Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til plugins for sikkerhet og SEO

Tony J

Alle skal få
Hva er "must" have plugins og verktøy for sikkerhet og SEO og reklame

Sikkerhet: Holder det med Akismet?

Reklame: Leste noen i tråden nevnte "Advertising Manager", men linken var død. Tips?

Seo: Mitt googlesøk sier meg at Denne er den optimale?



Tony
 
Sist redigert:

muffins

Medlem
Det beste rådet med tanke på sikkerhet generelt er vel kanskje å ikke bruke samme passord på wp-admin/database som på Facebook, e-post o.l. Finner en person med uærlige hensikter først ut av passordet ditt ett sted er veien kort inn til nettsidene dine, uansett hvor mange sikkerhetplugins du måtte ha.

Men ting kan jo selvfølgelig skje om man er uheldig, så det er kjekt å ha en automatisk backup av server/kildefiler/databaser som kjører regelmessig, så du kjapt kan rulle tilbake om uhellet er ute.

OIO Publisher er en veldig god annonseplugin (koster en bitteliten slant dog), om du ikke trenger det veldig komplisert.

SEO-messig er Yoast-pluginen du nevner genial. Ellers er W3 Total Cache gull for å cache sidene så de loader raskere og serveren(e) får mindre tyn. Kombiner gjerne med en CDN, f.eks Amazon Cloudfront.
 

Tony J

Alle skal få
Takk muffins. Noterer opp W3 Total Cache(selv om det kan se ut som den ikke fungerer med siste versjon av wordpress).

Nytt spørsmål :

Det er millioner av Template. Er noen template bygd opp på en måte som gjør de sikrere enn andre? Slik jeg har forstått det kan du få med deg virus dersom du laster ned et gratis template fra en random nettside. Er det andre ting som vekter enkelte templates forran andre? Alle innspill er velkommen.

Tony
 

picxx

Well-Known Member
Det er millioner av Template. Er noen template bygd opp på en måte som gjør de sikrere enn andre? Slik jeg har forstått det kan du få med deg virus dersom du laster ned et gratis template fra en random nettside. Er det andre ting som vekter enkelte templates forran andre? Alle innspill er velkommen.

Tony

Twentytwelve er rimelig sikker og kommer nok også med oppdateringer parallelt med wordpress.
Bygg childtheme på twentytwelve, så bør du være rimelig sikker.
 

Dag Frogner

Supermedlem
For min del kjøper jeg kun design på themeforest.net. Ja, det koster noen hundrelapper, men man får stort sett alltid god support og ikke minst blir de oppdatert jevnlig.

Hadde ikke turt å lastet ned design fra random "upload"-sider, når man vet hvor lite som skal til for at noen får tilgang til siden din via noen få godt skjulte tekstlinjer.
 

Tony J

Alle skal få
Webforumet skulle hatt en liker knapp (tommel opp) elns. Takker for birdag. Jeg betaler gjerne noen hundrelapper for noe unikt. Vil anta at jeg kan få kjøpt et veldig fint template i bytte mot en Lørdag ut på byen :)

Oppsumert så har jeg nå plugins for SEO, Sikkerhet og Load. Da er det å finne seg et template som kan kle en wordpress installasjon. Nytt spørsmål: Når jeg har lastet ned wordpress og kjøpt template. Er det slik at man først a) Installerer wordpress b) legger inn template etterpå?
 

Travellingman

Nettgrunder
Webforumet skulle hatt en liker knapp (tommel opp) elns. Takker for birdag. Jeg betaler gjerne noen hundrelapper for noe unikt. Vil anta at jeg kan få kjøpt et veldig fint template i bytte mot en Lørdag ut på byen :)

Oppsumert så har jeg nå plugins for SEO, Sikkerhet og Load. Da er det å finne seg et template som kan kle en wordpress installasjon. Nytt spørsmål: Når jeg har lastet ned wordpress og kjøpt template. Er det slik at man først a) Installerer wordpress b) legger inn template etterpå?

Anbefaler også å bruke premium themes ;)

Jepp du installerer WP først, så kan du senere laste opp theme som du ønsker bruke.
 

Tony J

Alle skal få
Takker for nyttige bidrag. Nå har jeg på en måte fått en grunnleggende oversikt over must have plugins til å starte med. Skal se om jeg finner noen premium themes på themeforest.net eller ved å google. Men er det ingen templates som er bedre i oppbygging enn andre? Er det slik at alle templates er tilpasset html5 standaren nå?

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Takk for bekreftelsen muffins . Jeg noterte meg bare denne meldingen inne på sidene:

Compatibility

WordPress
+ Plugin
=
Not enough data
1 person says it works.
2 people say it's broken.

:)
 

Travellingman

Nettgrunder
Det aller aller viktigste pluginet for Wordpress-sikkerhet imo. er denne: WordPress › Limit Login Attempts « WordPress Plugins

Det er brute forcescript som forsøker å logge seg på adminpanelet 99% av scriptkidsa forsøker.

Har vel aldri benyttet meg av en slik sikkerhetsplugin, så det er vel kanskje på tide :eek:

Men denne plugin har ikke vært oppdatert på 240 dager og han som har laget den har heller ikke svart på kommentarer på WP forumet og på nettsiden til plugin på +200 dager.

Så spørsmålet er da, er dette en plugin som er på vei ut? Noen som har tips om tilsvarende plugin som er like bra?
 

Tonny Kluften

Administrator
Limit Login Attempts fungerer så det er ingen vits i å oppdatere den.

Takk muffins. Noterer opp W3 Total Cache(selv om det kan se ut som den ikke fungerer med siste versjon av wordpress).

Hvis du oppdaterer WP før du oppdaterer W3TC så kan det bli krøll, vet ikke hvorfor. Men det skjedde hos meg, etter det så oppdaterte jeg W3TC før WP og det har gått bra på alle.
 
Topp