Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips om affiliateprogram

Chris M

Medlem
Jeg har for ikke så lenge siden begynt å promotere partnerprogrammet til Smartbud.com . På litt over en uke har jeg tjent over minimumsgrensen og jeg har mottatt utbetaling. Til nå har jeg bare promotert dette via websiden min. Men jeg ser at det er store muligheter, ettersom dette konseptet er helt nytt i Norge + at det konventerer veldig bra. Regner med at her er mange dyktige personer her som kan komme med tips på hvordan jeg kan markedsføre partnerauksjonen min. ( Systemet er laget slik at man får sin egen auksjon og tjener penger pr bud som kommer inn ). Noen ideer om hvordan man skaffer mer trafikk? Må være gratis markedsføring.

Man får også 10% av omsetningen om man verver andre partnere. Så om noen vil prøve, så meld dere på her :
http://www.smartbud.com/
 
Sist redigert av en moderator:

picxx

Well-Known Member
Er det du som står bak dette?
Er det du som driver nettklikk.no også?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har stusset litt rundt den auksjonen der. Jeg mener å huske den kom på markedet for mange måneder siden, så da lurer jeg litt på når disse auksjonene egentlig går ut?

Noe sier meg at dem går ut når dem når "maks antall bud" limiten sin. Hvorfor er det ikke opplyst på siden når dette nåes?

Jeg legger også merke til at hver melding koster 100,- kr å sende inn, så det koster med andre ord 100,- kr for å delta i en auksjon. Om "maks antall bud" på BMW'en som ligger der inne er 30.000 bud, så vil det jo omsettes for 3 millioner for bare denne bilen. Og skal du betale 100,- per billett, for å konkurrere mot 30.000 andre billetter, så vil jeg påstå det er en ganske dyr billett for en ganske liten sjanse.

En annen ting jeg lurer litt på, er hvorvidt denne siden følger norske lover?
 

Chris M

Medlem
Uansett om dere er kritiske, så har jeg i alle fall tjent mer på dette programmet enn jeg har tjent på både Google Adwords og Tradedoubler. Og dette må jo diskutereres som noe som skal gi avkastning på annonseplass for webmasters. Å diskutere vinnersjanser er jo en total avsporing. Det jeg sier er at dette har konventert bedre enn andre annonsenettverk - ikke noe annet.
Men at dette er en kommende bransje som det vil lønne seg å være en del av er det ikke tvil om. I Sverige er dette big business :
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,995292,00.html

Og om de får inn 3 mill på regnstykket ditt, så ser jeg ingen grunn til at de ikke skal gi ut en bil til 590 000 kr så raskt de får inn 30 000 bud. Det er jo fantastisk reklame.

Jeg trodde intensjonen med dette forumet var å diskutere business, og at det skulle være et mer voksent forum enn f.eks Norskwebforum. Men det virker jo mer som dette er et forum der man kritiserer business mer enn å drive business. Dette med eieren av forumet i spissen...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så hver gang noen ikke er enig i en sak eller kritiserer en ting, så er det ikke lengre diskusjon? Intensjonene for dette forumet er så absolutt business, og min mening om smartbud.com er at siden er dårlig lagt opp på alle mulig måter. Ingen informasjon til forbruker, ingen kontaktinformasjon, ingen auksjonsinformasjon. Og prisene er ufattelig dyre i forhold til vinnersjansene.

Om du synes dette virker som et forum hvor vi bare kritiserer, så anbefaler jeg deg å lese gjennom litt tråder. Hvis du fortsatt mener dette etter å ha gjort dette, så er det bare å si ifra, så skal vi få slettet brukeren din.
 

picxx

Well-Known Member
Har du noen flere kontaktopplysninger til disse:
Webad LTD
Marchant House 26 Church Street
BJ 45 Alcester Warwickshir
Storbritannia
 

Chris M

Medlem
Nei, men har fått betalt. Så er ikke noe problem slik sett. Tok bare tre dager fra jeg ba om utbetaling til pengene var på konto faktisk.

Slette brukeren min? Poenget mitt er at jeg ikke ser noen grunn til å være kritisk mot dette affiliateprogrammet. Det konventerer bra. At du faktisk er mellom de få som vurderer vinnersjansene før du sender inn sms, så behøver det ikke å bety at alle gjør det. Mange håper på at de blir den heldige. Det er en grunn til at mange spiller lotto også. Og grunnen er ikke at det er lett å vinne. Og her er jo vinnersjansene mye større. Så selv om målgruppen er den samme som Se og Hør har, så betyr ikke det at det ikke går an å tjene penger på å promotere dette. Og det er vel det som er poenget?
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Personlig vil jeg ikke annonsere for noe jeg føler trekker ned kvaliteten på siden. Den siden ser utrolig uproffesjonel ut, lukter nesten svindel av den og er ikke noe jeg ville trykket meg en knapp videre på om jeg ble sendt dit.

Men, du spør jo om hvordan du kan få trafikk dit, så jeg skal prøve å bidra med noen svar.

Hva slags posisjon har du i forhold til denne siden? Er du eier, så vil jeg ikke anbefale annet enn markedsføring i hytt og pine. Siden det er så utrolig få auksjoner, så er det jo ikke noe problem å gjøre effektiv markedsføring for alle produktene. Legg inn annonser på adwords, reklame på relaterte nettsider til produkter, eller der du tror du kan finne brukergruppen som kan være interessert i denne typen produkt (f.eks kan du annonsere for BMW'en der på bilforumet.net).

Om du bare er en helt vanlig affiliate, så kan igrunn samme tipsene gjelde. Alt kommer ann på hvor mye du er villig til å legge i det av penger og arbeid. Skriv om det i blogger, legg til lenke i alle dine forumer og gjestebok innlegg, lag egne sider for de forskjellige produktene osv osv. Det er bare din fantasi som setter begrensninger..

Håper dette svaret var mer til dine forventninger.
 

Chris M

Medlem
Kan ikke fatte hva som er svindel med det. Vilkårene er klare. Et på forhånd avtalt antall bud skal inn før det deles ut en premie. At de som driver auksjonen tar inn nok bud til at de får fortjeneste er vel greit nok. Antallet bud som blir tatt inn pr premie står på siden. Vilkårene er klare og lett tilgjengelige. Så å kalle dette useriøst er jo helt feil. Folk har en egen fri vilje når de byr på produktene.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg sa ikke det var svindel, men det lukter nesten svindel av det allikevel! Jeg er nemlig ganske sikker på at storparten av brukerene deres som sender melding ikke er klar over at det koster 100 kroner (siden det står lengre ned på siden), men nok om det. Jeg har kommet med mine tips til deg nå.
 

picxx

Well-Known Member
Kan ikke fatte hva som er svindel med det.

Når det oppgis en fikitiv adresse som sidens drivere kan man jo begynne å lure på hvor seriøst det er da?
 

Chris M

Medlem
Jamba, Mediaplazza, Smstilbud og alle andre som er store i bransjen har ikke akkurat prisen som overskrift på sidene sine. Og hos de er det jo i tillegg abonnement som belaster kunden hver uke. Hos Smartbud står jo prisen helt tydlig på på samme siden som koden man skal sende inn. Og det er en engangsbetaling i en auksjon med klare vilkår og forhåndsdefinerte vinnersjanser. Så slik sett ser jeg ikke noe problem med dette. Så lenge man ikke markedsfører tjenesten kun mot personer med lese og skrivevansker ;)

Det virker som folk sin oppfattelse av hva som er seriøst blir regulert av hvor store firmaene som driver tjensten er. Jamba har jo skjult de reelle kostnadene i årevis. Men få eller ingen har reagert på dette. Og ingen har hatt noe å si på at noen reklamererer for de på websidene sine. Men så raskt en mindre aktør lanserer noe nyskapende, så blir ordet svindel brukt uten at det finnes noe som helst belegg for dette. Men de store fiskene får svømme videre uten at noen bryr seg.....dette er et aldri så lite paradoks.
 

Chris M

Medlem
Så det er adresse-svindel de driver med? Hvem er det dette går utover da? Og hvordan vet du at adressen er fiktiv?

De har i alle fall betalt meg, og om dere regner ut hva de tjener på en avsluttet auksjon, så tror jeg nok at kjøp av gevinster er regnet inn...men enkelte må bare kalle alt som er nyskapende for svindel uten at de finnes belegg for dette. Dette er ikke noe annet enn en vanlig sms-tjeneste, og vilkårene er ikke annerledes enn det noen andre har. Så kanskje dere bør ta et oppgjør med hele bransjen siden dere ser så mye problemer med dette. Da har dere å styre med fremover..lykke til...
 

picxx

Well-Known Member
Personlig bruker jeg ikke affiliate programmer det lukter vondt av.
Genrelt lukter det vondt av mange som driver med smstjenester, og derfor promoterer jeg heller ikke slike tjenester.
Jeg testet også ut et program som heter nettklikk.no og fant ut at den eneste annonsøren de hadde var denne auksjonstjenesten. Du har muligens kjennskap til dette også?

Å finne ut at en adresse er fikitiv er jo ganske enkelt, og uansett vil nok aldri et engelsk firma oppgi "storbritannia" som landet de har oppholdssted i.

Lykke til med videre drift :)
 

Chris M

Medlem
Kjenner ikke til nettklikk. Men smartbud lanserer stort for tiden, og jeg har sett at de reklamer mange steder. Derfor er det bare å hoppe på toget. Men ettersom affiliatelinken min er fjernet fra bare signatur og innlegg, så har jo jeg skrevet noen innlegg forgjeves nå ;)
 
Topp