Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilpasse nettsider for mobilt innhold - Hvor starter jeg?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har god tro på at mobile enheter vil bli langt mer brukt til surfing i 2008. Jeg har allerede selv forelsket meg i nyinnkjøpte iPod Touch og bruker den daglig til surfing. Surfingen med iPod'en er en fryd. iPhone har samme surfemulighet og vil ikke bli avhengig av wifi, så når den slår inn for fullt (og Nokia og Ericsson følger etter) tror jeg det vil bli full satsning på mobilt innhold.

Vel, jeg vil gjerne ligge foran utviklingen så tenkte det er på tide å sette seg for alvor inn i hvordan man tilpasser en nettside for mobile enheter. Noen tips til hvor jeg bør starte, hvis noen allerede har vært der?
 

Dre_C

Medlem
Det er en stund siden jeg har drevet med dette nå, men min erfaring er at nettleserene til mobiltelefonen har blitt veldig mye bedre i det siste, slik at tilpassning av siden og innholdet ikke er så stort problem lenger. Men slik jeg ser problemet så er det hvordan en kan tjene penger på en side som blir lest i en mobil enhet. Hvor skal en f.eks. plassere reklame, hvor mye reklame osv. er usikker på hvor høy ctr er på en mobilenhet i forhold til på en pc.
 
Topp