Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ulovlig og selge lenker?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg sitter og lager til noe greier som også vil ha kunne tilby brukerne et eller annet oppsett for betaling, dersom brukeren vil ha flere tjenester.

I hele greia dukker det opp et lite spørsmål. En lenke vil uansett være til stede, men dersom brukeren ikke har betalt vil lenkene være nofollow, mens betalende medlemmer vil ha follow. Kan jeg ødelegge alt og bli bannet av søkemotorer for en slik tjeneste?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Selger nettaviser lenker? Det har jeg ikke hørt før..

Jeg tenker at Google vil finne ut av dette fordi jeg vil jo "markedsføre" mulighetene brukerne får dersom de betaler, og dersom jeg her skriver at alle lenker vil bli "hardlenker" vil jo alle og enhver kunne lese det.
 

onlyme

New Member
Har dette i det hele tatt noen betydning lenger? Jeg har selv f.eks. rykket opp på PR 2 ganger på en av sidene uten at jeg har hatt flere "one way links".
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Har egentlig lagt fra meg tanken om og gjøre lenker til follow ved betaling. Tenker jo det er litt dumt også, og ikke har jeg spesielt lyst og ta noen sjanser heller. :)
 

basicus

SEO Eggspert
Google hadde en hærskare av innleide folk som sjekket slikt som dette. Etter finanskrisen slo til for fullt har de droppa mye av dette. Den norske avdelingen til Google sjekker mye rundt AdSense om jeg ikke tar feil, så jeg tviler på at de har spesiellt mye tid til å manuellt sjekke for kjøp og salg av lenker på mindre nettsteder i hvertfall.

Om det er lurt å gjøre noe slikt eller ikke skal ikke jeg ha sagt noe om - vi kjøper aldri lenker uansett i Devenia.
 

Hupsey

Medlem
Her er en vri som jeg tror er innenfor grensen:Simple:press Forum
Se linkene i øvre høyre hjørne....Man gir ut dofollow linker til de som donerer en dollar eller flere. Det blir ikke reklamert for atlinkene er dofollow..
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor bry seg om G i det hele tatt når tjenesten er en wtw tjeneste?
(word to word).
rangerer du ok i google..bra!
Om ikke...skaff trafikk på annen måte.
En slik tjeneste som du tilbyr er i utgangspunktet veldig seo uvennlig.

:)
 
Topp