Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Twingly + vBulletinforum = mulig?

MariusB

Skaper & Idémaker
Hei!

Jeg har nylig startet et forum der det faller seg naturlig å diskutere en del av artiklene på VG, ettersom landets største avis er et naturlig sted for brukerne å finne nyheter vedrørende nisjen det gjelder. Forumet er som overskriften sier satt opp med vBulletin.

Twingly fungerer i forhold til blogger, men er det mulig å få det til å fungere med vBulletin? Jeg mener å ha sett et forum som promoterer seg på denne måten tidligere, men husker ikke hvilket.

Om det er noen som kan løse dette for undertegnede, så må de gjerne sende meg et kjapt tilbud på PM.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Trodde det, men fungerte ikke da jeg testet. Ser nå at et annet forum har hatt samme problem, men at det kun var RSS som ikke var aktivert for forumet. Så skal sjekke om det er tilfellet her også.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Mulig det, ikke sikker - da det er lenge siden jeg observerte det.

Har forøvrig ikke blitt klokere på dette enda.
 

Arach

New Member
Jeg vet at inspirasjononline.no har benyttet seg av Twingly.
Har du forsøkt å pinge enkeltpost og ikke hele tråden?
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Noen som kan hjelpe meg med å ordne dette? Jeg kan sikkert betale litt for bryet. Det er jo snakk om å spare meg for en del tid på kveldene, i forhold til om jeg må finne ut av dette selv.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Jeg prøvde å stille inn RSS, men fikk ikke opp de innstillingene igjen etter at jeg hadde lagret. Da jeg hadde aktivert Facebook-funksjonene, så dukket imidlertid RSS-symbolet opp på hver kategori på forsiden. Og da fungerte det å pinge innleggene til Twingly. Så eksakt hva som gjorde at dette plutselig fungerte, er jeg faktisk ikke helt sikker på.

twingly.jpg


Jeg har forøvrig også lagt merke til at det kun er de linkene som er i "trådstarter-posten" som lar seg pinge. Det er også noen tråder jeg ikke har klart å få til å fungere. Er det kanskje lagt inn en grense for hvor mye tekst som må være på den aktuelle landingssiden siden som pinger?

Hvilken verdi twingly vil ha for Fotballidioter.no får tiden vise, men så langt er ikke besøkstiden særlig lang på de brukerne som kommer inn. Jeg ser for meg at om jeg skulle komme over noen passende saker som ikke har kommentarfelt å linke til, så vil dette gi en helt annen konvertering enn å ligge med linken helt under VG sitt eget kommentarfelt.

Nå er neste bud å finne ut hvordan jeg får "Connect" knappen (Facebook) til å fungere. Da skal brukere kunne koble Facebook-kontoen opp mot Fotballidioter, og diskutere på forumet uten å registrere seg. Det blir spennende å se hvordan dette fungerer i praksis.

Jeg ser forøvrig at vi får inn nye lesere fra Facebook på få sekunder når man trykker "liker" øverst til høyre på tråder. Dette er en funksjon jeg gjerne skulle sett at du installerer her på Webforumet (Tony). Dette da jeg tilfeldigvis liker veldig mye av det som blir skrevet her. :)
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Ok, det virker veldig riktig i forhold til de innleggene jeg ikke har fått til å vises på VG. Der har nemlig linken vært til slutt. Type "Kilde: VG.no", eller lignende.

Man skulle tro det er mest hensiktsmessig å plassere "liker-knappen" under et innlegg, men jeg har ikke gjort noen endringer på plasseringen. Så på forumet vårt ligger den øverst til høyre over trådene. Det viktigste er vel egentlig at den er der, og for min egen del som har jeg blitt ganske så vant til å både se etter og klikke "liker" på de tingene jeg faktisk synes er interessant. Dette da det er fint å gi en kjapp positiv respons/tilbakemelding, uten at det koster en kalori.. + at man kan bidra til at en side man liker får flere interessenter igjennom Facebook.

Jeg har naturlig nok mange folk på vennelisten min som har samme interesser som meg selv, og disse vil jo da fort kunne få vite om Webforumet.no på en kjapp måte som gjerne kan pirre nysgjerrigheten en smule. Om mange av brukerne på forumet er bevisste på dette, så tror jeg effekten skal bli ganske så god. Uansett er det jo ingenting å tape på å la folk "like" trådene her.
 
Topp