Kjapp og trygg hosting for Wordpress

trenger hjelp med inocube loader?

svarstad

Medlem
noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg installerer ioncube loader på server? har overført php database til domeneshop men står nå fast med hvordan jeg skal gjøre det med ioncube loader?

noen som kan hjelpe?
 

adeneo

Medlem
Det er en stund siden jeg har installert Ioncube på domeneshop, og for et par siden var ikke dette installert som standard, og kan ikke tenke meg det er det nå heller.

Fra domeneshop:
Flere utvidelser kan installeres lokalt på ditt webhotell og lastes gjennom en modifisert php.ini. De kan ikke lastes via .user.ini.

Vi tilbyr ikke brukerstøtte for slike utvidelser.

En del slike utvidelser er såkalte PHP-akseleratorer eller "optimizers", som essensielt tilbyr to typer tjenester for deg:

Teoretisk ytelsesforbedring
Obfuskering/kryptering av kildekode
Den teoretiske ytelsesforbedringen vil ofte slå ut i tapt ytelse, fordi akseleratorene antar at PHP kjører som integrert, optimaliserbar kode (mod_php) i selve webserveren. Hos oss kjører PHP som CGI under suphp av sikkerhetsgrunner, og da er det hovedsakelig den andre typen tjeneste som kan være interessant for deg.

Noen få PHP-programmer vil kunne kreve at du har installert f.eks. IonCube, dette får du informasjon om hos din programvareleverandør.

IonCube

Hvis du har en modul fra IonCube, pass på at du bruker versjonen for Linux (x86) og ditt webhotells PHP-versjon. Den kan legges inn ved å legge til følgende linje i php.ini:

PHP 5.2

For PHP 5.2 skal du bruke versjonen Linux (x86) av loaderen.

zend_extension=/home/1/m/mittnavn/ioncube/ioncube_loader_lin_5.2.so

PHP 5.3

For PHP 5.3 kan du bruke versjonen Linux (x86-64) av loaderen, men det skal fungere med x86-versjonen også.

zend_extension=/home/1/m/mittnavn/ioncube/ioncube_loader_lin_5.3.so
Bytt ut /home/1/m/mittnavn med stien til ditt webhotell, og ioncube/ med stien til IonCube Loader (husk fullstendig filnavn).

Du kan bruke andre dynamiske moduler i PHP på samme måte.

Hvis du finner en eller annen tutorial på nettet (og det er mange) så pass på at domeneshop normalt bruker suphp (suhosin).

Det enkleste er sikkert å spørre domeneshop om de kan ordne dette, men det var i hvert fall mulig å gjøre det selv før, men husker ikke akkurat fremgangsmåten annet enn at jeg plundret fælt første gangen?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Men det burde allerede finnes på server, hvordan vet du at det ikke gjør det?

DS har ikke engang phpmyadmin innstallert, så tviler på at de har ioncube innstallert.
Det er dog en bra bruksanvisning på hvordan dette skal gjøres på ioncubes egen side.
 
Topp