Kjapp og trygg hosting for Wordpress

To domener for lenke-oppbygning

river

Medlem
Jeg har en nettbutikk som jeg jobber med å bygge opp linker til for å forbedre min plass i google søk. Denne nettbutikken ligger på et .com domene(kvikki.com). Det er en norsk nettbutikk ment for et norsk marked. Jeg har også et .no domene(kvikki.no – som automatisk peker videre til kvikki.com hvor selve nettbutikken er lokalisert). Det er dette .no-domenet jeg ønsker å bygge lenker til da min erfaring er .no domener passer best for norske kunder.

Spørsmålet mitt er:
Bør jeg jobbe med å bygge linker til .no-domenet(pekeren) eller er det .com-domenet som er best å jobbe med å bygge linker til siden selve nettbutikken og alle produktene ligger der?

Synes dette var litt vanskelig å forklare, men håper dere skjønner.
 
Sist redigert av en moderator:

river

Medlem
Ja da mener du å bygge linker til der som selve nettbutikken ligger, dvs .com-domenet? og ikke .no-domenet som bare er peker adressen. ?
 

Ståle

Medlem
Som zapotek sier, bygg lenker til adressen hvor nettsiden faktisk ligger under. Forøvrig ville jeg gjort motsatt av deg, og benyttet .no som hoveddomene, og redirected .com varianten. All den tiden Nordmenn er din målgruppe.
 

Geir E.

Medlem
301 (ikke 302 eller andre metoder) redirect .com --> .no da får du med link juice fra .com.

Norsk domene og norsk hosting vil utgjøre en positiv forskjell i ranking ;)
 
Topp