier og Hannemyr.com: Lommejuss omkring digitale medier

Generelt må du ha tillatelse fra den/de som er avbildet for å bruke bilder av dem i kommersiell sammenheng (som altså er f.ex. reklame, ikke redaksjonelt), og selv om bilder av f.ex. obama er helt fritt vilt for redaksjonell bruk så lenge de er tatt på oppdrag for staten USA (mener USA da har en lov om at alle bilder tatt "i tjeneste" er public domain), så er det heller ikke der fritt fram for kommersiell bruk:
White House Lawyers Look to Limit Commercial Use of President - Bloomberg
og American advertisers forced to pull campaigns using images of the President and First Lady | Mail Online

Så, for å bruke noens bilde i en annonse må du både ha tillatelse fra fotografen, OG fra "modellen". Kjøper du bilder fra f.ex. istockphoto kan du velge enten bilder til redaksjonell bruk, eller bilder til kommersiell bruk, velger du kommersiell bruk, så har du alt på det tørre.
 

Beergear.no

Medlem
Må si meg enig ang. annonsen. Jeg sitter igjen med en følelse av useriøsitet. Hvorfor skal en seriøs nettbutikk i det hele tatt måtte gjøre narr av andre konkurrenter på denne måten? Fokuser heller på hva dere gjør bra, kontra å rakke ned på andre.

Ville egentlig vurdert å fjerne hele denne slideren med disse annonsene. Designmessig er det per nå en stor smørje av forskjellige farger, fonts, pikselerte/strukkede bilder osv. Helt ærlig får jeg en følelse av at hele slideren er satt opp i hui og hast bare for å ha noe “fancy som beveger seg”.

Savner informasjon om betalingsmåter. For å i det hele tatt finne ut hvilke alternativer som finnes måtte jeg legge et produkt i handlekurven, gå videre til handlekurven og trykke på “Fortsett til kassen”. Nederst på denne siden er det litt info om betalingsmåter. Tungvint å måtte ta alle disse stegene kun for å finne ut hvilke alternativer som finnes. Husk på at mange har “fobi” for betaling på nett, og jeg vil tro at flere faller fra allerede her, når de ikke finner denne informasjonen. Hva med å implementere VISA/Mastercard/Klarna logoer et synlig sted på siden, i tillegg til å legge inn mer info rundt betaling på siden?

CTA-knapper:

Per nå må man holde musepekeren over produktbildet for å få opp “Legg i handlekurv” knappen (utenom på produktsiden). I og med at denne knappen er noe av det definitivt viktigste i en nettbutikk, så ville jeg sørget for å gi disse mye bedre synlighet. Større knapper, og med en annen farge som skiller seg mer ut. Plasseringsmessig ville jeg også plassert denne så langt opp som mulig på produktsiden.

Noen generelle forslag når det kommer til header:

Generelt kutte ned på høyden for å få viktige elementer så høyt opp som mulig. Veldig mye whitespace her uten nytteverdi. Kutte ut “Minix” og “Tronsmart” logo. Ser ikke helt poenget med å vise to merkevarer i header uansett?

Videre dele opp headeren i to deler, en med logo + linker til kundeservice, blogg, min konto, kontakt oss etc. Implementere et søkefelt i header (dette finnes ikke i det hele tatt nå).

Den andre delen kan bestå kun av kategorier (og muligens handlekurv knapp). Per nå må man holde musepekeren over “Nettbutikk”-elementet for å i det hele tatt få sett hvilke kategorier butikken har.

Ta en titt på hvordan komplett.no gjør det i header. Mye god inspirasjon å finne her. :)

Sidebar:

Vise "Produktkategorier" som en liste, kontra en dropdown-meny som det er nå. Det er jo ikke snakk om så mange kategorier uansett, så ville gitt disse bedre synlighet. Kanskje også kutte litt ned på de andre elementene.

“Følg oss på Facebook”-knappen ville jeg fjernet/byttet ut med en Like-box/knapp, hvor folk lettere kan like siden uten å forlate nettbutikken. Ser også at knappen per idag bare redirecter til forsiden av Facebook, og da blir ihvertfall poenget med denne knappen borte.

Footer:

Denne var veldig basic. Savner mer innhold her. Tilby brukere noe å klikke videre på, så de ikke forlater butikken når de har scrollet helt ned. Firma/kontaktinfo o.l burde også presenteres her for å øke seriøsiteten til butikken.

Her var det fantastisk mye konstruktiv kritikk! Det liker vi, og jeg er enig med deg i mye av det! TAKK! En del av tingene du nevner stopper rett og slett litt opp fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre det.

To ting jeg allerede har prøvd å finne ut av er, hvordan jeg fjerner "luft" over og under Logo. Logo er bare noen mm større enn den ser ut, men themet legger til mye luft over og under.
Noen som har tips?

En annen ting jeg har prøvd å finne ut på nett er hvordan man legger inn søkefelt. Da hadde jeg selvfølgelig fjernet MiniX og Tronsmart logoene.
Noen som har tips? Gjelder forsåvidt også hvordan man får satt inn de andre tingene i header.

Når det gjelder betalings info, så står det en del om det på første slider, men tydeligvis ikke bra nok om du ikke så det!

Forventer ikke at noen skal sitte her og forklare meg dette steg for steg, men gjerne tips om noen steder man kan finne det ut på nett.
 
Sist redigert:
Topp