Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbamelding på logo til en ny webtjeneste.

Hei,

Driver og lager en ny webtjeneste og har i den forbinnelse laget en logo.

goderetter.jpg


Om siden :
Dette skal være en nettside som viser video filmer hentet fra youtube o.l innenfor mat. Alså en slags oppskrift side som vister film om hvordan du skal lage maten.

Slagord : Middagstips gjort enkelt

Begrunnelse for mine valg i logen :

Formen er rund for og sympolisere en tallerken.
Teksen er laget slik for og få en følelse av kafe og middag.
Bakgrunnen er hentet inspirasjon fra den rutete kokeboken

Synes selv at jeg har fått til en god logo men problemet er at jeg og andre som har sett den synes den ligner på en annen logo men ingen klarer og finne ut hvem...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes det var en flott logo jeg! Ligner på en helt vanlig resturant logo, så er kanskje mange som ligner - men hva gjør vel det? Gå for den du. Synes den passer flott inn i innholdet på siden din.
 

Keanu

Geek
Veldig pen logo. Den fikk meg til å tenke kokebok med en gang jeg så på den, men alikevel er den nok "2.0" til at det ikke blir gammeldags og kjedelig. Full klaff for både font, farger og ruter fra min side.
 
Så bra, det var det jeg håpet at den skulle ligne så folk ville kjenne den igjen. Snart ferdig men design av siden også så da legger jeg ut den snart også.
 

Ståle

Medlem
Pen logo, absolutt. Som en annen nevnte, kunne lett vært en logo for en kokebok el. Kanskje sløyfe selve slagordet i logoen? Virket litt forstyrrende, da det var litt vanskelig å lese den.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
To ting jeg syns du bør endre:

1: Husk at dette er en logo, ikke en header eller et banner, og det er få steder hvor "less is more" er viktigere enn i en logo. Ruter kan sikkert være fint i headeren, men i selve logoen bør du droppe dem. Ikke fordi de ikke gir riktig kobling e.l, men fordi de skaper rot, og gjør teksten i logoen mindre tydelig.

Få, men klare elementer, er mye bedre enn flere som blir mer uklare, og jeg tror nok folk vil få sterk kokebok/restaurant (kanskje spesielt italiensk - jeg får ihvertfall den koblingen av en eller annen grunn) bare av selve typografien og oppsettet.

2: Flytt den teksten rundt kanten enten rett over, eller rett under, så vil det igjen bli _mye_ lettere å lese den.

PS: Se på noen av de websidene du linket til i din egen "hei her er jeg"-post, de er jo veldig enkle og klare!
 
Sist redigert:
Få, men klare elementer, er mye bedre enn flere som blir mer uklare, og jeg tror nok folk vil få sterk kokebok/restaurant (kanskje spesielt italiensk - jeg får ihvertfall den koblingen av en eller annen grunn) bare av selve typografien og oppsettet.

PS: Se på noen av de websidene du linket til i din egen "hei her er jeg"-post, de er jo veldig enkle og klare!

Takk for innspill! Du kommer med noe veldig gode tilbakemeldinger som fikk meg til og sette meg ned og tegne litt til. Kommet med en oppdatering nå. Vil gjærne ha med "tallerkene" vist dere skjønner men mer og mer jeg jobber med den synes jeg kanskje det blir like bra uten.
 

Ståle

Medlem
Helt klart den første, den grønne funker også. Ble forøvrig mye bedre en første utkast. :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Bare hyggelig, og jupp, mye bedre! Syns egentlig du skal beholde "tallerken"-greia, uten den mister liksom sirkelen helt funksjonen sin syns jeg...

Har du prøvd den første der uten det beige i midten? Da får du også begrenset logoen til rød og gul, færre farger er alltid bra :) Noe jeg ofte jobber etter er at logoen skal kunne reduseres til EN farge og fremdeles være klar og tydelig (selv om jeg gjerne bruker to (eller tilogmed tre, hvis jeg er litt vill og gal :p) farger i den "vanlige" utgaven), og det vil bli litt knot med den beige bakgrunnen der.

Det lønner seg ofte å gå både "ut" og "inn" noen runder med logoer... Først drar man gjerne inn veldig mye "dill", så fjerner man litt igjen, så drar man inn litt nytt, og så fjerner man litt igjen, og så koker man det ned til essensen og dumper alt unødvendig, for å si det litt kokkete :)
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg er faktisk ikke enig med flokken her! Men, så er vel jeg litt eldre også....

Jeg synes faktisk den første logo'n din ga meg mest - den så for meg også MYE mer seriøs ut enn de andre.
Disse andre blir litt for "enkle" for meg (i forhold til den første) og kan fort bli glemt i mengden.

Den første logo'n ga meg assosiasjonen med mat umiddelbart da du har fanget den type utforming matbransjen bruker for merking av sine produkter.

Alt dette er jo selvfølgelig subjektive observasjoner og ikke basert på hva som er "riktig" i dag! For da skal de nok være som dine siste forslag!
Uansett vil alt være avhengig av din grafiske porfil ellers og hva du skal bruke det til. Om det kun skal være online - eller også offline!

Lykke til!
 

sKrud

Meget sliten student
Synes du skal gå for den første du hadde.. Da med noen mindre støy i midten av logen..Ble litt vell mye "pizzafyll" til å være i bg..Evt. skifte ut fargen på rutene til noe mørkere...

Eller ser logoen bra ut..Får helt klart tanker som mat og resturant i hode når jeg ser den.. :)
 
Topp