Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tradedoubler, registrere som ENK eller privatperson?

Marita

ordleker
Jeg registrerte meg som privatperson hos Tradedoubler - burde jeg har registrert meg som enkeltmannsforetak istedet? Har det i det hele tatt noe å si?

En jeg snakket med, mente at for det første burde jeg ha registrert det som enkeltmannsforetak fordi jeg da selv er ansvarlig for å rapportere skatten, og at for det andre så har ikke Tradedoubler noe med å sende inn info om inntekter til skattemyndighetene?

Noen som har noen formening om dette?

Og til slutt - er bedin.no stedet å besøke for korrekt info om økonomi/regnskapsregler for enkeltmannsforetak, eller er det en annen offentlig side der ute?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Og til slutt - er bedin.no stedet å besøke for korrekt info om økonomi/regnskapsregler for enkeltmannsforetak, eller er det en annen offentlig side der ute?

Du kan jo ringe skatteetaten da. De svarer på spørsmål. Men jeg lurer; fikk du informasjon hos Bedin som du var misfornøyd med?
 

Marita

ordleker
Jeg skal glatt innrømme at jeg ikke har pløyd bedin.no for å finne svar på det jeg lurer på - jeg bare lurte på om det var stedet å gå til :) Først nå la jeg merke til at de har en logo hvor det klart og tydelig står "Nærings- og handelsdepartementet".. Så da, så.
 

sKrud

Meget sliten student
Et bedre tips er å kontakte dem via epost eller brev.. Da får du svarene skriftlig å kan smelle det i bordet om de lager kvalm for deg på et senere tidspunkt...

Å et til tips kan være å høre med flere avd. om samme spørsmål, det er ofte litt forskjellige oppfattninger om hva regelverket omfatter..
 

Marita

ordleker
Bra tips, sKrud :) Ikke bare for å ha ting svart på hvitt for i fremtiden, men jeg har også en tendens til å huske litt "feil" i forhold til hva som faktisk blir sagt i telefonsamtaler.

Men kan de svare meg ang. Tradedoubler..? For man skal vel sende inn samme ligning som privatperson og ENK?

.. evt. kan jeg kanskje slutte å stille alle disse tette spørsmålene og bare høre med bedin. :p Men dette er en ny verden for meg, og jeg er ekstremt nysgjerrig og vitebegjærlig av meg fra før, så.. når jeg kommer inn i en ny verden blir jeg jo som et lite barn med stooore øyne som vil vite alt NÅ. :D
 

testdriver

Ha det bra..
Bedin er en knallbra tjeneste for normale spørsmål, men ligger du short i en aksje samtidig som du har call-opsjoner i samme underliggende med strike som tilsier at det bare er 30% sannsynlig at du er in the money rett over nyttår, og du lurer på om du bør dekke shorten eller løse inn opsjonene, da ville jeg valgt en annen tjeneste.
 

testdriver

Ha det bra..
Neida, jeg mener absolutt at de er en god tjeneste for normale problemstillinger, men man skal bare være litt forsiktig med altfor kompliserte problemer. :)

Når det gjelder spørsmålet ditt, så ville jeg ikke registrert et ENK bare fordi du har litt annonseinntekter på nett. Så lenge det ikke er snakk om store summer, så er det greit å styre unna ekstra papirstress. Og TD vil vel uansett rapportere, tror jeg.
 

Marita

ordleker
Hmja, var det jeg også tenkte da jeg registrerte meg. Men jeg blir enda mere forvirret når du snakker om å styre unna papirstress, noen andre her inne sa for noen dager siden at jeg burde begynne å betale skatt på forskudd allerede nå, selv om det ikke er snakk om tusenlappen i måneden engang. Narviktelefonering imorgen, helt klart. :)
 
Topp