Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Underside ranker i stedet for hovedside

flippflopp

Medlem
Går jo fort fremover, dette. Hovedsiden rangerer over underside nå. :)

Jeg pleier som regel å ha omkring 40 artikler liggende før jeg begynner på offsite-SEO når jeg jobber med Wordpress-blogger, men om dette er "fasiten" og "riktig måte å gjøre det på" ut i fra SEO-håndboken skal jeg ikke bastant si. ;)

Hm. OK. Ja, skal produsere mer innhold. På engelsk forum (Wicked Fire) sier de 10 stk på EMD'er, men fungerer ikke her.
 

Salo

New Member
Fresh Content Boost

You will probably experience a "2 Weeks" fresh-content-boost in SERP's before you can really get the accurate listing positioning.
 

Flysta

Medlem
Et lille triks til å få Google til at rangere din hovedside på et søkeord istedet for en underside
er å ha hovedside nærmere root end undersidene.

domene.no/hovedside.html
domene.no/hovedside/underside1.html
domene.no/hovedside/underside2.html
domene.no/hovedside/underside3.html

Hvis alle dine sider om ditt tema er på samme niveau vil rangeringen oftes byttes mellem de forskjellige sider. Ellers vil Google også som regel velge den side som har de beste backlinks pekende imot seg.
 

Altberger

Medlem
Dette er ikke vasnkelig, det er mye jobb men ikke vanskelig.

Skriv LAAAAnge og GODE artikler med en ordtetthet på 3.5 % (dvs gjenta søkeordet 3 ganger pr 100 ord.

Eks;
Beste online boligplanlegger - Fagmann
Hva tror du jeg ønsket å ranke på her?
(over 1 million treff...)

Så har jeg noen blogger (ikke ferske med PR 0, men PR2-blogger.
La inn en ok post med en lenke per 100 ord.

Men step 1 er; Gode LAAANGE artikler med riktig ordtetthet på modersiten.
Du behøver ikke en ny en hver dag/uke. En per måned er godt nok, men skriv skikkelig.

Dette er egentlig svært enkelt, man må bare gidde.
 

SYSE

Medlem
Et lille triks til å få Google til at rangere din hovedside på et søkeord istedet for en underside
er å ha hovedside nærmere root end undersidene.

domene.no/hovedside.html
domene.no/hovedside/underside1.html
domene.no/hovedside/underside2.html
domene.no/hovedside/underside3.html

Hvis alle dine sider om ditt tema er på samme niveau vil rangeringen oftes byttes mellem de forskjellige sider. Ellers vil Google også som regel velge den side som har de beste backlinks pekende imot seg.

Tviler på at URL-schemet har noe å si her. Det er nok snarere sånn at /førstenivå ranker høyere enn /førstenivå/andrenivå fordi sidene på andrenivå normalt har færre linker inn til seg enn sidene på førstenivå.

Det er imidlertid ikke noe i veien for å gi en side på andrenivå i sidetreet en URL som er /førstenivå, det er hensiktsmessig i mange tilfeller, men det vil ikke føre til noen høyere rangering av den grunn. Long storty short: det er antall interne linker som er viktig her, fordi det indikerer den relative vekten på ditt nettsted, ikke hvor mange trailing slashes det er i URL'en :)
 

hvaer

Medlem
Nei. Nr 2 i Google er bra.
Men kjernen er vel en god artikkel på target-page med riktig ordtetthet.

Penguin -Skal de drepe betalte bloggposter nå da?

Man skal skrive naturlig, ikke for SEO. Overoptimaliserte bloggposter med lenke for hvert 100 ord er ikke den beste måten man kan drive seo lenger. Det har vel faktisk ikke vært anbefalt å bruke mer enn 2 linker, en intern og en ekstern per 500 ord, de siste 3 årene.

Betalte bloggposter er per definisjon black hat, for Google. Skulle jeg fått betalte bloggposter på en av mine prosjekter, så hadde jeg ALDRI tillatt mer enn 2 linker+evt. video. Dette fordi jeg skriver for mine lesere, ikke for Google. Og det er nettopp det som Google forsøker på beste måte å luke ut. De som skriver naturlig skal ranke bedre, enn de som skriver for søkemotorene, slik vi kjente dem frem til 2011.
 

SYSE

Medlem
Nei. Nr 2 i Google er bra.
Men kjernen er vel en god artikkel på target-page med riktig ordtetthet.

Penguin -Skal de drepe betalte bloggposter nå da?

Nei, kjernen er godt utformet og relevant innhold; du kan ikke (lenger) belage deg på å skrive en tekst med en ordtetthet på x% og regne med at den skal rangere høyt av den grunn; det er *mange* andre faktorer å hensynta. Du må riktignok sørge for at søkefrasen(e) er omtalt noen ganger i dokumentet, men det bør skje på en naturlig måte, ellers koker det ned til hvordan innholdet er utformet.

Sist man kunne belage seg på ordtetthet tror jeg var rundt årtusenskiftet, da hadde jeg regnet meg frem til mellom 7-8% som optimalt og traff svært godt på det. Det gikk imidlertid fort over :)
 

kaaregarnes

New Member
En må selvsagt ha med søkeordsfrasen på siden men en bør ikke bruke det mer enn ca. 14 ganger (i følge SEOMoz).

UANSETT: Tenk SEO, men husk at SEO handler ikke om rankinger, men om å få folk fra søkemotoren og gjennom HELE kjøpsprosessen. BRA SEO = bra for brukeren

Så gjør basic SEO med nøkkelord i url, titteltagg, overskrift osv. Sørg for validering og hurtig lastetid, sørg for at siden spres på face/twitter også videre, men ikke heng deg opp i det ENE nøkkelordet.

Hvis du ikke husker gamle Google Sets, så ta en kikk på adwords keyword tool. Google skjønner synonymer og relaterte termer - og vet at enkelte ord hører naturlig sammen. Så min teori er at de belønner artikler som har ord som hører naturlig sammen = variert språk rundt et tema. Skriver en om "Solferie" så bør en ha med ord som "sol" og "strand" er min teori.
 

hvaer

Medlem
Hvis du ikke husker gamle Google Sets, så ta en kikk på adwords keyword tool. Google skjønner synonymer og relaterte termer - og vet at enkelte ord hører naturlig sammen. Så min teori er at de belønner artikler som har ord som hører naturlig sammen = variert språk rundt et tema. Skriver en om "Solferie" så bør en ha med ord som "sol" og "strand" er min teori.

Det kalles LSI, og er velkjent at blir brukt. Du kan til og med gjøre LSI søk i google, så din teori er nok helt korrekt.
 
Topp