Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tradedoubler spørsmål:

appelsin

Medlem
1. Hva er en lead? Samme som registrering?

2. Må man søke om godkjenning for hvert enkelt nettsted, eller kan man bruke samme kode på nettsiden man har fått godkjenning på, på andre nettsider man eier også? Det er tungvint å søke for alle nettsidene jeg har! Kan man evt søke for ett domene på en nettside dersom man har flere domener som er knyttet til en nettside, slik som f.eks. Cubaguiden.no og de andre sidene er organisert?
 

keenan

Medlem
Hei, min første post her inne :)

Jeg har nylig tatt i bruk Tradedoubler ettersom vi hadde en del ledig reklameplass på nettstedet vårt. Nylig vil si 3 dager og jeg er i grunn veldig nysgjerrig på hvordan dette vil gå. Det virker som om det er en del erfaringer her inne og føler dette er plassen for slike spørsmål :)

Nettstedet har ca. 23500 unike besøkende hver mnd, 106000 besøk og 282000 sidevisninger. Jeg vet ikke om dette er bra mtp inntjening fra affiliate programmer, 3 annonser og statistikken sier 47000 visninger 24 klikk og 1 kr og 80 øre inntjent. For meg virker det, tja, hva skal en si, vel jeg er fersk og aner ikke hva en kan forvente.

Hva tror dere som har erfaringer med dette?
 

appelsin

Medlem
Det kan skyldes dårlig annonseplassering. Personlig har jeg ikke troen på å fylle opp hver eneste kvadratpixel med reklame. Det er lurt med litt luft rundt.

Jeg har noen videre spørsmål:

1. Hva er dyplenking? Hvordan fungerer dette?
2. Kan man fjerne registreringskoden fra kildekoden etter at man har verifisert nettsiden?
 

keenan

Medlem
Det er 5 bannere fordelt på hele siden, det er en nettavis med mye "hvit plass" så den er langt fra overfylt. Noen bannerene er ganske langt oppe og kan sees ved første øyekast, det rare er at de som er langt nede er dem med flest klikk, det kan sikkert ha med budskapet å gjøre. Har byttet litt på dem nå for å se om det gjør noe utslag.
 

Ole Avranden

utvandret
At bannere i bunnen gjør det bra er ikke noe nytt. Leseren er ferdig med innholdet, og vil videre. Velplasserte bannere i bunnen "risikerer" da å bli klikket på.
 

keenan

Medlem
hoho, 1 uke med tradedoubler, 5 annonser, 155276 visninger, 53 klikk som gir en CTR på 0,03%. Har tjent 3kr og 60 øre. :)
 

keenan

Medlem
pr. visning hadde vært noe, men det finnes vel ikke? :D

Det er faktisk en pr. klikk annonse som har generert 3kr og 60øre. Folk er vel som meg, reklame=hat og jeg er rimelig blind for slikt. Var i møte med innovasjon norge i går og kom tilfeldigvis inn på affiliate. De humret og lo godt av dette og latteren ble ikke mindre brutal da jeg nevnte at jeg testet ut affiliate på denne nettavisen.

Tenkte jeg skulle prøve å plassere disse reklamene lenger opp etter nyttår for å se om det genererer flere klikk.
 

webpiken

Medlem
Var i møte med innovasjon norge i går og kom tilfeldigvis inn på affiliate. De humret og lo godt av dette og latteren ble ikke mindre brutal da jeg nevnte at jeg testet ut affiliate på denne nettavisen.

Vel, det viser jo bare at de har lite kunnskap om emnet.

Det er fullt mulig å tjene gode penger som affiliate, men det krever selvsagt kunnskap og arbeidsinnsats. Man kan ikke bare slenge inn noen vilkårlige annonser og tro at det skal gi resultat.

Man må vite hvem som er innom nettstedet, og hva de interessert i.
Man må følge med i generelle trender i samfunnet (eller nisjen din, om du har det) og hva som kjøres av kommunikasjon i andre kanaler

Og ikke minst: sette seg godt inn i de ulike affiliate-programmene og hva de kan tilby av kampanjer og annonsemuligheter.
 

keenan

Medlem
enig i det med kunnskap, de hadde ikke engang hørt om drupal og det var forunderlig, hvertfall når det var de i Innovasjon Norge som hadde kompetanse på web vi var i møte med.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp