Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til endring av nettside og Google-ranking

appelsin

Medlem
Jeg har har nettopp overtatt en nettside rettet mot det amerikanske markedet, men ønsker å lage en helt ny side, både innhold og design.

Likevel: Nettsiden har bra med trafikk, og 75 % er type-in-trafikk. Ca 10 % kommer gjennom Google. Hvordan bør jeg gå frem for å beholde de beste lenkene på Google, samtidig som jeg bytter innhold. Jeg bør vel beholde de mest populære søkeordene i hvertfall?

1. Kan noen (f.eks. Tonny :)) fortelle meg hvordan man setter opp denne 303 Redirect eller hva du kalte det, for å få Google til å redirecte trafikk fra gamle filer til nye filer?

2. Jeg har også et .net-domene jeg har tenkt å beholde den gamle siden på. Kan denne overta de gamle linkene i Google, eller vil Google se på denne som en kopi av .com-versjonen, og forhindre å indeksere den? Når jeg fjerner .com-versjonen, vil den da evt. bli indeksert på samme måte som .com-versjonen en gang ble?
 

Rand

Medlem
Du kan ordne redirects i .htaccess filen. Greit hvis det ikke er snakk om så mange linjer. Er bare å google 303 redirects og htaccess så finner du ut hvordan.
 

Tonny Kluften

Administrator
1. Skal du redirecte side for side, f.eks gammeltdomene.com/appelsinskall til nyttdomene.net/appelsinskall?

2. Redirecter du 301 så vil Google skjønne at den gamle siden er flyttet til nytt domene og du beholder stort sett den gamle link juicen. Google vil indeksere den nye på samme måte som .com-versjonen en gang ble.
 
Topp