Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tradedoubler og statistikket

Bjrl

Medlem
Det ser ut til at Tradedoublers statistikkløsning ikke fungerer, og ikk ehar gjort det siden vi gikk over fra mars til april. Dermed er det svært vanskelig å vite hvordan ulike kampanjer konverterer, og man famler litt i blinde.

For affiliates som administrerer kampanjer med hundretusenvis eller millioner av visninger hver dag, må slikt være frustrerende. Det samme gjelder keyword-buyers som ikke har noen mulighet for å se om konverteringen står i stil med utgiftene når det ikke kommer rapporter på hverken klikk, salg eller leads fra TD.

Jeg gir dem noen timer til, deretter begynner jeg å plukke ned det jeg har av keyword-kampanjer og annen ekstern markedsføring av programmene.

For ordens skyld: Jeg har ikke kontaktet dem angående problemet, da jeg ikke ser at det skal være nødvendig for et såpass stort nettverk.

Mvh
Bjørn Jarle
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg er i igjen litt forundret over at TD har en feil..... De påstår at de har de beste programmene/løsningene - men, er absolutt de som oftest har problemer også!

Da spør jeg: har de laget "for gode" programmer - det vil si er det så innviklet at det hele tiden kommer til å dukke opp slike problemer som er blitt en vane nå?
 

webpiken

Medlem
Ja, nå er de i overkant mye trøbbel synes jeg.
I tillegg til det totale fravær av statistikk nå, har det ikke vært statistikk tilgjengelig for Ellos siden 26. mars. (Og dette skjer med jevne mellomrom med det programmet.)

Det jeg reagerer mest på er mangelen på informasjon, min tålmodighet virker mye bedre om jeg vet hva som er årsaken til forsinkelser :)

Synd, for generelt liker jeg TD veldig godt.
 

Tidlpoint

New Member
Ja, jeg kan bare se at de har registrert 1 bestilling igår, så de mangler 10-20 leads for igår og idag....irriterende. Håper de får systemet deres til å virke snart.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Ja, jeg kan bare se at de har registrert 1 bestilling igår, så de mangler 10-20 leads for igår og idag....irriterende. Håper de får systemet deres til å virke snart.
Ja, jeg får 7-8 bestillinger pr dag, og har bare fått 1 i går (tidlig på morgenen). I tillegg har et ganske så bestemt antall klikk pr dag. Så det skal bli spennende å se om det dukker opp noen flere tall eller ei.
 

webpiken

Medlem
Er det noen som har hørt fra Tradedoubler om årsaken til disse forsinkelsene?

Fortsatt får jeg bare inn ~10% av statistikken ser det ut til, og det veldig forsinket.
 

Mats@TD

Medlem
Beklager at jeg ikke har fått tatt titt innom her etter mandagen. Jeg er teknisk ansvarlig her på huset, så når slikt som dette skjer blir det som regel alt for mye spørsmåler i vårt support-system til at tiden strekker til. En mail til support.no@tradedoubler.com vil i slike tilfeller være raskest.

Det som skjedde angående den manglende oppdateringen på statistikken var veldig kjedelig, både for affiliates og annonsører. Feilen oppstod i månedsskiftet og skyltes en databasejobb som ikke ville kjøres. Denne jobben bearbeider all dataen som kommer inn til våre trackingservere og gjør den tilgjengelig i affiliate og annonsørgrensesnittet. Denne feilet og når vi fikk gang i denne igjen lå det data fra hele europa som måtte bearbeides. Som verdens største affiliatenettverk blir det ufattelige mengder med data som må importeres. Dette tok fryktelig lang tid, noe som resulterte i at dataene forble på etterskudd en god stund.

Klikk, salg og leads ble importert først - og visninger har blitt tatt fortløpende. Ingen salg, klikk eller visninger har forsvunnet, da dette lagres i vår trackingservere som vi de siste årene har hatt 100% oppetid på. Disse var selvsagt heller ikke nede i denne perioden.

Det siste jeg har fått høre er at klikk, salg og leads nå stort sett er på plass - men at visninger fortsatt ligger på etterskudd.

Ha en flott helg :)
 

picxx

Well-Known Member
Håper dere har mirrorservere på trackingen deres, for det er stort avvik :)

Ingen salg, klikk eller visninger har forsvunnet

Det høres fint ut, for jeg har mottatt ca 1/3 av det normale denne uken, så det blir sikkert gitt 2/3 neste uke... :p
 
Sist redigert:

Mats@TD

Medlem
Vi har servere over hele europa for trackingen som jeg har nevnt tidligere :)

Trackingen har som nevnt ikke vært nede - og den har heller ikke vært nede på flere år - men statistikken som dere ser i deres grensesnitt har ikke blitt oppdatert fullstendig.
 

Adrian

New Member
Det hadde vært veldig greit om dere kunne sende ut en mail med info om hva som skjer til oss, slik at vi slipper å sende en drøss med mail til dere. Er enklere for dere og oss....
 

picxx

Well-Known Member
Dreamhost er greie slik: "mandag mellom 0300-0700 blir du uten forbindelse".. - LOL
 
Topp