Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tjene penger på blogg?

xdex

Medlem
Alle kan blogge, selv drev jeg en av norges største blogger, men gikk faktisk så lei av vi bestemte oss for å bare legge alt dødt, la domene gå ut på dato fordi det krever enormt mye tid og planlegging. Tror uansett du må finne din egen nisje, skal man f.eks. blogge om klær og mote, finnes det jo allerede hundrevis av slike folk i Norge.

Tror mange bare tenker reklame-inntekter på blogg, men dette er det du tjener minst på, eller "garantert minstebeløp". Skaffer du deg bedrifter som ønsker å promotere sine produkter f.eks. er det disse du kan tjene gode penger på, såkalt "skjult reklame", men er vel også slik i dag at du må nevne at dette er ett produkt som er gitt fra blablabla.com.

Faste lesere, faste innlegg, gjennomtenkte mål og bra innhold er nøkkelen. Men igjen, dette tar enormt mye tid, ikke noe du bare kan "drive med på kveldstid".

Du kan selvfølgelig gå for tjenester som blogg.no, men disse vil ikke i det lange løp, gi deg alle de godene som du etterhvert ser du ønsker. Men igjen, hvordan skal du promotere bloggen, uten noe nettverk og kun ett domene? Da må du kanskje også tenke på ett reklame budsjett, altså bruke endel penger, før du tjener penger.
 
Min personlige blogg når ut til mine venner som jeg mistet kontakten med etter de begynte som lærlinger 3. skoleåret på videregående, i 2012. Jeg begynte da 3. året på videregående og følte at jeg mistet mine beste kompiser, men selv om de jobber i båter og studerer i andre byer, følger de bloggen min. Det tar enorme mengder tid å oppdatere den og skriver derfor få innlegg i uka, fordi jeg vet at det nytter og at innleggene leses av mange gode venner.

Å selge reklame i den er noe jeg drømmer om, men den er ikke stor nok til at den er verdt å prøve det ennå. Har rundt 30 daglige besøk, men tror besøkstallet vil stige med tiden framover.

Jeg har promotert bloggen min via mine venner på Facebook. Begynte tidlig på våren i 2011 og det gikk tregt med besøkstallet i starten, men med årene har det gått bedre, spesielt fra jeg begynte på eget webhotell og eget domene i juli 2014. Motganger får man nok av når man blogger, men jeg nekter å gi opp, for jeg har sett lenge at det nytter og ser fortsatt at det nytter. Gir man opp, er det for sent, men holder man ut motganger, så vil det gå bra til slutt.
 
Topp