Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tråden for nettsteder som ikke burde være nede

Helge

Profesjonell Googlesøker
hmm, har aldri merket nedetid på TD sin side jeg. Kanskje det er jeg som ikke sjekker ofte nok:p
 

Knut

Medlem
Post nettsteder som er nede, men som absolutt ikke burde være nede.

Jeg begynner med en som er nede nå, SkandiaBanken - Forsiden, og det er ikke første gangen for å si det sånn.

Denne tråden er kun ment for en liste over viktige nettsteder som er nede, ikke for diskusjoner omkring nettstedene. Lag egne tråder for diskusjoner ang. nettstedene.
Skandiabanken er faktisk den som er minst nede av alle nettbanker. Postbanken er verst.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det er Finansavisen som har hentet inn tall på nedetiden hos alle de store nettbankene.

Og verst ut kommer DnB NOR og Postbanken, som tilhører samme konsern. I 2007 var Postbanken nede i tre døgn til sammen, 71 timer og 49 minutter, mens DnB NORs nettbank var nede i 68,5 timer.

Informasjonsrådgiver i DnB NOR, Marit Giske, sier til Finansavisen at det har vært noen anledninger hvor det har tatt litt tid å finne feilen.

Men andre banker kommer derimot mye bedre ut. Skandiabanken er best i klassen, og var nede i 9 timer og 37 minutter i 2007.

Videre på listen kommer Fokus bank med 11 timer og 22 minutter og Storebrand med 20 timer og 5 minutter.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
www.ratix.no burde vel strengt tatt ikke ligget nede, vel...?

Men det gjør de. Og det har de gjort såpass ofte i det siste at statistikken derfra blir stadig mer upålitelig.

Mvh
Bjørn Jarle

Ja, jeg tror jeg ditcher ratix nå, begynner å bli litt vel plagsomt med all den nedetida, irriterende at den greia deres blir stående og prøve å laste hele tida.

Bruker det egentlig bare fordi det er kjekt å kunne titte innom utover dagen hvordan jeg ligger an i forhold til samme tid tidligere dager. Noen som vet om noen andre som har noe liknende? Gratis er selvsagt fint, men om det koster noen få kroner i mnd skal jeg vel overleve.

Liker liksom akkurat det at det er sammenlikning med tidligere dag, og at jeg ikke trenger å logge inn for å få tatt en kjapp titt. GA er fint det, men det er litt stress å måtte logge på, også får man jo heller ikke opp dagens tall som standard.
 

srm

Medlem
... og der la jeg Ratix på is på grunn av nedetid. Ganske kjedelig, fordi vi trenger konseptet som et alternativ til TNS-Gallup.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Burde vel egentlig ikke være noe større problem å få til?

Si f.ex. at det koster *noen* kroner å være med, og kanskje at det øker litt med antall besøk, så de som belaster serveren mest også er de som støtter prosjektet mest? Det burde jo kunne løse et par andre problemer også, f.ex. alle de tyrkerne som var så plagsomme på ratings.sol.no før

En sånn nogenlunde ålreit, dedikert server burde vel holde langt?
 

Gomlers

Member
kastet ratix scriptet ut av templaten min i forrige uke. Kan ikke stole på statistikk når serveren er nede halvparten av tiden...
 

Tonny Kluften

Administrator
Lurer på hvorfor det er tull. Kanskje de ikke klarer å holde tyrkerne borte fra listene? Kanskje de ikke kan .htaccesskoden som stopper de tyrkiske + refferal-spørringene?
ratings.sol hadde kjempeproblemer med tyrkere. Det er ikke bare bare å drive toppsider hvis tyrkernespammerne får snusen i dem.
Det som er sikkert er at ratix ikke trenger mye serverkraft for å funke.
 
Topp