Kjapp og trygg hosting for Wordpress

To kjappe spørsmål - Faktura og kid nummer

Dseller

Medlem
1: Det er støtte for KID NUMMER i Conta faktura. Er det slik at Conta kommuniserer med banken? altså når jeg får en betaling med kid nummer (i banken), registrerer Conta faktura automatisk fakturaen som "betalt" da?


2: Når jeg sender en faktura, bokfører jeg den som kundefordringer og bruker selve fakturaen som bilag.

Men hva skal jeg bruke når kunden betaler, skal jeg bruke den samme fakturaen som bilag på dette også?

Er det noen krav som sier at jeg må merke fakturaen som betalt e.l?
 

Dseller

Medlem
1: Det er støtte for KID NUMMER i Conta faktura. Er det slik at Conta kommuniserer med banken? altså når jeg får en betaling med kid nummer (i banken), registrerer Conta faktura automatisk fakturaen som "betalt" da?

Fant svar på denne;

KID/OCR-giro

Send fakturaer med KID-nummer og få alle innbetalinger automatisk registrert i Conta Faktura.
 

spikre

peterhamre.no
2: Når jeg sender en faktura, bokfører jeg den som kundefordringer og bruker selve fakturaen som bilag.
Men hva skal jeg bruke når kunden betaler, skal jeg bruke den samme fakturaen som bilag på dette også?

3: Er det noen krav som sier at jeg må merke fakturaen som betalt e.l?

2: Banken (Evry) generer et bilag for hver innbetaling. Bruk det som bilag. Du kan få det tilsendt elektronisk eller på papir.

3: Det må ikke på markeres på selve fakturaen, nei - men du fører balansen. Dette gjør du i regnskapet (fører debit/kreditet på kundekontoen).
 
Topp