Trenger utvikler til flytil.no og flyfra.no

awsm

New Member
Hei!

Jeg er egentlig på jakt etter noen som er hypp på å utvikle og vedlikeholde en nettside sammen med meg.
Jeg eier domenene flytil.no og flyfra.no som jeg ønsker å utvikle til en liten penge-ku.
Inntekten skal komme fra reklame.

Idèen er å sette opp en side som bygger på dette konseptet http://www.flybilligst.com
Jeg ser ikke for meg nøyaktiv samme konseptet. Siden trenger ikke være avansert, men den må se bra ut.
Jeg har gjort nødvendig research i forhold til domenet og dets potensiale.

Jeg ønsker ikke å oppgi flere detaljer i det offentlige fora. Ta kontakt på PM om dette kunne vært noe for deg.

awsm

New Member
Jeg tar gjerne i mot tilbud fra utviklere som ikke ønsker et samarbeid. Max pris: 5000,-
Mer eller mindre valgfri plattform.

awsm

New Member
Jeg ser den, men jeg ønsker helst å få med en partner på laget.
Mitt game er internet marketing. Jeg tenker å bygge en nettside som er SEO optimailsert for å ranke på topp for alle søk på fly til berge, fly til oslo, fly til trondheim, fly fra trondheim, fly fra bergen - you get it.
På siden vil jeg sette opp reviews på hoteller for hver enkelt by, leie bil, billige fly billetter osv.
Samtidig som siden skal ha et opplysende innhold; flyplass info, viktige lenker, parkering, kart osv. Slik at de besøkende finner en verdi i siden og ikke bare reklame.

Alle sidene vil kjøre adsense. Det er mange hotell-kjeder og flyselskaper som betaler godt for sine adwords nøkkelord.

Setter vi opp et system for å samle inn eposter, så har vi muligheten til å tjene enda mer penger.
Research

Jeg har undersøkt en del rundt nøkkelordene, under kan du se funnene mine.

"Fly til" har 1088 daglige søk. Max klikk for #1 i Google er 457.
Fly til er et svært bredt begrep som har høy konkurranse, så her skal det litt til for å ranke #1.
Men, det er ikke poenget heller. VI skal ranke #1 når søkeren skriver fly til *BYNAVN*.

"Fly til Oslo" betaler ca NOK 35,- pr klikk for #1 i Google! Søkefrasen har 595 daglige søk, #1 kan forvente 250 klikk -daglig!

"Fly fra Oslo" NOK 49 pr klikk!

Det er kun fantasien som setter grenser for byer. Oslo og Bergen er definitivt topp 2, men har èn by bare 30 søk pr dag og vi har 100 byer. Så er det max 3000 klikk pr dag.
Om bare 1% av disse klikker på en reklame så er det 30 klikk pr dag. Det er 600 klikk pr måned. 600x 20kr = 18 000,-
Det er 9000,- til deg pr måned.

Nå snakker jeg om bare èn inntekststørm. Vi kan ha banner reklamer fra tradedoubler, vi kan sende ut tilbud på epost, vi kan selge hotell og flybilletter som affiliate, muligens leiebil også. Vi kan ha reklamer for GroupOn for hver enkelt by.

Jeg tror dette har potensiale til å bli en penge-ku.

Selv om jeg nesten ikke har innhold så er siden allerede indexert i Google. Søk på flytil.no så er den der :) Innholdet er såklart bare middlertidig for å ranke siden.

Tonny Kluften

Administrator
awsm, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, men det meste av det du sier i den siste posten her er feil.
For det første, du får ikke 35 og 49 i snitt utbetalt pr. klikk. Si i snitt 5 kr. pr. klikk så er du nærmere sannheten.
For å få 3.000 klikk pr. dag kreves det i beste fall 60.000 unike besøkende pr. dag, og det er i beste fall, realistist med normal plassering på Adsenseannonsene er 120.000 unike pr. dag.
Du vil ha en samarbeidspartner på SEO som kan få dere på topp i reisenisjesøk. En slik SEO-person er verdt 1.000.000 i året (i mine øyne og veeeeldig grovt sagt). Tenk på om du kan tilby en slik person konkurransedyktige betingelser.
Det er ikke for å sable ned entusiasmen din jeg nevner dette, men du bør ha realistiske forventlinger.

zapotek

Medlem
Jeg har undersøkt en del rundt nøkkelordene, under kan du se funnene mine.

"Fly til" har 1088 daglige søk. Max klikk for #1 i Google er 457.
Fly til er et svært bredt begrep som har høy konkurranse, så her skal det litt til for å ranke #1.
Men, det er ikke poenget heller. VI skal ranke #1 når søkeren skriver fly til *BYNAVN*.

"Fly til Oslo" betaler ca NOK 35,- pr klikk for #1 i Google! Søkefrasen har 595 daglige søk, #1 kan forvente 250 klikk -daglig!

"Fly fra Oslo" NOK 49 pr klikk!

Det er bare et problem. Researchen din er totalt feil.

awsm

New Member
Woops!
Jeg mener, det er naturligvis det en som bruker adwords forventer å betale! Jeg missforstod tallene mine!

Jeg skal selv stå for SEO, det er ikke mange sider som er høyt ranket på "fly til".
Det er nok neppe gjort over natten, men det er mulig. Uten en SEO-pro til 1 000 000.

zapotek

Medlem
Ikke bare Adwordsdelen er feil. Du skriver at 595 søker på "Fly til Oslo" hver dag. Del dette tallet på 3, så er du i nærheten av hvor mange søk det er på dette i MÅNEDEN.

Topp