Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Treg oppdatering hos norske IPS`er ?

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har et domene hos active24. Oppdaterte IP adressa SOM det domenet skal peke til for 1 time siden.
Jeg bruker Nextgentel og ser siden som ligger på den gamle serveren når jeg går til domenet. Når jeg kjører domenet gjennom en amerikansk proxy så ser jeg siden på den nye serveren.
Dette skjer alltid når jeg skifter IP-peking. USA er raskere. Er det nextgentel som er trege med å oppdatere?
 

Knut

Medlem
Ikke bare NGT. Jeg har BKK og samme shiten der. Også samme med Telenor har jeg hørt.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
I følge Domeneshop skyldes problemet at en del norske leverandører ikke følger internasjonale standarder på sine DNS servere.

Har jeg forstått det rett så driter de en lang en i hvilken TTL(Time To Live) som er satt opp. Opplever alltid problemer med Tele2 kunder når jeg endrer IP, det kan ta opp til 2 uker for Tele2 sjekker opp DNS info når det gjelder IP endringer.
 

Ståle

Medlem
Har nexgentel jeg også, og merker denne tregheten nå. Forandret DNS på et av mine domener igår, prøvde å gå igjenom en proxy rett etterpå, og jeg fikk opp den nye siden. Prøver å nå siden på vanlig måte nå, og får fremdeles opp den gamle siden.

Er det noen som vet om det er en fast bestemt tid de oppdaterer seg? Var noe irriterende dette, da det kan gå mye raskere!
 

Ståle

Medlem
Løsningen min (iallefall for idag) ble å ta med meg min slitte laptop og sette meg på det lokale biblioteket.

Er jo på nippet til å bli sosialt dette:p Hehe, nextgentel har en skjult agenda for oss webmastere.

Edit 1: Ok, er det noen partier som fronter lengre åpningstid på offentlige biblioteker? Å stenge klokken 15:00 er jo uhørt!

Edit 2: ENDELIG! 24 timer tok det før Nexgentel klarte å oppdatere seg.
 
Sist redigert:
Topp