Underlig feil på Wordpress blogg

zapotek

Medlem
Skvatt når jeg så en dramatisk nedgang i trafikk på en av bloggene siden torsdag. Gikk selvsagt asap inn på bloggen, og oppdaget til min store forskrekkelse at kun forsiden fungerte. På alle innleggene fikk jeg opp en 404 "Not found" feilmelding.

Min første tanke var at dette var noe krøll fra hosten sin side, men det underlige er at jeg har flere subdomener på samme domene og webhotell, og disse fungerte helt som normalt. Logget febrilsk inn på Wordpressadmin panelet og alt virket i sin skjønneste orden. Kunne gå inn på alle innlegg, se alle kommentarer osv. Gikk deretter inn på siden igjen, og da fungerte pussig nok absolutt alt! Jeg har ikke gjort noen endringer av noe slag, men alt virker nå som det skal så et eller annet må jeg ha gjort! Noen som har vært borti noe lignende? (Dette var WP versjon 2.9.2)

(Kan også legge til at jeg ikke har rørt adminpanelet i det hele tatt i forrige uke)

zapotek

Medlem
Jeg trenger som sagt ikke å gjøre noen flere endringer, siden fungerer 100% igjen etter at jeg logget inn på adminpanelet. Det jeg lurer på om noen aner hva dette kan skyldes?

picxx

WF 09
Mest sannsynlig en oppgradering av dbversjon fra hosten din.
Har vært ute for det samme selv ett par ganger hvor permalinkene ikke helt følger med etter en slik oppgradering og det eneste man faktisk trenger å gjøre er å logge inn i admin.
Hvorfor det er slik? Har ikke peiling.

zapotek

Medlem
Det kan stemme det du skriver Picxx. Det som virkelig irriterer meg er at jeg har falt helt ut av SERPS på bare 3 dagers nedetid (bortsett fra forsiden som har fungert hele tiden). Får håpe Googlebot smiler bredt når den kommer innom neste gang ;)

zapotek

Medlem
Liten oppdatering på denne saken: Alle artiklene er tilbake i indeksen igjen nå (heldigvis).

For andre som eventuelt kommer opp i samme problem i fremtiden:

Jeg har lest litt rundt på diverse Wordpressforum, og det viser seg at flere har hatt det samme problemet. Permalinkstrukturen forandrer seg plutselig uten av man har gjort noen endringer selv. Ganske enkelt løser det seg vet at du klikker deg inn på permalenkeinnstillingene i adminpanelet. Vips, så er det reparert!

Topp