Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger noen tips ang. import

Polar

Medlem
Jeg driver nå en nettbutikk hvor jeg for det meste selger varer som jeg kjøper fra norske importører (noe importerer jeg selv).

Men jeg har planer om å starte en ny nettbutikk hvor jeg ønsker å importere varene selv fra Kina/Thailand el.

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med import fra disse landene (noe jeg er temmelig sikker på at noen her har) og om det finnes en bra kilde for å finne diverse produsenter og produkter.

Jeg har et domene og et konsept klart. Konseptet finnes selvsagt fra før (ganske mange av dem også), men jeg skal selvsagt gjøre det enda bedre :)

Det største problemet mitt er å finne leverandørene. Det hadde vært veldig kjekt med en form for "katalog" med seriøse leverandører hvor man kunne lete etter produkter.
 

sta

Medlem
Jeg har en del erfaring med dette og har etterhvert fått et ganske bredt kontaktnett til leverandører i Kina og Taiwan. Det finnes jo masser av kataloger online, som f.eks.:

Manufacturers: Global Sources

Alibaba.com - The world's largest online B2B marketplace.

Vær obs på at det ofte er langt mellom bilder/tekst i slike kataloger og hva produsenten faktisk leverer. Start gjerne med en mindre ordre for å unngå ubehagelige overraskelser - her snakker jeg av bitter erfaring.

Hvis du virkelig mener å drive seriøst med import vil jeg anbefale deg å ta en 2-3 ukers tur til Kina der du oppsøker potensielle leverandører. Dette koster naturligvis litt, men kan spare deg veldig mye tid og penger på sikt. Ofte er min erfaring også at du får mye bedre pris hvis du oppsøker leverandøren i Kina, frem for bare å ha et "Internett-forhold" til dem.

Lykke til. Det er mye søppel og useriøsitet i denne bransjen, men med målrettet jobbing er det mulig å tjene gode penger.
 
Topp