Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger råd ang det å drive ENK på fulltid

Kassimaja

Geocacher
Prøv å få deg en avtale med kunden om at de betaler deg for et fast antall banner i måneden. Nå denne kvoten er oppfyllt gir du dem en x antall bannere gratis før de igjen betaler normal pris.

Eksempel:

Kunden betaler deg en fast pris pr. mnd. for 100 bannere. De neste 20 bannere får kunden gratis før du deretter får vanlig stk. pris for de neste bannerene.

På denne måten sikrer du deg en minimums inntekt uansett om dem skulle ha bruk for færre bannere en mnd. samtidig som du fir dem en gulerot for at de binner seg i en slik avtale. I tilleg må du selvfølgelig sikre deg en avtale som ikke kan sies opp på dagen, men gir deg litt handlngsrom hvis dem skulle finne på å gå til en annen designer.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Mitt råd er at du får dette store oppdraget kontraktsfestet før du gjør noe som helst. Du aaaaaaaner ikke hvor mange ganger folk har ringt og fortalt at "sender over et oppdrag til deg, og når det er ferdig blir jeg å sende tjue oppdrag i uken".

Dette har stort sett vært nyoppstartede PR-byråer som jeg antar forsøker å selge inn oppdrag til nye kunder, og så vil de ha folk som kan gjøre jobben klar på forhånd. Rent generelt faller de aller, aller, aller fleste slike lovnader om gull og grønner skoger i fisk.
 

zapotek

Medlem
Mitt råd er at du får dette store oppdraget kontraktsfestet før du gjør noe som helst. Du aaaaaaaner ikke hvor mange ganger folk har ringt og fortalt at "sender over et oppdrag til deg, og når det er ferdig blir jeg å sende tjue oppdrag i uken".

Dette har stort sett vært nyoppstartede PR-byråer som jeg antar forsøker å selge inn oppdrag til nye kunder, og så vil de ha folk som kan gjøre jobben klar på forhånd. Rent generelt faller de aller, aller, aller fleste slike lovnader om gull og grønner skoger i fisk.

Var inne på denne tanken jeg også. Vurder firmaet som tilbyr deg denne dealen litt frem og tilbake før du hopper i det med begge bein. Er det et nystartet eller veletablert firma? Har du gjort noen jobber for dem allerede, og har de da vært ok angående betaling i rett tid etc?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Var inne på denne tanken jeg også. Vurder firmaet som tilbyr deg denne dealen litt frem og tilbake før du hopper i det med begge bein. Er det et nystartet eller veletablert firma? Har du gjort noen jobber for dem allerede, og har de da vært ok angående betaling i rett tid etc?

Enig. Man sier jo selvsagt "jo, dette hørtes jo kjempespennende ut, og send over filene, så skal jeg sette igang". Og så venter man til den dagen filene skulle sendes, men ingenting kommer. Og vanligvis hører man aldri noe mer fra dette firmaet igjen.

Dette skjer ikke dritofte, men det skjer, og det har stort sett vært veldig ivrige nyoppstartere i PR-bransjen som "ønsker å utvide med å også tilby kundene nettsider".

Så ta alt som kommer av gull-og-grønne-skoger henvendelser med en solid klype salt.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Tonny: Ang kvalitet kan man jo aldri være 100% sikker, kan du være helt sikker på dette i din jobb f.eks? Men ja, jeg tror ikke dette er noe problem.

peterandrej: Selvfølgelig kommer jeg til å kreve en skikkelig kontrakt på dette og jeg gjør absolutt ingenting ang permisjon før jeg har dette på plass. Syntes jo fortsatt at dette er for godt til å være sant, (og det er det kanskje også) men man blir jo engasjert når noe sånt blir presentert og man plutselig ser for seg at man har fått drømmejobben som i i tillegg kan vise seg å være meget godt betalt.

Jeg finner ingen hjemmeside som presenterer dette mediebyrået, men jeg har funnet et par andre nettsider som de står bak. Det er bl.a en tjeneste noe alla finn.no.

Så når de presenterer seg med at de lager bannere "hele tiden" og har mange store kunder i Norge, men man ikke en gang finner en nettside, kan jo begynne å lure.

En av fordelene kan jo være at disse karene holder til 45min unna her jeg bor, slik at det ikke er noe problem å møte de for et møte før man evt skriver under på noe. Det er ihvertfall en fordel slik jeg ser det, uten at det garanterer for noe som helst.
 

zapotek

Medlem
De må jo ha et firmanavn. Har de holdt på noen år, og har et AS så kan du jo sjekke regnskapstallene.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Problemet er at karen som har kontaktet meg tydeligvis er innvolvert i flere firmaer. Han er daglig leder i ett firma, jobber / er innvolvert i et annet og firmaet han presenterte seg fra (altså firma nummer tre) er et ENK registrert høsten 2010. Så da har de ihvertfall stått bra på om de har så mange og store kunder som de har. Man bli sjeptisk ja.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Problemet er at karen som har kontaktet meg tydeligvis er innvolvert i flere firmaer. Han er daglig leder i ett firma, jobber / er innvolvert i et annet og firmaet han presenterte seg fra (altså firma nummer tre) er et ENK registrert høsten 2010. Så da har de ihvertfall stått bra på om de har så mange og store kunder som de har. Man bli sjeptisk ja.

Slik du beskriver dette ville jeg vært veeeeeeeldig skeptisk.
 

zapotek

Medlem
Problemet er at karen som har kontaktet meg tydeligvis er innvolvert i flere firmaer. Han er daglig leder i ett firma, jobber / er innvolvert i et annet og firmaet han presenterte seg fra (altså firma nummer tre) er et ENK registrert høsten 2010. Så da har de ihvertfall stått bra på om de har så mange og store kunder som de har. Man bli sjeptisk ja.

Hørtes ut som en skikkelig luftslottnisse dette. Får håpe det er hold i det han lover deg. Undersøk, undersøk og undersøk nøyere enn nøyest før du slår til!
 
Topp