Kjapp og trygg hosting for Wordpress

TrollAds - av affiliates - for affiliates

picxx

Well-Known Member
Fikk ikke noe e-post etter registrering?

Får ikke e-post før jeg har godkjent innmeldingen.
Dette blir gjort når nettverket er klart til bruk.
Forventet åpning er om ca. en ukes tid.
 

picxx

Well-Known Member
Lite tillegg her ettersom jeg ikke får til å forandre åpningsinnlegget.
250.-NOK i bonus til alle afiliates i start-up bonus.
Vet ikke hvor lenge det blir å kjøre denne bonusen, så her er det førstemann til mølla.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg er helt grønn på annonsering gjennom et slikt nettverk. Hva koster det for annonsører? Hvordan virker tracking av salg? Morsomt navnevalg forresten ;)

Hehe, takk for komplimet på navnevalg :)

Ang. tracking benyttes triple redundant tracking, som benytter både cookies, IP og sessions.
Cookietid, eller trackingtid kan settes for hver enkelt kampanje.
"Fysisk" må annonsør plassere en trackingpixel på sin "takk for salget" side for å tracke salget.

Priser for annonsør har jeg enda ikke helt klart for meg, men tenker å kjøre en liten % av ordreverdi, pluss etterhvert ett lite etableringsgebyr. I starten vil nok noen annonsører få teste ut systemet gratis (= uten å betale etableringsgebyr).
 

hansson

Langveisfarende
Og så er det opp til annonsøren å bestemme hvor mye de som viser annonsen skal få i provisjon el.l. og dette kommer på toppen av prosenten du nevner? Tracking på denne måten gjør det veldig enkelt for oss, da vi har måtte stoppe utvikling av et eget opplegg pga. at det ville blitt for mye programmering. Hvis du får noen utgivernettsteder som retter seg mot SMB så får du skrike ut.
 

picxx

Well-Known Member
Og så er det opp til annonsøren å bestemme hvor mye de som viser annonsen skal få i provisjon el.l. og dette kommer på toppen av prosenten du nevner?

Provisjonen til TrollAds blir tatt av nettobeløp etter at affiliate har fått betalt.
F.eks. du selger et produkt verdi 1000.- og gir affiliate 200.- / salg og TrollAds tar 10% vil du sitte igjen med 720.- Netto.
Å ta alt av brutto salgsbeløp blir jo helt feil :)
(Eksemplet over var bare et eksempel, da det ikke er fastsatt satser for annonsører enda)
 

Nutz

Med lem
Hmm...
Er det "opplegg for" og forberedt på den skumle 14 dagers angreretten?
Tipper dette er et mareritt å administrere/registrere. Ikke minst sikre at annonsør ikke "bøffer" salg, og skylder på at kunden har benyttet seg av angreretten for å spare litt..
 

picxx

Well-Known Member
det må vel bare være de aller minste som gidder å drive på på den måten? det høres jo veldig kortsiktig ut

I forhold til hva mener du?
Skjønte ikke denne kommentaren din jeg :)
 

picxx

Well-Known Member
Hmm...
Er det "opplegg for" og forberedt på den skumle 14 dagers angreretten?
Tipper dette er et mareritt å administrere/registrere. Ikke minst sikre at annonsør ikke "bøffer" salg, og skylder på at kunden har benyttet seg av angreretten for å spare litt..

Du sier noe der.
I B2B salg vil jo ikke dette være noe problem, men må få til et opplegg når det gjelder B2C salg ja. Er vel ikke stort værre enn å kreve dokumentasjon på faktiske forhold.
 

Nutz

Med lem
Skal være enig i at det er smålig og håper det ikke er så utbredt, men vi ser jo at "folk" kvier seg for å gi for mye i provisjon..
Ingen problem å gi relativt god provisjon hvis man kan bestride endel ordre innimellom..
Vi ser jo også at noen er villige til å avstå fra et salg dersom de ikke får ta fakturagebyr, så at viljen er der til å bruke simple grep for å fikse på bunnlinjen er det ikke tvil om.

Tillit er egentlig det i det store og hele dreier seg om..
Har bare blitt så OBS på hvor grisete ting kan være..
 

picxx

Well-Known Member
Tillit er egentlig det i det store og hele dreier seg om..
Har bare blitt så OBS på hvor grisete ting kan være..

Tillitt er vel en egenskap jeg setter ganske høyt i akkurat dette tilfellet, da jeg neppe kommer til å godta en ukjent annonsør som skal sette inn en "euroads survey" og heller ikke tillater postbacks, slik at usynlige scriptere som hardelt ut en masse nettlesertillegg skal komme inn og samle cookies... (les mer her...)
 
Dette høres ut som en god idee :) Hvordan gjør du det med utbetalinger? Vil alle pengene forbli i systemet, så penger går i en sirkel? (noe jeg synes kunne vært en god idee)

Kom du til å holde scriptet din oppdatert(er det Standard, Gold eller Platinum)? Hva skjer om det kommer bugs?
 
Topp