Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger litt tanker om hvordan og kode denne?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Neida, to-ov, det er nok ikke det jeg har glemt. Innloggetbruker er bare noe jeg har lagt inn for og indikere at det er her jeg henter ut medlemmet som er innlogget slik at det skulle være litt enklere og forstå koden jeg la inn...

Hva mener du med at den ikke er en skikkelig "handle" pong? Leverer ikke mysql_num_rows tilbake antall rader som i mitt tilfelle inneholder det jeg har skrevet i queryen? Hva er det evt som er feil i queryen min der da?

Jeg bruker en kodesnutt ett eller annet sted hvor den fungerer veldig bra og som jeg trodde var lik denne jeg nå ikke får til og fungere. Skal ta en titt på den og se hva jeg faktisk har gjort anderledes.
 
Sist redigert:

to-ov

Medlem
Hehe, ja jeg burde jo egentlig skjønt det.

laget meg en tabell med recipient og read og testet litt. Kom kom frem til følgende med prøving og feiling med forskjellige spørringer:


Kode:
$getnewmessages = mysql_query("SELECT * FROM `messages`  WHERE `recipient` ='innloggetbruker' AND `read` =0", $c);

resten av koden lik den du har fra før.

denne fungerte i alle fall hos meg.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Takk to-ov. Jeg skal forsøke med denne her straks jeg er ferdig med litt andre småsaker her nå :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jammen meg skal jeg si at det fungerte også. Fy flate, det er første gang jeg har fått med meg at de ekstra tegn faktisk spiller noen rolle.. hehe, takk skal du ha!
 
Topp