Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tvangssalg av domene?

adeneo

Medlem
Du må vel ikke gi det fra deg helt uten videre, forsøk å kom med mottilbud og se hva de sier, det kan være de er villige til å betale noe for dette, og hvorvidt du vil miste domenet er vanskelig å svare på, men som en hovedregel vil du det dersom det er et litt spesielt navn som er merkevaren til et annet selskap, og du har registrert domenet for å utnytte denne merkevaren.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Tusen takk for mange svar og engasjement!
Det er ikke Enfant.no det er snakk om.... Det var kun ment som et eksempel.
Ser ut til at det lureste er å gi det fra seg uten videre diskusjon. Men greit å ha fått bekreftet dette.

Et spørsmål til: mener dere det er villedende reklame å kjøpe .no domener som "tilhører" danske barneklesmerker og linke disse til egen nettbutikk dersom merket selv ikke har kjøpt .no domenet? (Gitt at man fører disse merkene). Dette vet jeg at flere nettbutikker gjør.... F.eks for det danske barneklesmerket "Krutter" har en nettbutikk kjøpt opp .no domenet og linket til seg selv: Krutter ? fargerikt barnetøy
....???

Sålenge varemerket ikke er registrert i patentstyrets database har de som eier varemerket litt av en jobb å påvise at varemerket var gjeldende i Norge på registreringstidspunkt.
Når du registrerer et .no domene og du har undersøkt om det var registrert i patentstyrets database og det er ikke det, da bryter du imo ikke noens rettigheter innenfor norges grenser.

For krutter.no:
https://dbsearch2.patentstyret.no/ er offline for øyeblikket.
 

romeo

Medlem
Du kan faktisk få advokaten på døren for de tre andre domener du eier også.

Jeg anbefaler deg å gi fra deg eller slette disse. Lykke til.

legowear .no
fredsworld .no
novastar .no
petitbateau .no
 
Topp