Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger tilbakemelding på redesign av siden min (W.I.P)

fredag

Medlem
Hei,

Har sett meg litt blind på nettsiden min nå, og kan trenge litt feedback.

Først, her er den gamle/nåværende: Personligutvikling.no - bring ut ditt indre potensial
Her er den nye: My blog - Just another WordPress site (skal omadressere domenet hit når jeg er ferdig)

Tanken er at jeg ønsker å bevege meg litt ut fra det standard bloggdesignet. Jeg vil ha friheten til å gi et kjapt inntrykk av hva leserne kan forvente på hovedsiden. Samtidig som det skal være en brukervennlig og funksjonell side. I tillegg synes jeg det er noe lettere å presentere innholdet på det nye designet.

Her er det work in progress, så dere vil støte på litt demoinnhold og døde lenker.

En ting som slo meg her om dagen; Det nye designet er totalt annerledes fra det nåværende. Jeg har lest at man bør prøve å holde samme profil, men heller fokusere på å gjøre små justeringer. Her er det total makeover. Usikker på hvordan det kan bli tatt i mot.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg forstår ikke hvorfor du velger en stil som et gjennomsnittlig IT-firma når du selger personlig coaching. Jeg hadde forventet noen personlige bilder av noen mennesker der du har plassert upersonlige ikoner (som i bildekarusellen på forsiden).

Dette blir for meg krasj mellom design og tilbud.
 

zapotek

Medlem
Jeg synes dette er et klassisk eksempel på når designet kommer i veien for innholdet.

Ta en titt på Leo Babautas :zenhabits. Dette er en av de største selvutviklingsbloggene i verden. Han har gjort det det totalt motsatte av deg og satt innholdet i sentrum. Samtidig selger han egne selvutviklingsprogram og -bøker via siden sin.
 

fredag

Medlem
Her var det mange gode tilbakemeldinger.

Jeg ønsker å fokusere på brukervennlighet, men jeg ser at dette ikke fungerte som planlagt.

Greia er bare den at jeg er litt lei av det opprinnelige designet, men det er vel noe med det at god design ikke blir lagt merke til - det bare ligger i bakgrunnen som en funksjon.
 

hansson

Langveisfarende
Leo Babautas har råd til å miste 20% av de besøkende, han er et fenomen som blir omtalt i mediene, og har sikkert en sinnsyk trafikk fra samtlige land i verden.

En norsk nettside har ikke råd til å miste noen av de 34 som komme innom i løpet av en uke...

Derfor må en norsk nettside være enklere å forstå og mer umiddelbar, mens amerikanske hotshots kan tillate seg å gjøre nesten hva som helst og fremdeles få både mye trafikk og høy omsetning. Jeg synes også Zenhabits er bra, men det krever at du har tid og er motivert til å sette deg inn i hva det hele handler om (les: Du har lest NYTimes før du kommer til nettstedet... gjør tingene enklere, liksom).

Jeg synes et for smalt design på trådstarters nettsted vil straffe ham i stedet for å hjelpe ham. Folk driter i om det er bilder eller ikoner så lenge de skjønner hva det handler om, og jeg synes presentasjonen på denne "IT-firma-fronten" er tydelig markedskommunikasjon, til tross for at det mangler bilder av mennesker. Vet ikke om bilder av glætte mennesker fra et stockphotobyrå er så mye bedre, jeg har mine tvil. Det er kanskje til og med mer klisjépreget, og hvorfor skal han være klisjépreget? Kanskje kontrasten "IT-firma" vs. "selvutvikling" er interessant. NLP er jo et system, som IT er "systemer".

Nettstedet er ikke perfekt, men jeg mener det er bedre enn sist, og absolutt bedre enn zenhabits i den norske konteksten. Når du havner på God Morgen og God Kveld Norge, pluss Skavlan, da kan du gjøre hva du vil ;)
 

Keeper

Medlem
Jeg syntest at det nye designet fungerer veldigt bra. Savner kanskje et bilde av deg under "OM" siden.
Oversiktelig design, budskapet kommer frem, ingen reklame (whoho)
Kanskje litt mye "gratis" snakk (3 på første siden, personlig så misliker eg gratis ordet men fungerer vist du ikke har for mye av det.)

Stå på :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Syntes også at det nye designet fungerer bra, men jeg ville byttet ut grønnfargen med en annen farge. Noen andre ting jeg reagerte på:

- Teksten i slideren er litt uklar (blurry)
- "Ta ett lynkurs" skal være "Ta et lynkurs"
- Kommentarfeltet, kontaktskjema og "breadcrumbs" må oversettes

Men generelt sett en oversiktlig og bra side. :)
-
 

steee

Medlem
God fredag :)

Jeg likte den nye siden bedre, den ser bedre ut. Men grønnfargen bør tones ned, den blir for fremtredende.

Jeg liker også at siden er responsive, slik at den også kan åpnes på tablets og mobiltelefoner.

peterandrej har et veldig godt poeng; en side som dreier seg om personlig utvikling bør gjøres mer personlig, blant annet ved å inkludere bilder av mennesker.

Din side er midt i målgruppa for boka Designing for Emotion av Aaron Walter: A Book Apart, Designing for Emotion
Jeg anbefaler deg å lese gjennom den boka.
 

fredag

Medlem
Når du havner på God Morgen og God Kveld Norge, pluss Skavlan, da kan du gjøre hva du vil

Da skal jeg lage en 90-talls side i frontpage med piksellerte animasjoner - bare fordi jeg kan ;--)

Det var utrolig mange gode tilbakemeldinger her, og jeg ser det er meninger fra begge leirer. Akkurat det jeg ønsket, og trenger for å gå videre.

Nå skal jeg se på hvilke endringer jeg kan gjøre med det nye designet. I morges var jeg beredt på å skrote hele greia, men jeg tror den har potensiale - og det er noe med det nye designet jeg tror kan fungere godt.

Som stream-media nevner, er den nye siden responsive, noe som helt klart er en fordel i disse dager.

La meg skru litt på de forskjellige bryterne - så ser vi hva resultatet blir.
 
Topp