Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tollpost

Krelei

Medlem
Hei! Jeg fikk min første faktura fra tollpost i dag og fikk sjokk. Jeg trodde jeg som nettbutikk fikk fraktkostandene dekket av kundene etter hvor de bor, men så viser det seg at regningen jeg trodde jeg skulle betale nesten hadde tredoblet seg da jeg fikk den. Moms er nå en ting, det burde jeg kanskje forstått selv, noe annet er fakturabeløp på nesten hundre kroner. Også skal det komme ukentlig? Føler meg nesten litt lurt og forstår ikke hvordan jeg kunne gå glipp av den forskjellen. Kanskje posten er bedre?
Hva er deres erfaringer med tollpost?
 
Jeg har fast frakt i nettbutikken, sparte ganske mye på å bytte fra Posten til Tollpost (mypack). Ja de har ett fakturabeløp på ca 100 kr i uken , sender man bare noen få paker i uken blir det ganske mye pr sending, sender man mange blir det bare småtteri. Er veldig fornøyd med tollpost, de kommer å henter selv om jeg bare har en pakke å sende den dagen.

Det som er negativt er når man ringer å skal bestille opphenting, blir alltid satt på vent å tar minst 5 min før man får snakke med noen (er rimelig lei av under the surface med Marit Larsen nå)
 

Krelei

Medlem
Takk for svar. Jeg har forstått etter å ha titter rundt her inne at Tollpost er rimeligst. Men jeg ble så skuffet, for jeg har hele tiden trodd at fraktkostnaden var kundens... For en helt nyoppstartet bedrift er nesten 400 kroner ekstra i måneden en nokså stor utgift. Jeg syns den er for drøy.

Og på toppen av det hele har jeg vært rasende på den latterlig lange telefonkøen. Det hjelper ikke på situasjonen :eek:
 
Sist redigert:

Kassimaja

Geocacher
Selvfølgelig er fraktkostnaden kundens, men det er du som må kreve kunden for frakt. Om du mener at 400 kroner i måneden eller drøye 13 kroner dagen er en stor utgift for ditt firma burde du kanskje vurdert om du ikke skulle ha startet firmaet...
 

Msites Ltd

Livsnyter
Selvfølgelig er fraktkostnaden kundens, men det er du som må kreve kunden for frakt. Om du mener at 400 kroner i måneden eller drøye 13 kroner dagen er en stor utgift for ditt firma burde du kanskje vurdert om du ikke skulle ha startet firmaet...

Jeg tør minne om denne:

Jeg skal ALDRI mer stille et kritisk spørsmål uten å ha et lite lurt smil om munnen

hehe...... hadde du dette lure smilet rundt munnen nå!

Sånn bortsett fra det så støtter jeg deg på din konklusjon. Men, samtidig tør jeg påpeke at ei krone er ei krone....og det er mulig det er dette som ligger til grunn når trådstarter sier at det er en stor utgift ;)
 

Kassimaja

Geocacher
Jeg gliste stort både når jeg leste og skrev, men det er også et ordtak som sier: it cost money to make money....
 

Krelei

Medlem
Du må gjerne være stor i kjeften! Mulig du har drevet for deg selv i årevis og ikke husker hvordan det er å leve litt presset økonomisk.
Det har seg nemlig sånn at du har helt rett. Kanskje jeg aldri burde startet, men det finner jeg jo ut. Mye koster penger i en oppstartsfase og 350 kroner i måneden her, og 400 kroner der blir tilslutt en god del. Jeg startet for to uker siden og har sendt 5 pakker til nå. Det vil si det kommer ikke så mye inn og de reservene jeg har blir fort brukt opp.

Litt fjernt å skulle måtte forsvare seg for deg?

Uansett, jeg logget meg inn i dag for å fortelle at Tollpost har vært fantastisk hyggelige og hjulpet meg langt videre. I rettferdighetens navn burde man rose når det er fortjent.
 

Krelei

Medlem
Selvfølgelig er fraktkostnaden kundens, men det er du som må kreve kunden for frakt. Om du mener at 400 kroner i måneden eller drøye 13 kroner dagen er en stor utgift for ditt firma burde du kanskje vurdert om du ikke skulle ha startet firmaet...

Sånn jeg ser det blir jo bare halve utgiften med frakt kundens. De får et gebyr på mellom 70-80 kroner, og når regningen kommer til meg er den doblet. Fordi jeg selger så lite og kan dele den ekstra utgiften på for få sendinger.
 

HPF

Medlem
Jeg husker Tollpost krevde fakturagebyr. Jeg sa til dem at enten så fjernet de det eller de ville miste meg som kunde. De fjernet det.

En annen ting jeg har fått endret på er volumvektberegningen. Posten bruker 5 liter = 1 kg. Tollpost har i standardbetingelsen 3 liter = 1 kg.

Det koster også penger å ringe dem på 09300 og det går ikke alltid så fort der, har sittet opptil 10 min bare for å rekvirere henting så du rekvirerer dem enklest ved å bruke nettsidene til Tollpost.
 
Sist redigert:

Krelei

Medlem
fordi fraktutgiftene var på 200 kroner og regningen jeg fikk var på 400. Så jeg har fått inn 200 kroner av kundene og betaler 200 kroner selv. Dette vil selvsagt forandre seg når jeg selger mer og kan dele de ekstra kostnadene på flere pakker.
 

HPF

Medlem
Uansett, jeg logget meg inn i dag for å fortelle at Tollpost har vært fantastisk hyggelige og hjulpet meg langt videre. I rettferdighetens navn burde man rose når det er fortjent.
I motsetning til Posten går det an å snakke med Tollpost. 1 november flytter jeg til nytt lager der Tollpost henter daglig så jeg vurderer å sette Posten på døra eller sette opp prisene på Postens tjenester så mye at folk velger Tollpost MyPack.
 

Krelei

Medlem
Ja, det er tydelig at de fleste syns posten leverer dyre tjenester i tillegg til at de er litt firkantet. tollpost har i alle mine henvendelser vært utrolig imøtekommende. Så får jeg heller tilgi dem ekstremt lang ventetid på et femsifret nummer. Det var visstnok spesielt sist uke... Hentebestilling over nettet har fungert helt perfekt. Alle mine henvendelser har vært fordi jeg er ny og uerfaren.
 

Mandalay

Medlem
Du trenger ikke ringe for å bestille henting. Det gjør du enkelt på tollpost.no. da sparer du tid, penger og frustrasjon.

Det er verre med Edi-Soft som er no skikkelig dritt.
 
Topp