Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger hjelp

chrisern

Medlem
Hei.

Som dere kanskje vet så kjøpte jeg et bestillings skjema med php script. når du trykker på send så blir den sendt til ønsket mail adresse. men når jeg skriver min e-mail i ett felt i php filen og prøver å sende til mail, så skjer det ingening. må filen på en måte kobles opp mot en mail server. eller hvordan fungerer dette.
 

adeneo

Medlem
Standard for PHP er å bare bruke mail() funksjonen, denne bruker igjen det e-post programmet som er angitt i php.ini, så ja, du må ha et fungerende e-post system som for eksempel sendmail eller postfix installert for å få sendt e-post med PHP.
 

chrisern

Medlem
Kan du hjelpe meg å fikse det sånn at jeg får sendt det til mail? php.ini fila. er avhengig at dette fungerer som det skal
 

clinton4

Medlem
Nå sitter jeg på iphonen og får ikke sett ordentlig på koden.

Prøv å bytt ut

if ($secretinfo == "")

Med

if (1 == 1)

Og se om det kommer norm mail da.
 

chrisern

Medlem
det hjalp ingenting. er det noe annet jeg kan gjøre?? som adeneo sa så må jeg koble den mot ett mail program etc. hvordan gjør jeg det?
 

chrisern

Medlem
noen som kan hjelpe meg å kode en fil sånn at jeg kan få dette til å fungere. er surt å betale 200 kr så fungerer det ikke som jeg vil
 

chrisern

Medlem
Standard for PHP er å bare bruke mail() funksjonen, denne bruker igjen det e-post programmet som er angitt i php.ini, så ja, du må ha et fungerende e-post system som for eksempel sendmail eller postfix installert for å få sendt e-post med PHP.

oki. så jeg trenger bare å installere postfix på ubuntu servern så vil alt fungere som jeg ønsker??
 
Topp