Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tradedoubler sprer affiliates' adresser til annonsører

picxx

Well-Known Member
Det er jo positivt å se at folk vinner ihvertfall. Mulig jeg tok feil her, og at de større har faste avtaler med sine samarbeidspartnere og ikke bruker annonsenettverk.

:)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg er ikke i tvil om at TD er en seriøs aktør og at de har gode sporingssystemer. Men, det hjelper ikke med gode sporingssystemer og spore 20% mer enn andre når de andre selskapene betaler 2-3 ganger mer!!!

Når det gjelder DFDS sin utsending ser jeg ikke på denne som reklame (fikk den i posten først i dag)! Det er en påskjønnelse, som mange andre firma også gjør i disse juletider.
At mange ser på dette som en "dårlig" påskjønnelse får så være.....

Jeg foreslår at vi avtaler en felles tur i og med at det er så mange av oss som har fått denne! Vi kan ta det som et WF-seminar! ;-)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Av en eller annen merkelig grunn tenkte jeg akkuat det samme som deg Msites.. Det var jo en kar som startet en tråd om å møtes i Bergen. Det hadde vært mer eller mindre grenialt å kunne ta dette samtidig med en tur over til England.
Nå mente vel du sikkert denne andre turen da, men det er da samme greia... :)

For å gå nok OT og heller litt tilbake til sakens emne, så vet jeg ikke helt hvorvidt dette kan kalles reklame eller ikke. Uansett syns jeg at når DFDS ringte rundt i fjor for å spørre om å sende dette var en mye bedre måte å gå frem.
Selv mener jeg i bunn og grunn at jeg overreagerte i hele saken og grunnen til det er vel fordi ikke tenkte meg spesielt om før jeg i det hele tatt skrev mitt første innlegg i denne tråden.

Jeg tror heller ikke spesielt mye at de største aktørene benytter annonsenettverk noe særlig, men jeg har da faktisk lagt merke til at Nettby.no benytter både adsense og tradedoubler.. Hvorfor er heller spørsmålet mitt der.. Er det ikke VG som eier drifter og eier Nettby.no da? Og så vidt jeg vet bruker ikke VG.no annonsenettverk som Tradedoubler...
 

picxx

Well-Known Member
Et massemøte i bkk hadde passet meg ;)
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Kjerringa flirte godt her i dag da jeg fikk julekort fra inkassobyrået jeg benytter :) Hu mente at jeg måtte være en god kunde..

Juletilbudet fra TDFS ser jeg på som en hyggelig julehilsen fra et selskap som tar sine affiliates seriøst!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes igrunn også det bare var en positiv ting å få i postkassen.
Jeg tenkte faktisk å benyte meg av turen, så om folk vil dra igang en liten WF get-together er ikke det å forakte for min del . : )
 

Msites Ltd

Livsnyter
Tror jeg kan oppklare litt når det gjelder de store...... Der har TD en avtale om å kjøpe ledig kapasitet.....og noen av annonsørene velger å bruke dette.

Mats må gjerne korrigere meg om jeg skulle være helt på jordet, men jeg vet det i alle fall har vært slik tidligere ;)
 

Mats@TD

Medlem
Jeg tror heller ikke spesielt mye at de største aktørene benytter annonsenettverk noe særlig, men jeg har da faktisk lagt merke til at Nettby.no benytter både adsense og tradedoubler.. Hvorfor er heller spørsmålet mitt der.. Er det ikke VG som eier drifter og eier Nettby.no da? Og så vidt jeg vet bruker ikke VG.no annonsenettverk som Tradedoubler...

Stort sett alle store medier har overskuddstrafikk, altså trafikk de ikke greier å selge selv. Dette selger mange ut til nettverk som TradeDoubler, Advertising, Adicate osv. til CPC/CPM. Ingen av disse annonsenettverkene kan gå ut med hvor de kjøper trafikk, da dette er skjulte nettverk siden det er snakk om overskuddstrafikk.

I tillegg benytter ganske mange norske selskaper TradeDoubler sitt sporingssystem til å spore kampanjer og alle onlineaktiviteter. Dersom du ser en TradeDoubler-kode på en nettside, betyr ikke det nødvendigvis at denne nettsiden benytter seg av TradeDoubler sitt annonsenettverk, men kan ha en kunde av TradeDoubler sitt sporingssystem som annonsekunde.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Enda en positiv overrraskelse i posten. I dag fikk jeg en boks med masse herlig godteri fra Brafilm (er affiliate hos dem gjennom TD).

Jeg synes dette er en toppers ting av annonsørene å gjøre. Jeg har ingen problemer med at dem har adressen min så lenge det er slike ting jeg får i posten. Jeg tviler på at dem gidder kaste bort penger på å sende oss de vanlige tilbudene. Vi er jo trossalt annonsører for dem og har sett tilbudene mange ganger før..
 

slemtiger

Medlem
Jeg fikk samme brevet, men adressert til meg selv direkte på konvolutten, det stod ikke noe som kunne knytte dette brevet til tradedoubler foruten URL'en hvor man kunne bestille turen.
 

Knut

Medlem
Og for de som ikke har fått så kan dere bare ringe inn å få en bedriftsavtale hos CL. Da får dere tilsendt gratisturer noen ganger i året for deg og madammen/pradammen. :)
 

Knut

Medlem
Da jeg fikk det for noen år siden var det vel egentlig ingen som helst form for krav annet enn at du hadde ett org nummer og at du skrev under på at du hadde ansvaret om noen spydde på gulvet eller herpa en lugar eller to. Du måtte også ha ett VISA/Mastercard mener jeg.
 
Topp