Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger feedback på nytt prosjekt(Dropply.net)

Adrian.

Medlem
Hei! postet denne tråden på et annet forum for noen uker siden men tenkte jeg også kunne poste her hvor de fleste sikkert har kjennskap til utvikling etc.

Før jul startet jeg planlegging av et nytt prosjekt som gjør det enklere å dele filer, også kjent som en multiupload/multimirror tjeneste. Alt dere ser på siden er kodet fra scratch og basert på Boostrap.

Hvordan det funker:
Når du laster opp en fil lastes den opp til vår server, deretter laster vi den opp til fildelinstjenestene du valgte(maks 8 stk, f.eks Bayfiles, Putlocker osv.), dette gjør prossesen rask ettersom våre servere har opptil 1000 Mbps opp og ned.

Etter filen er lastet opp får du en kort link, f.eks http://dropp.ly/9z som kan deles på forum/nettsider/facebook osv.

http://dropply.net

Setter pris på feedback! hvilke funksjoner mangler, design, feil mm...?

MERK: BayFiles og SockShare funker ikke nå men blir fikset så fort som mulig ;)
 

cruzader

Medlem
Prøvde igjen nå med samme resultat.
Siden sto fortsatt på processing i en 15min, alle sidene nedover sto på vent.
refreshet siden så sto det at alle var ferdige, testet 2 av linkene som gidde nedlastingen.
Så hadde jeg refreshet førstegangen så var de gjerne ferdig da også, bare litt vanskelig for brukerene vite når det er ferdig så man kan refreshe for linkene.
 

Adrian.

Medlem
Prøvde igjen nå med samme resultat.
Siden sto fortsatt på processing i en 15min, alle sidene nedover sto på vent.
refreshet siden så sto det at alle var ferdige, testet 2 av linkene som gidde nedlastingen.
Så hadde jeg refreshet førstegangen så var de gjerne ferdig da også, bare litt vanskelig for brukerene vite når det er ferdig så man kan refreshe for linkene.

Ok da skjønner jeg, det er garantert noe som bør vurderes å fikses på.
 

selbekk

Medlem
Siden din mangler et fokuspunkt. Sleng inn en fin figur av noen filer som blir lastet opp over søkefeltet, som du så gjør fullbredde på skjermen, så er jeg langt på vei fornøyd.

Når man går inn på my history, så synes jeg a) det er litt kvalmt at dere tracker meg uten at jeg har sagt ja til noe som helst, og b) at "your recent uploads" ikke viser på en god måte at jeg ikke har lastet opp noe enda.

Du har ikke noen nyheter på nyhetssiden din. Inntil videre kan du bare fjerne linken.

Terms of service siden din suger like mye som alle andre terms of service sider gjør. gjør noe med det! skriv en oppsummering øverst, og lag teksten litt enklere å lese :)

Når man laster opp noen, burde man ikke trenge å refreshe siden på egenhånd. det burde skje med ajax status kall eller whatever. Dagens løsning hadde gjort meg til en éngangsbruker på sekundet.

Måten du viser hvert og ett nedlastbart sted på skriker spamware til meg. Jeg vil ikke se noen stygge url-er (som jeg ikke kan kopiere uansett), jeg vil ha flotte fine linker med logoer på.

Ellers kjapp og fin side :)
 

Adrian.

Medlem
Siden din mangler et fokuspunkt. Sleng inn en fin figur av noen filer som blir lastet opp over søkefeltet, som du så gjør fullbredde på skjermen, så er jeg langt på vei fornøyd.

Når man går inn på my history, så synes jeg a) det er litt kvalmt at dere tracker meg uten at jeg har sagt ja til noe som helst, og b) at "your recent uploads" ikke viser på en god måte at jeg ikke har lastet opp noe enda.

Du har ikke noen nyheter på nyhetssiden din. Inntil videre kan du bare fjerne linken.

Terms of service siden din suger like mye som alle andre terms of service sider gjør. gjør noe med det! skriv en oppsummering øverst, og lag teksten litt enklere å lese :)

Når man laster opp noen, burde man ikke trenge å refreshe siden på egenhånd. det burde skje med ajax status kall eller whatever. Dagens løsning hadde gjort meg til en éngangsbruker på sekundet.

Måten du viser hvert og ett nedlastbart sted på skriker spamware til meg. Jeg vil ikke se noen stygge url-er (som jeg ikke kan kopiere uansett), jeg vil ha flotte fine linker med logoer på.

Ellers kjapp og fin side :)

For å få ting på skinner gjorde jeg designet så enkelt som mulig men det du nevner først er noe jeg har hatt i tankene.

Your History er i mine øyner en super funksjon, du blir "tracket" når du laster opp en fil derfor laget vi like så greit en historie over filer du har lastet opp. Om du bruker en annen nettleser eller en annen PC på nettverket vil du så klart ikke få opp samme history.

Har også lagt inn en knapp øverst som lar deg tømme historien, da får du en ny hash.

- Melding om at du ikke har lastet opp noen filer enda kommer.(Your History)
- Sidetall kommer sånn Your History ikke viser en lang side med filer.

Litt usikker på hvordan jeg skal utføre det med "Currently processing" og automatisk oppdatering når filene er lastet opp men det blir høyt prioritert og kommer ;)

Takk for feedback!
 

selbekk

Medlem
For å få ting på skinner gjorde jeg designet så enkelt som mulig men det du nevner først er noe jeg har hatt i tankene.

Your History er i mine øyner en super funksjon, du blir "tracket" når du laster opp en fil derfor laget vi like så greit en historie over filer du har lastet opp. Om du bruker en annen nettleser eller en annen PC på nettverket vil du så klart ikke få opp samme history.

Har også lagt inn en knapp øverst som lar deg tømme historien, da får du en ny hash.

- Melding om at du ikke har lastet opp noen filer enda kommer.(Your History)
- Sidetall kommer sånn Your History ikke viser en lang side med filer.

Litt usikker på hvordan jeg skal utføre det med "Currently processing" og automatisk oppdatering når filene er lastet opp men det blir høyt prioritert og kommer ;)

Takk for feedback!

Angående "Your History" så ser jeg definitivt verdien - synes bare det var litt creepy :)

Det med currently processing kan du fikse ved å polle med ajax. Du kan f.eks. spørre serveren annenhvert sekund eller så, og oppdatere ved behov :)

Lykke til!
 

Adrian.

Medlem
Har gjort en rekke oppdateringer siden sist jeg postet, en av de største oppdateringene er vel at etter filen din er lastet opp bruker vi ajax for å kunne holde deg automatisk oppdatert.

Følgende jobbes med:
- Linkene til filen du laster opp vil bli byttet ut med logoer til tjenesten og ikke lange lenker. (eksempel)
- Side for oppdateringer og nyheter kommer + Twitter feed.
- Nye hosts vil bli lagt til, endel av de nåværende blir byttet ut men blir beholdt som backup.

Noen som har tips til fildelingstjenester som ikke krever innlogging og aksepterer minimum 300 MB?

Setter pris på feedback :)
 

selbekk

Medlem
Når jeg lastet opp et bilde*, fikk jeg dette screenshot-et:

Screen_Shot_2014_02_13_at_00_08_25.png


- ERROR CODE 200. 200 betyr at alt gikk bra fra serveren. Denne fikk jeg på to forskjellige hosts på to forskjellige forsøk.
- Download-knappene dine er vanskelige å skille fra hverandre.
- I hvilket use case skulle man trenge å laste ned en fil man nettopp lastet opp?
- Ha større fokus på å dele linken til din egen side. Direktelinkene til de forskjellgie hostene kan heller få mindre fokus, og ha en "copy link" knapp istedenfor en lang remse av uforståelig og uinnteressant url.


* feature request - finn steder man kan laste opp bilder og få dem direktelinket.
 

Adrian.

Medlem
Når jeg lastet opp et bilde*, fikk jeg dette screenshot-et:

Screen_Shot_2014_02_13_at_00_08_25.png


- ERROR CODE 200. 200 betyr at alt gikk bra fra serveren. Denne fikk jeg på to forskjellige hosts på to forskjellige forsøk.
- Download-knappene dine er vanskelige å skille fra hverandre.
- I hvilket use case skulle man trenge å laste ned en fil man nettopp lastet opp?
- Ha større fokus på å dele linken til din egen side. Direktelinkene til de forskjellgie hostene kan heller få mindre fokus, og ha en "copy link" knapp istedenfor en lang remse av uforståelig og uinnteressant url.


* feature request - finn steder man kan laste opp bilder og få dem direktelinket.

ERROR CODE 200 kommer vanligvis når; 1. hosten støtter ikke filypen, 2. hosten er nede/under vedlikehold.

Det er egentlig umulig å få alle til å funke med tanke på det. Oppdaterer du siden så går error 200 bort, men det ser ikke bra ut så garantert noe jeg bør fikse på.

Som nevnt i min forrige post så vil linkene bli byttet ut med logoer til de forskjellige tjenestene.
 
Topp