Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger upraise på korfu.no

OldHP

Medlem
Hva er korfu.no verdt? (Øy på kreta) 50,000 unike søk på google per mnd, nå med hellas som sansynligvis skifter tilbake til drachmer slik at det blir billig der nede igjen og alle andre viktige domenene for korfu er tatt. Ingen vits i å besøke domene da det ikke er noen side på den.
 
Sist redigert:

OldHP

Medlem
hm?

Står fortsatt 50,000 hos meg, har valgt "eksakt" samtidig som jeg har norsk språk og norge som location.
 

picxx

Well-Known Member
Det er verdt det du tjener i inntekter, eller det en evt. kjøper er villig til å gi for det.
 

OldHP

Medlem
Hmm

Selv om jeg tjener penger på domene bare ved å ha en aff link vil jeg aldri selge i slike tilfeller for x 10 f.eks det domene tjener per måned da potensialet er 100 x større ved å lage en nettside under domene. Kan noen bekrefte/avkrefte at det er 50,000 unike søk per mnd hos norske google på søkeordet: "korfu"?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Selv om jeg tjener penger på domene bare ved å ha en aff link vil jeg aldri selge i slike tilfeller for x 10 f.eks det domene tjener per måned da potensialet er 100 x større ved å lage en nettside under domene. Kan noen bekrefte/avkrefte at det er 50,000 unike søk per mnd hos norske google på søkeordet: "korfu"?

Saken vettu holkis, er jo at star tour, ving, wikstrøm, killroy og gud hvet hvem som selger turer til korfu....de får ikke treff på "korfu", de får treff på "star tour", "ving" , "wikstrøm" og "killroy".
Det du tilbyr er i så måte veldig lite.
Og som eier av domenet burde du absolutt ha peiling på hva det bringer inn av treff i mnd.... hvem ellers?
 

OldHP

Medlem
hm?

Jeg vet ikke antall besøkende fordi det er noe jeg får jeg vite etterhvert som jeg får de da jeg nettopp har regga domenet. Det med søk derimot ble jeg litt forvirret av av innlegget til Dag Frogner fordi på adwords står det hos meg 50,000 unike søk hos google per mnd på søkeordet korfu. Det at folk søker på widerøe etc, firma navn, er en ting men de som søker etter korfu er nok også interessert i å bestille fly, hotell etc.
 

picxx

Well-Known Member
Det med søk derimot ble jeg litt forvirret av av innlegget til Dag Frogner fordi på adwords står det hos meg 50,000 unike søk hos google per mnd på søkeordet korfu. Det at folk søker på widerøe etc, firma navn, er en ting men de som søker etter korfu er nok også interessert i å bestille fly, hotell etc.

Så du ligger som #1 i organiske søk på søkeordet "korfu"?

Hvis du ikke gjør det er det bare splass å duss å henvise til dette.
 

OldHP

Medlem
hm

Nei, det gjør jeg ikke, men søkeord i domene navn som du sikkert vet gir automatisk høyere rangering på søkemotorer samtidig som det ikke er så mye annonse konkurranse på det søkeordet.. På #1 side på google er det en del avis nyheter om korfu noe som neppe er vanskelig å utkonkurrere samtidig som den eneste siden på #1 side som bare er om Korfu er faktisk på engelsk.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg får opp 49.500 søk i mnd hos Google på "korfu", så det stemmer. Men det er hos Google.com. Dersom du ser helt til høyre på adwords-siden ser du "lokale søk pr måned". Når du spesifiserer språk eller land er det disse tallene som gjelder og ikke det som står under "Antall globale søk per måned".

Så hos Google.no har "korfu" 1300 treff per måned. Jeg hadde glemt å huke av "esakt" da jeg søkte. :)

adeneo: Tror du også har glemt å huke av "eksakt". ;)
 
Sist redigert:
Topp