Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger tips om domenekjøp

Martin R

Medlem
Hei,

Jeg driver og titter rundt om kring på nett om handling av domener.

1. Noen som vet om et sted man kan handle et domene for under 100kr =.com domene.
2. Et sted man kan handle med VISA
3. Et sted som for eksempel (one.com) som har nettside med maler inkludert i prisen.

Noen som vet om noen sånne nettsider?

- Martin Ravndal
 

Bjørn

Domenespekulant
Feil kategori for det første, men hvorfor er billigst alltid best? Domeneshop er rimelige og solide. Gå for de.
 

Travellingman

Nettgrunder
namecheap.com er billige når det gjelder å handle domener. Webhotell og domener holder man alltid adskilt spør du meg.

Blogghotell.no har mange gode themes inkludert i sine pakker.
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Jeg snakker her om å bruke EN registrar til ALT, alle .hvasomhelst domener + host. Er ikke det enkelt?
 

Travellingman

Nettgrunder
Det høres enkelt ut men du må tenke litt praktisk.

Webhotell: Stor fordel om du velger ett med cPanel(det har ikke Domeneshop) Det gjør det enkelt å flytte nettsiden(e) til en annen webhost senere, noe som du helt sikkert kommer til å gjøre om du holder på noen år...Grunnene til det kan være mange, dårlig service,misfornøyd med selve webhosten, bedre tilbud annen sted osv...

Registrar: Er betegnelsen på et selskap som du handler domener med.

Hva om du kjøper eller selger en nettside og du er bundet opp i en pakkeløsning med wehotell og domenet i sammen? Dette er kompliserende faktorer som kan skaffe deg bryderier senere.

Skygg unna one.com og lignende løsninger! Det fungerer sikkert greit nok så lenge du har en nettside/domene, men har du først startet med å sette opp en nettside kommer gjerne lysten til å sette i gang med flere prosjekter også ;)

Vet mange som gjør som meg og bruker Namecheap eller andre store utenlandske selskaper som registrar for utenlandske domener. Og Domenshop for .no, men du kan selvfølgelig også kun bruke Domeneshop som registrar da du får rabatt når du har mer enn 5 domener er det vel.
Men Namecheap er rimeligere, ca 10 dollar årlig for ett domene og første året får du også gratis whois protection på domenet.

Men,men om du velger å tviholde på pakkeløsningen din så er det up to you :p
 

Tony J

Alle skal få
Jeg bruker Pro Isp. Har en vps og et webhotell der. Cpanel på begge. Domenene er ikke så fryktelig dyre der heller. Det er Softaculous på webhotellene, sitat:

"Softaculous medfølger ved bestilling av samtlige av våre webhotell. Via Softaculous kan man:
Enkelt installere 260 forskjellige skripter - man slipper den tidkrevende jobben med å laste opp filene, konfigurere skriptet og sette opp database selv ettersom Softaculous gjør hele jobben for deg.
Enkelt oppdatere alle skript installert eller importert via Softaculous
Ta backup når som helst av skript installert eller importert via Softaculous
Gjenopprette skript fra backup tatt av Softaculous
Importere skript man har hatt hos andre leverandører slik at disse kan oppgraderes av Softaculous"

Et firma og forholde meg til for domener og servere. Og siden jeg i disse dager prøver å lære meg litt regnskap så er det greit å ha alle fakturaene for webdrift samlet på en plass enn å ha masse registrarer og hoster rundt om.

Tony
 
Topp