Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger Et Fleksibelt Betalingssystem Her

i-net

Medlem
Ok. Dette hadde jeg vært veldig takknemmelig for om noen kunne hjelpe med med! Virkelig!

Saken og problemstillingen min er som følger:

- Skal selge ett enkelt produkt som ikke koster stort, men som jeg forventer å få mange salg på.

- Trenger et betalingssystem som lar meg selge et enkelt produkt eller flere.

- Betalingssystemet MÅ være på norsk, enkelt og brukervennlig til tusen for de som skal handle. Er ikke IT-eksperter jeg har som kunder for å si det sånn.

- Betalingssystemet MÅ være koblet opp mot et faktura program som automatisk lager en faktura som er tilfredsstillende for norske regnskapsfirmaer når salgene kommer inn.
For ordens skyld er det en faktura som oppfyller disse kravene jeg tenker på.. <-- link

- Betalingssystemet føler jeg også MÅ kunne eksportere ut en fil med alle fakturaene som kan importeres direkte inn i VISMA sitt regnskapssystem. For det er dette regnskapsføreren min bruker. Slik jeg mener dette foregår hos f.eks. Mystore.no, så er det vel bare en .csv fil tror jeg?

Grunnen til at det siste er viktig er at jeg vil ha så ENKELT bilagsarbeid som overhode mulig både for meg og regnskapsfører.

Tenker at når jeg selger et produkt med lav pris her, så må ikke all profitten forsvinne i regnskapskostnader...

Har nå sett på så mange muligheter, men sliter med å finne et tilfredsstillende betalingssystem. Det finnes jo en haug av engelske betalingssystemer, men nesten ingen av dem tenker på at det skal lages fakturaer til noe regnskap... Irriterende. (Trenger dem ikke bilag på salg i USA da eller!? geeses....)


Det eneste betalingssystemet jeg vet tilfredsstiller nesten alle mine ønsker er Mystore.no
Men det blir bare skikkelig overkill når jeg skal selge 1 produkt. + At det er mye å betale for mnd. pris + VISMA modulen osv. osv.

Men det å opprette en nettbutikk for å selge 1-3 produkter er generelt ikke særlig hensiktsmessig heller som sagt.

Det jeg tenker kan være en mulighet som løser mitt problem her kan være følgende:

1. Woocommerce + en addon extension som Freshbooks eller Quickbooks, men aner ikke om noen av disse kan eksportere ut en fil som kan importeres i VISMA sitt regnskapssystem.

2. Gravity forms? + En addon som Freshbooks. Da blir det samme spørsmål om over i grunn.
Noen her som bruker Freshbooks eller Quickbooks i det hele tatt for salg i Norge?
----
Et lite sidespørsmål her:
Hvordan i alle dager blir det med regnskap og regnskapsbilag hvis man driver en nettside som
Kjøp og salg av små tjenester - mikrojobb.no

Masse små kjøp/salg på småbeløp som alle skal ha et bilag som skal inn i regnskapet ??
Hvordan føres det tro?

Hvis du skjønner problemstillingen min her, og du har funnet en god løsning med din regnskapsfører hvor hvordan bilagene føres med Paypal bilag som utgangspunkt, er jeg også interessert i å høre om det.

Men tenker at eksport og import av fakturaer er det jeg trenger altså.. Er ikke veldig lysten på å manuelt lage 500 fakturaer på salg etter at penger har kommer inn på Paypal..

I en perfekt verden hadde Paypal bilag i seg selv vært godt nok som bilag på et kjøp + at paypal kunne eksporteres & importeres inn regnskapssystemer. Men akk... nei.. glem det..

Så godt folk. Hva er deres råd og tips til meg? :)

Takk på forhånd... Regnskapsføring og bilag er min store nemesis inntil videre...
 
Sist redigert:
Topp