Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger hjelp til start av nettside.

sappy21

New Member
Hei.

Bestemt meg for at jeg skal begynne og reparere iphones, kjøpe, og selge.. Derfor er det nødvendig, og begynne med en nettside så fort som mulig. Jeg har ikke noe erfaring med dette fra før, og aldri eid, eller lagt.. Kan kun designe helt ok slik jeg vil ha det i ps.

Hva er det beste, kjøpe et domene, og gjøre alt selv, eller en slags ferdig mal/pakke? med løsninger for nettbutikk som betalings ordninger osv...

Takk for alle svar, mvh sappy
 

sappy21

New Member
Jeg tittet domeneshop.no

Da kom det opp krav til søker; Norsk orginisasjon, vist jeg skal ha .no
Det betyr, må jeg registrere meg som en orginisasjon?
 

Steve Cash

Medlem
Det betyr at du må være registrert i Brønnøysundregistrene og ha organisasjonsnummer. Ettersom du skal starte med reparasjon av iPhone betyr det i ditt tilfelle at du må registrere et firma. Registrering av enkeltpersonforetak i Enhetsregistret er gratis. Hvis du skal drive kjøp og salg må du i tillegg være registrert i Foretaksregistret. Det er gebyrbelagt. Andre foretaksformer enn enkeltpersonforetak, f.eks. AS, må også registreres i Foretaksregistret.

Hvis du er helt blank, så start med å ta en kikk her: Altinn - Starte og drive bedrift.
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Du har i grunn to valg. Enten å bruke tid på å lære deg dette, eller betale noen for å gjøre jobben og heller fokusere på andre ting. Om du kun skal ha en enkel infoside, så vil nok ikke det koste så altfor mye.

Og som Steve sier, må du altså opprette et enkeltpersonforetak for å kunne registrere .no-domener.
 

Nickolass

Medlem
Kort tilbakemelding herfra: Om du skal reparere iphones, kjøpe, og selge, må du være innstilt på at det er wild west derute og at det er voldsom konkurranse om oppmerksomheten i både søkemotorer og sosiale medier innen akkurat dette feltet.

Hva er dine konkurransefortrinn fremfor andre som gjør akkurat det samme? Hvor skiller du deg fra de andre?
 

Olavxxx

Member
Det kan være hensiktsmessig å starte i det små.
Dvs.: La oss si du skal reparere iphones, dette er statisk informasjon (mer eller mindre).
Kjøp og salg av iphones kan også være mer eller mindre statisk.

Her har du for eksempel en konkurrent:
greenphones.no | spar miljøet og få betalt

Prislisten
Hvordan finne verdien? | greenphones.no

Han der har valgt å bruke finn som nettbutikk, som kan ha en positiv synergieffekt.
Dvs.: Som noen spurte ovenfor: Hvorfor skal noen velge deg.

Om de er inne på finn og ser: åja, der var en billig iPhone.
Så ser de at den iPhonen selges av firmaet ditt, Snappy Reparasjon A.S.

Inne i annonsen skriver du bla bla dette produktet er "refurbished" og har gjennomgått kvalitetskontroll og sikker sletting av data hos Snappy Reperasjon A.S.

På den måten kan du markedsføre deg selv via Finn.
Å bygge opp en nettbutikk for å selge et par telefoner i uken (eller for dagen), vil jeg si kanskje er å skyte spurv med kanon.

For all del, nettbutikk er vel å bra, men du må ha brukere :)
QXL, Finn, m.fl. det er veldig mange brukere der!
Du kan også bruke andre kanaler som Facebook, Google+, m.m.

Google+ er et sted du gjerne kan høste mange følgere for tiden, det er et samfunn i vekst.

Om du skal lykkes, må du satse på god kommunikasjon.
Du må gi kundene realistiske forventninger (ikke si at den repareres neste dag og så tar det 2 uker). Hvis ting strekker ut i tid, må du også kommunisere bra :)

Bygger du opp et rykte på en slik måte, tror jeg du vil få en sosial synergieffekt som gir deg mersalg.

---

Jeg ville altså vurdert:
Få laget en fin og god nettside (responsivt design), legg ut priser, vilkår, m.m.
Bruk Finn i første omgang (ev også QXL?) til salgskanal.

Hvis ting går over all forventning og du blir en stor aktør, kan du vurdere egen nettbutikk.
Husk å holde fokus, slik at det ikke blir for mange armer og ben.
 
Sist redigert:
Topp