Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trådløst access point (?)

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Noen som har et greit og rimelig AP å anbefale for hjemmebruk?
Jeg har sett litt på denne, men er litt usikker:
Komplett.no - NETGEAR Wireless Access Point

Vi har en Linksys av et eller annet slag som er ustabil, så denne skal byttes (den står på loftet og jeg sitter med foten i gips - så gidder ikke se etter hvilken type).

Vi har ikke behov for noe router, da adsl-modemet tar seg av DHCP tjenester etc. Trenger kun et rent AP for å få trådløst stabilt.

Alle forslag mottas med takk.
 

Nutz

Med lem
Tror jeg hadde likevel gått for en "router" med med mulighet for kjappere hastighet.
Selv om du kanskje ikke har støtte for mer enn 54Mbps på din maskin i dag.
Så vil du med stor sannsynlighet har det på din neste.. Da minimum 300Mbps.

54Mbps kan vi trygt si er å kjøpe gammel teknologi..
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
@atomet: Jeg har motsatt erfaring med airport. Den jeg hadde var ustabil som bare det selv om jeg la inn siste firmware.

@Nutz: Tja, 54 holder lenge da dette er til foreldrene mine. Her er det snakk om en 1 mbit adsl inn i huset =)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@atomet: Jeg har motsatt erfaring med airport. Den jeg hadde var ustabil som bare det selv om jeg la inn siste firmware.

huh, det var da snålt, er det lenge siden? jeg har hatt min siden 2006 eller noe sånt tror jeg det var, og timecapsulen siden 2008, begge funker flott. Har flytta over express'en til kontoret nå, siden den funker mye bedre enn både inteno-søpla fra nextgentel og en dlinkboks vi har her. Menmen. Har du dårlige erfaringer selv så skjønner jeg jo at det ikke er like fristende.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
@Nutz: Det utstyret jeg har funker fem ganger bedre enn det som blir kjøpt inn i Blåhuset =) Jeg kjører fiber inn og gigabit ethernet i resten av huset. Også skal jeg ha to AP med full fart for "på-farten-surfing". =) Holder på å pusse opp hus og regner med å flytte inn i slutten av mai.

@atomet: Tror jeg kjøpte min sånn ca i 2007 og kvittet meg med den igjen i 2010. Vi hadde en på kontoret også som vi kjøpte året etterpå, og den funket mye bedre. Jeg har god erfaring med D-Link og Linksys fra før, så den Linksysen som nå lager bråk skuffer meg litt.
 
Topp